Objavljeno: 25.5.2018 14:00

Uberjev avtonomni avtomobil prepustil zaviranje - vozniku

Pred kratkim smo pisali o prvem primeru avtonomnega vozila, ki je do smrti povozilo peško. Šlo je za Uberjevo vozilo znamke Volvo, ki naj bi bilo sposobno avtonomne vožnje, a je pri tem za volanom tudi voznik, ki naj bi prevzel nadzor v primeru izrednih situacij. Nesreča se je sicer zgodila v večernih urah, peška je cesto prečkala okoli sto metrov od prehoda za pešce v neosvetljenem delu cestišča.

V predhodnem poročilu pa so raziskovalci objavili, da je vozilo peško opazilo okoli šest sekund pred trkom. Najprej jo je identificiralo kot neznani objekt, trenutek za tem kot vozilo, nazadnje pa kot kolo, vsakič je predvidelo tudi njeno pot. Še več, vozilo je dobro sekundo pred trkom tudi izračunalo, da mora vklopiti sistem nujnega zaviranja, a je ta sistem v Uberjevih vozilih onemogočen. Pri Uberju pravijo, da se raje, kot da zaupajo omenjenem sistemu, zanašajo na voznike, ki naj bi skrbeli za varnost v takih nujnih primerih. Kot je pokazal video posnetek dogodka, pa je voznik pred nesrečo gledal v avtomobilov zaslon LCD, peško pa opazil v zadnjem trenutku.

O asistenčnih in avtonomnih sistemih v vozilih smo sicer že večkrat pisali, tudi v prihajajoči številki revije imamo preizkus Nissanovega sistema v novem Qashqaiju, ves čas pa poudarjamo, da gre za varnostne dodatke, ki (še) ne morejo zares prevzeti vožnje. Je pa v tem primeru zanimivo, da bi bilo ravno zanašanje na tovrstni sistem očitno bolj varno, kot pa zanašanje na človeka, ki sedi za volanom. Bojimo se, da bo v naslednjih letih nemalo nesreč ravno zaradi pretiranega zanašanja na asistenčne sisteme.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
  • Teslini samovozeči taksiji ne znajo voziti

    Prvi dnevi Teslinih robotskih taksijev so polni napak, vožnje po napačni strani ceste, nenadnih zaviranj in nevarnih ustavljanj za odlaganje potnikov.

    Objavljeno: 26.6.2025 09:00
  • HDMI 2.2 je tu!

    Sicer na papirju, a vendarle. HDMI Forum je izdal končne specifikacije standarda HDMI 2.2, ki so ga izdatno opisovali in predstavljali že na januarskem sejmu CES. HDMI 2.2 ima že večjo prepustnost kot DisplayPort, a bo zanjo zahteval nove kable Ultra96.

    Objavljeno: 27.6.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji