Objavljeno: 23.2.2021 | Avtor: Alan Orlič | Monitor Marec 2021

Twingo Electric, električar iz Novega Mesta #video

V Sloveniji, verjeli ali ne, izdelujejo kar dva električna avtomobila. Sicer oba prihajata iz iste tovarne in sta na prvi pogled skorajda enaka, razlika se skriva predvsem pod potniško kabino.

Novi električni twingo in smart ForFour se bolj kot ne razlikujeta le v znački in ceni, oba sestavljajo pri nas, v novomeškem Revozu. Kar je bolj zanimivo, z elektrifikacijo so najprej pohiteli pri smartu, twingo je prišel na vrsto šele lani. Čeprav je pogonski sklop ostal enak, se je Renault odločil povečati kapaciteto baterije ter poskušal z najnižjo stopnjo opreme približati ceno bencinsko gnanemu modelu. Žal mu je pri tem zagodel Ekosklad, ki je subvencijo – znižal.

R6kzPxsAwdA

Najprej smo preizkusili model s srednjo opremo, poimenovano Zen, ki obsega tisto, kar bi moralo biti priloženi že v osnovni. Slednje raje niti ne glejte, razen če se vam toži po časih yuga z ročnim dvigom prednjih stekel, ko je avtoradio montiral sosedov mulec, ki je prelistal Kenwoodove kataloge, klimatsko napravo pa smo opazovali le pri voznikih z nemškimi registrskimi oznakami, ki so prišli na poceni počitnice na Jadransko morje. A tudi v opremi Zen so prevleke na sedežih še vedno tekstilne, klimatska naprava je ročna, plastike je za nekaj dinozavrov. Ima pa že osrednji zaslon LCD, ki ga lahko uporabimo tudi za zrcaljenje telefona (Apple CarPlay in Android Avto).

Razočaranje je tudi prestavna ročica, za katero smo prepričani, da nima kaj početi v električnem avtu. Narejena je namreč tako mlahavo, da skoraj ne zasluži biti tam. Poleg tega ima še poseben premik v levo, če želimo večjo regeneracijo in še dodaten premik naprej za vklop najvišje stopnje. Nekomu se je zdelo smiselno oponašati klasiko, čeprav bi bilo ceneje in enostavneje imeti le tri gumbe.

Pri osrednji opremi so varčevali tako rekoč pri vseh asistenčnih sistemih – razen omejevalnika hitrosti in nujnega sistema proti zdrsu koles ter ABS ni mogoče najti ničesar drugega. Ni tempomata, kaj šele radarskega, ni sistema za ohranjanje voznega pasu, ni vzvratne kamere niti tipal. Res pa je, da teh pri avtomobilu, dolgem le 3,6 metra, pravzaprav ne potrebujemo. Tudi zvočni del zasluži grajo, na srečo ga rešuje vsaj digitalni radijski sprejemnik DAB. Tudi volanski obroč se ne more otresti cenenosti. Sicer ga krasijo gumbi, a so namenjeni le zvočnemu delu.

Prtljažnega prostora je bore malo, 188 kubičnih decimetrov, kar je malenkost več, kot ga ima trojček PSA i-Miev, iOn, C-Zero. Seveda bo še dodaten delež zasedel polnilni kabel, ki ga je smiselno imeti vedno s seboj. Sedenje v avtomobilu je dokaj čudno, saj kljub relativno visokemu avtu zaradi baterij pod sedeži sedimo bolj športno in ne toliko pokončno, kot bi pričakovali. K vsemu temu dodajmo še hrup, predvsem piš zraka, ki postane nad 70 km/h konkretno glasen. Verjemite, tega v električnem avtomobilu preprosto ne želite slišati.

Drugi model, ki smo ga preizkusili, sliši na ime Intens R80 in je precej bolje opremljen, vendar tudi precej dražji. Na voljo je kar nekaj usnja, klimatska naprava je avtomatska, tipalo za dež, gretje sprednjih sedežev, aluminijasta platišča…

Zdaj pa prednosti

Električni twingo nas prepričuje drugje, z voznimi lastnostmi. Moč motorja (60 kW oz. 82 KM) je sicer celo manjša kot pri bencinskem modelu, a ima 60 odstotkov več navora, ki je na voljo pri vseh hitrostih. Sicer z njim ne boste postavljali hitrostnih rekordov do 100 km/h, saj je z 12,6 sekunde enako počasen, kot Volkswagnov električni e-Up!, a krepko hitrejši kot bencinski model, ki to zmore v 16 sekundah. Električni twingo kar naenkrat ni več tista mestna »prdulja«, ki dela zastoje na cesti, ampak postane mikro dirkač. Zadovoljiti se boste sicer morali s končno hitrostjo 135 km/h, čeprav je tudi to dovolj, da na avtocesti ne boste le na voznem pasu.

Zaradi nizkega težišča se odlično drži ceste, zadnji pogon ne predstavlja nobenih težav, le zaradi navora se zelo hitro in agresivno vklopi sistem proti zdrsu koles in odvzame moč celo malo bolj, kot bi si želeli. Vzmetenje je za francoski avto rahlo trdo, a odločno in mu bolj razgibana cesta ne predstavlja večjih ovir. Bolj problematična za poskakovanje je relativno kratka medosna razdalja, a tu na srečo pomaga že prej omenjeno vzmetenje. Pogon na zadnja kolesa ima še eno veliko prednost – zelo majhen obračalni krog, ki znaša 4,3 metra. To je še manj, kot pri Hondi e in več kot dvakrat manj, kot pri Volkswagnovemu trojčku z Up!-om na čelu. Twinga boste na račun le 3,6 m dolžine in majhnega obračalnega kroga spravili skoraj v vsako luknjo, kar v mestu še kako šteje.

Za konec smo pustili baterijski del, ki ima neto zmogljivost 21,3 kWh, kar je za današnje razmere malo in močno omejuje uporabnost avta. Na preizkusu smo dosegli povprečno porabo okoli 18 kWh na 100 km, kar v praksi pomeni okoli 120 km zimskega dometa tudi pri temperaturi krepko pod ničlo. Če seveda teh 120 km ne bo avtocestnih, s hitrostjo 130 km/h. Poleti boste z zelo zelo rahlo nogo in brez klimatske naprave naredili do 200 km, čeprav realno bolj okoli 170 km. Polnjenje je le izmenično, a na srečo 22 kW, žal boste pri večini polnilnih postaj na parkirnih mestih izkoristili največ 11 kW. To vseeno pomeni, da bo baterija napolnjena v približno dveh urah, pa tudi nočno počasnejše polnjenje ne bi smelo biti problematično.

Preizkusni model je imel možnost predgretja kabine in nastavitev časov polnjenja oziroma odhodov. Če torej dnevno prevozite do 90, največ 100 km, je električni twingo uporaben, za kaj več boste vsaj v zimskem času zagotovo potrebovali polnilnico v službi. Dobro se je namreč zavedati, da se nam lahko zgodi kakšen ovinek pred vrnitvijo domov ali obisk trgovine na drugem koncu mesta in že smo lahko z dometom zelo na tesnem. Tudi ekonomska računica se po novih znižanjih državne subvencije (zdaj znaša 4.500 evrov, vendar največ 20% vrednosti vozila) malce poslabša. Če računamo, da je razlika med energentoma (bencin : elektrika) okoli 5 EUR na 100 km, razlika v ceni avtomobila pa okoli 5.000 EUR, to pomeni, da bomo pri 20.000 km letno razliko »prinesli not« v štirih letih, če upoštevamo še cenejše servise in nižjo cestnino pri registraciji. In bodimo iskreni, električni avtomobil si redki kupijo iz naravovarstvenih razlogov, velika večina pač iz ekonomskih.

Električni twingo je avtomobil, ki bi moral elektromobilnost v Sloveniji prestaviti v višjo prestavo, a očitno se to ne bo zgodilo, predvsem na račun znižane državne subvencije. Pri ugodnejši končni ceni bi bil marsikdo pripravljen spregledati manjši doseg ali udobje, pri končni ceni okoli 15 tisočakov za preizkusno različico pa se bo raje ozrl za čim večjim in cenejšim, čeprav gnanim na bencinski ali dizelski motor. Na koncu je to škoda za vse nas. Očitno bodo pri nas rabljena nemška vozila še naprej uspešna ...

Renault Twingo Electric

Posodil: Avtohiša Vrtin in Renault Slovenija

Cena: Model Zen - 18.090 EUR brez državne subvencije (ta znaša 3.500 EUR). Model Intens R80 – 21.790 EUR brez državne subvencije (ta tokrat znaša 4400 EUR).

Za: Vozne lastnosti.

Proti: Šibka baterija, cena.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji