Objavljeno: 28.10.2010

Iz našega arhiva: Tudi prihodnost bo tridimenzionalna

V začetku septembra je v Amsterdamu potekal redni sejem profesionalne televizijske opreme IBC (International Broadcasting Convention, www.ibc.org). Takšne sorte sejme v Monitorju običajno izpustimo, saj bralcev ne zanima, kakšne satelitske oddajnike, objektive za televizijske kamere in nosilce za razsvetljavo si lahko privoščite, če imate v žepu nekaj deset tisoč evrov preveč. Tokrat pa smo naredili izjemo, malo zaradi tridimenzionalne televizije, ki je bila na ogled po vsem sejmišču, malo pa zaradi slovenskih podjetij, ki so prikazovala lastne izdelke.

3D je bil na sejmu res povsod navzoč. Znani izdelovalci televizorjev sicer niso imeli svojih razstavnih prostorov, so pa njihove izdelke uporabljali na vseh koncih kot opremo, s katero so prikazovali zmožnosti programske opreme s 3D podporo ali funkcije sprejemnikov (set-top box), ki podpirajo tridimenzionalno delo (recimo 3D menuje). Opazili smo, da imajo 3D televizorje že vsi znani izdelovalci in da aktivna očala z zaklopko še zdaleč niso prevzela celotnega trga. Aktivnih in pasivnih (polarizacijskih) očal je bilo na sejmu približno enako mnogo.

Pasivna sicer zahtevajo dražji prikazovalnik, a to odtehtajo s precej nižjo ceno očal in če potrebujete očal nekaj deset (za predavanja) ali nekaj sto (za kinopredstavo), ceno dražjih prikazovalnikov kar hitro pokrijete. To teorijo smo preverili na kinematografski projekciji za 1700 gledalcev, ki so si Svet igrač 3 ogledali s polarizacijskimi očali. Ob odličnem zaslonu in projektorjih je bil rezultat zelo primerljiv s kakovostjo Xpandovih aktivnih očal, ki jih uporabljajo v Koloseju. Mimogrede, tudi pri Tušu uporabljajo pasivna, Dolbyeva očala.

Nadaljevanje članka si lahko preberete na sledeči povezavi:

http://www.monitor.si/clanek/tudi-prihodnost-bo-tridimenzionalna/

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji