Objavljeno: 23.2.2021 | Avtor: Alan Orlič | Monitor Marec 2021

Novosti pri električnih avtomobilih - Ko elektrika preseže nafto. V ceni

Javne polnilne postaje, kjer lahko lastniki električnih vozil polnijo zastonj, postajajo bolj kot ne le še spomin na oddaljene, pionirske čase.

Sistem Gremo na elektriko, ki ga upravlja Elektro Ljubljana, je že pred časom uvedel plačevanje za »natočeno« elektriko, zdaj je to naredil še Petrol. Ta je sicer že od samega začetka zaračunaval polnjenje na hitrih enosmernih polnilnih postajah (na avtocestnem križu), zdaj je to začel zaračunavati še na navadnih. Če imate njihovo kartico, vas bo ena kilovatna ura elektrike stala 0,25 evra, v nasprotnem primeru še nekaj centov več. Preračunano v bolj znane številke, pri povprečni porabi okoli 17 kWh na 100 kilometrov bo treba odšteti 4,25 evra, kar je še vedno manj kot bencin ali nafta, zemeljski plin pa že zna biti cenejši. Sicer je v to zajeto še zastonj parkiranje do treh ur, če je polnilna postaja v okolišu, kjer drugače zaračunavajo parkirnino, a vseeno to ni več vsota, ob kateri bi zamahnili z roko.

Petrol zaračunava pretočeno energijo, Gremo na elektriko pa čas oziroma moč polnjenja. Do 8 kW je cena 0,01 evra na minuto, do 15 kW 0,02 in do 23 kW 0,03 evra na minuto. Povedano drugače, če polnite z optimalno močjo, kilovatna ura stane pod 0,1 evra. Razlika v ceni je torej očitna, saj je polnjenje na Petrolu skoraj trikrat dražje, kar pomeni, da se ga bodo vozniki zelo verjetno začeli izogibati. Prav tako so podražili polnjenje na hitrih enosmernih polnilnicah, ki večinoma stojijo na bencinskih servisih na avtocestnem križu. Kilovatna ura tam stane vsaj 0,38 evra, je pa zato obračun bolj pošten, saj je bil prejšnji na minuto, kar je lahko privedlo do zelo različne cene. Avtomobili se namreč različno hitro polnijo, poleg tega je hitrost odvisna tudi od zunanje temperature oziroma od temperature baterijskega sklopa.

Za uporabnike električnih vozil je tako (še vedno in hkrati za zdaj …) najceneje polniti na domači vtičnici oziroma polnilni postaji. Poceni tarifa v tem primeru stane okoli 0,07 evra z vsemi dajatvami oziroma okoli 0,15 evra v enotarifnem režimu, točna cena je odvisna tudi od priklopne moči in ponudnika. Še najbolje jo odnesejo lastniki samooskrbnih sončnih elektrarn z letnim obračunom. Večina jih ima viške oddane energije, ki jo tako namesto doniranja elektrodistributerju porabijo sami.

Problem imajo predvsem lastniki električnih vozil v blokovskih naseljih, kjer trenutno skorajda ne boste našli polnilnih postaj, in so prisiljeni polniti na javnih polnilnicah. Dodatno težavo jim povzročajo tudi časovne omejitve – tako Petrol kot Gremo na elektriko po treh urah polnjenja zaračunavata še višjo tarifo. To poleg nepraktičnost iskanja polnilnih mest še dodatno podraži že tako drag nakup električnega vozila oziroma ceno energenta na kilometer vožnje izenači z naftnimi derivati.

Ob vsem tem se poraja vprašane, si res želimo elektromobilnosti ali bo to pri nas bolj kot ne skupek mrtvih črk na papirju?

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Starlinkovi sateliti padajo na Zemljo

    Kot v obrabljeni frazi je Starlink tudi v resnici upokojil že več satelitov, kot so jih druga podjetja sploh izstrelila. Vsak dan na Zemljo pade kakšen, kar ni malo. Že marca letos smo poročali, da je Starlink deorbitiral 865 satelitov, še dobrih tristo pa jih je bilo na seznamu. Trend se nadaljuje.

    Objavljeno: 13.10.2025 05:00
  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Telefone nam bodo prodajali še brez kablov

    ​​Sony je s svojim novim modelom pametnega telefona Xperia 10 VII dvignil precej prahu.

    Objavljeno: 9.10.2025 14:00
  • Nizozemska prisilno prevzela kitajsko tovarno čipov

    Nizozemska je z izjemno kontroverzno in neobičajno potezo prevzela nadzor nad podjetjem Nexperia, ki je bilo v kitajski lasti. Ministrstvo za gospodarstvo je uporabilo zakon o dostopnosti izdelkov in ocenilo, da je vodenje podjetja resno zgrešeno, to pa ima posledice za dostopnost čipov, ki so ključna dobrina za državo in Evropo.

    Objavljeno: 14.10.2025 07:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Windows bo umetni inteligenci dovolil dostop do lokalnih datotek

    Microsoft bo v operacijski sistem Windows 11 uvedel novo funkcionalnost umetne inteligence, imenovano Copilot Actions, ki omogoča izvajanje nalog na lokalno shranjenih datotekah. 

    Objavljeno: 17.10.2025 08:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji