Objavljeno: 26.3.2019 | Avtor: Miran Varga | Monitor April 2019

Fintech kupuje banke, banke pa fintech

Finančne organizacije očitno zaostajajo v svojih prizadevanjih na področju digitalne preobrazbe, saj jih po levi in desni prehitevajo z inovativnimi idejami in s tehnologijo opremljena zagonska podjetja, ki delujejo v t. i. fintech panogi. Analitska hiša Capgemini ocenjuje, da je na preobrazbo najmanj pripravljen finančni sektor, saj tudi anketa med zaposlenimi v velikih svetovnih bankah ugotavlja, da ti vedno bolj dvomijo, da imajo njihove organizacije ustrezna znanja za izvedbo sprememb. Prav manko digitalnih znanj in podpore vodstva sta največja izziva pri pospešeni digitalizaciji bančnega poslovanja.

Ko le še tretjina zaposlenih v bankah meni, da bodo te kos zahtevam digitalne preobrazbe, je to očiten znak za (rdeči) alarm. Dodaten razlog za skrb je upadanje zaupanja v vodstvo teh organizacij. Industrija finančnih storitev si mora naliti čistega vina in ukrepati. Čim prej. V okolju, ki ga zaznamujeta naraščajoča konkurenca in vedno večja pričakovanja potrošnikov, je marsikaj drugače kot pred leti. Tudi velike organizacije so že postale bolj realistične glede svojih zmožnosti. Digitalni darvinizem je namreč še precej bolj krut od analognega.

Večje ovire za sprejemanje vsega digitalnega v bančnih in zavarovalnih okoljih gre iskati v pomanjkanju prepričljive vizije za digitalno preobrazbo. Brez strategije pa te organizacije nimajo dovolj motivacije za pospeševanje digitalizacije poslovanja. Manko ustreznih znanj in kadrov pa je težava, na katero pogosto naletijo, ko se odločijo spremembe izvesti v praksi.

Študija podjetja Capgemini je poudarila tudi pomembne razlike med bankami in zavarovalnicami. Medtem ko zavarovalnice hitreje uvajajo avtomatizacijo in umetno inteligenco v svoje rešitve in storitve, pa bančni sektor nekoliko prednjači na področju razvoja dobrih uporabniških izkušenj in opolnomočenja zaposlenih.

Digitalna preobrazba je najglasnejši poziv za zbujanje bank in zavarovalnic. Prav vsaka izmed njih mora ponovno preučiti in prilagoditi svoj poslovni model, če želi stranke prepričati tudi v prihodnje. Operativni model za prihodnost panog bančništva in zavarovalništva izpostavlja tri temelje: sodelovanje, inovacije in agilnost.

Banke in zavarovalnice morajo odpraviti silosna okolja pa tudi sodelovati z danes najočitnejšimi tekmeci – inovativnimi fintech podjetji. Ta so nekakšni digitalni mojstri, ki ob pomoči sodobne tehnologije pričarajo kar najboljšo uporabniško izkušnjo. Seveda tega vedno ne uresničijo sama, temveč v zaledju sodelujejo z ekosistemom partnerjev. V nasprotju z bankami in zavarovalnicami pa imajo ključno prednost zapisano v svoj DNK – gojijo kulturo inovacij in eksperimentiranja od spodaj navzgor, hitreje razvijajo in preizkušajo zamisli. Večina podjetij, ki se ukvarjajo s finančnimi storitvami, bi se zato morala učiti prav od tega majhnega bazena resničnih inovatorjev na finančnem področju. Trenutno bančno in zavarovalniško okolje je pač tako, da lahko tudi majhna in spretna riba kaj hitro zraste in postane največja v ribniku.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji