Objavljeno: 25.5.2018 14:00 | Teme: Uber, avtomobil

Uberjev avtonomni avtomobil prepustil zaviranje - vozniku

Pred kratkim smo pisali o prvem primeru avtonomnega vozila, ki je do smrti povozilo peško. Šlo je za Uberjevo vozilo znamke Volvo, ki naj bi bilo sposobno avtonomne vožnje, a je pri tem za volanom tudi voznik, ki naj bi prevzel nadzor v primeru izrednih situacij. Nesreča se je sicer zgodila v večernih urah, peška je cesto prečkala okoli sto metrov od prehoda za pešce v neosvetljenem delu cestišča.

V predhodnem poročilu pa so raziskovalci objavili, da je vozilo peško opazilo okoli šest sekund pred trkom. Najprej jo je identificiralo kot neznani objekt, trenutek za tem kot vozilo, nazadnje pa kot kolo, vsakič je predvidelo tudi njeno pot. Še več, vozilo je dobro sekundo pred trkom tudi izračunalo, da mora vklopiti sistem nujnega zaviranja, a je ta sistem v Uberjevih vozilih onemogočen. Pri Uberju pravijo, da se raje, kot da zaupajo omenjenem sistemu, zanašajo na voznike, ki naj bi skrbeli za varnost v takih nujnih primerih. Kot je pokazal video posnetek dogodka, pa je voznik pred nesrečo gledal v avtomobilov zaslon LCD, peško pa opazil v zadnjem trenutku.

O asistenčnih in avtonomnih sistemih v vozilih smo sicer že večkrat pisali, tudi v prihajajoči številki revije imamo preizkus Nissanovega sistema v novem Qashqaiju, ves čas pa poudarjamo, da gre za varnostne dodatke, ki (še) ne morejo zares prevzeti vožnje. Je pa v tem primeru zanimivo, da bi bilo ravno zanašanje na tovrstni sistem očitno bolj varno, kot pa zanašanje na človeka, ki sedi za volanom. Bojimo se, da bo v naslednjih letih nemalo nesreč ravno zaradi pretiranega zanašanja na asistenčne sisteme.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Monitor na Facebooku

Monitor TV na YouTube

44GtTRq9vUM

  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji