Objavljeno: 11.9.2018 10:30

Fortnite, letošnja igričarska senzacija, uspešna tudi na Androidu

Fortnite, igra programskega velikana Epic, ki uporablja grafično okolje Unreal Engine 4, je na PCjih  izredna uspešnica in kot kaže, bo uspeh ponovljen tudi na mobilnih telefonih. Na Applovih iPhonih so v prvih treh mesecih dosegli že 100 milijonov prenosov, uspeh pa se jim sedaj nasmiha tudi na veliko večjem tržišču – telefonih z Androidom.

V prvih treh tednih, od kar je na voljo različica za Android, so zabeležili že 15 milijonov prenosov in 23 milijonov igralcev. Razlika med številkama je mogoča in hkrati presenetljiva zato, ker so se pri Epicu odločili za zanimiv eksperiment – igre namreč ni na voljo v uradni Googlovi trgovini Play, ampak jo mora uporabnik namestiti mimo nje. Slednje zahteva nekaj spretnosti (vklop nameščanja iz neznanih virov), kar pa uporabnikov očitno ne moti preveč. Razlog za tako Epicovo odločitev je seveda 30% denarja, ki ga Google zadrži ob vsakem nakupu. Čeprav je igra zastonj, uporabniki namreč (lahko) kupujejo v njej.

Število prenosov in igralcev je presenetljivo tudi zato, ker so se pri Epicu odločili, da igro zaenkrat pustijo namestiti in igrati le telefonom, ki so mlajši od dveh let, pa še na te jo »spuščajo« po kapljicah. V zadnjem zapisu na svojem blogu pojasnjujejo, da so imeli kljub temu zelo veliko tehničnih težav, predvsem zaradi izredne razdrobljenosti ekosistema Android. Telefoni imajo namreč različna procesorska jedra (in njihovo število), različne grafične »kartice« (Adreno, Mali), različne gonilnike, različne količine pomnilnika, različne programske politike razporejanja pomnilnika in procesorske moči in seveda različne programske napake, ki so jih morali zaobiti. Pravijo, da so tesno in osebno sodelovali s strokovnjaki podjetij Google, Samsung, Huawei (HiSIlicon), ARM, Qualcomm, Imagination Tehnologies in še kom.

Pravijo, da igra odlično deluje na letošnjih vrhunskih telefonih (še posebej izpostavljajo Samsung Galaxy S9 in Note9), malce slabše na lanskih in komaj še zadovoljivo na predlanskih. Starejših modelov ne nameravajo podpreti, novosti pa bodo raje razvijali na modelih iz leta 2019, ki bodo po izkušnjah 50% zmogljivejši od letošnjih.

Zapis je za tehnično bolj podkovane bralce zanimiv, saj opisuje težave, ki so jih imeli s telefoni, ki v ozadju samodejno ubijejo procese, ki trošijo preveč pomnilnika (med njimi je lahko tudi Fortnite), z aplikacijami, ki se kljub »ubitju« samodejno poženejo nazaj (in s tem še bolj upočasnijo telefon), z novo grafično knjižnico Vulkan, ki naj bi bila hitrejša od OpenGL, vendar večinoma še ni (razen na S9 in Note9), s 4 GB pomnilnika, od katerih jih je na voljo le 1,8 GB (Google Pixel 2) in podobno. Priporočamo v branje!

 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji