Objavljeno: 30.10.2018 | Avtor: Miran Varga | Monitor November 2018

Reševanje Rubikove kocke na vrtiljaku

Bržkone je po desetletju govora o digitalni preobrazbi že vsem kristalno jasno, da ni namenjena zgolj podjetjem iz Silicijeve doline ali mladim zagonskim podjetjem. Predstavlja namreč način življenja in dela organizacij, ki želijo preživeti in uspevati v naslednjem desetletju. Je del digitalnega darvinizma, ki ne bo prizanesljiv do podjetij, katera nameravajo zgolj »poslovati kot ponavadi« v nedogled. Ker to preprosto ne bo mogoče. Že danes vidimo, v kakšnih mukah so podjetja, ki, gledano tehnološko, korak ali dva (ali še več) zaostajajo. Zastareli in že zdavnaj preživeti sistemi/poslovni modeli jim onemogočajo nujne prilagoditve poslovanja. Pa naj gre za banke, zavarovalnice, logiste, bolnišnice, uvoznike ali katerokoli drugo organizacijo, izziv je enak za vse. In za razliko od večine drugih izzivov ga ni moč rešiti zgolj na način, da mu namenijo (vedno) več denarja. Tudi priljubljen recept modernizacije poslovanja z zaposlovanjem »digitalnih« direktorjev (CDO) in oblikovanjem inovacijskih centrov in/ali centrov odličnosti se v takih podjetjih pogosto ne obnese. Ker se ne more, saj je sama osnova tista, ki jo je treba (korenito) spremeniti – npr. spremeniti poslovni model.

Medtem ko se vodstva omenjenih organizacij že precej dobro zavedajo, da živimo v svetu, ki temelji na podatkih in zahteva vrsto digitalnih spretnosti in inoviranje skozi oči strank, je spreminjanje obstoječega stanja vse prej kot lahka naloga. Spreminjanje »statusa quo« namreč za seboj potegne tudi spreminjanje celotne kulture podjetja, saj mora to dati prednost dolgoročni digitalni preobrazbi, vse skupaj pa spominja na poskus reševanja Rubikove kocke na vrtiljaku. Digitalno poslovanje podjetje vleče na vse možne strani, vodstvo pa je tisto, ki mora določiti pravo smer in jo po potrebi prilagajati. A za kaj takega potrebuje jasno strategijo in usmeritve, na osnovi katerih bo preoblikovalo ključne poslovne procese, sprejelo nove ključne kazalnike uspeha in poskrbelo za bolj prilagodljivo in transparentno poslovanje. Za tiste, ki jim bo uspelo, bodo nagrade bogate. Podjetjem, ki se niso (oziroma ne bodo) digitalno preoblikovala, ostaja le lokalen domet, drugim pa se odpre širni digitalni svet.

Statistike zaenkrat kažejo strašljivo visok delež neuspešnih projektov s področja digitalne preobrazbe. Kakšne napake delajo podjetja? Izkušnje iz tujine kažejo, da se preveč posvečajo le sebi, namesto da bi v ospredje postavila stranke, uporabnike in zaposlene. Ti morajo biti v strategiji digitalne preobrazbe prvi, saj ni uspešne preobrazbe, ki se ne bi dotaknila vseh por poslovanja, torej ne da bi jo začutile stranke in zaposleni. Podjetja morajo zato več časa in virov nameniti razumevanju želenih sprememb – kaj oziroma česa si želijo tisti, zaradi katerih posel sploh obstaja. Za uspeh digitalne preobrazbe je v vsakem primeru najpomembnejši človek. Pogosto tisti posameznik ali skupina ljudi, ki jo v podjetju vodi. Ta ima moč uvajanja sprememb, obenem pa mora imeti tudi potrebne veščine in miselno širino, da razume, kako želi poslovati v prihodnje in zakaj. Imate vse sestavine za uspešno preobrazbo?

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Tisoče severnokorejskih uslužbencev prikrito na daljavo delalo v ameriških podjetjih

    Ameriško pravosodno ministrstvo je vložilo obtožnice zoper devet ljudi, ki so skrbeli za prikrito zaposlovanje računalnikarjev iz Severne Koreje za delo na daljavo v ameriških podjetjih. En Američan, šest Kitajcev in dva Tajvanca so obtoženi prevare, pranja denarja, kraje identitete, nepooblaščenega dostopa v računalniški sistem in kršenja mednarodnih sankcij.

    Objavljeno: 2.7.2025 07:00
  • Naprava, ki z laserji uničuje komarje

    Čeprav še nimamo letečih avtomobilov ali robotov strežnikov, lahko zdaj naročimo nekaj, o čemer smo od nekdaj sanjali - lasersko napravo, ki zazna in ubije komarja v nekaj milisekundah.

    Objavljeno: 3.7.2025 11:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji