Oglasno sporočilo
Objavljeno: 1.6.2020

Digitalizacija MSP: Logistika, spregledano področje pri prehodu v Industrijo 4.0?

Še zlasti mala in srednja podjetja se pri digitalizaciji pogosto ne vprašajo ali in kako se lahko izboljša tudi logistika. A kaj hitro ugotovijo, da je logistika pomemben element tudi pri digitalni transformaciji in da ni vezana samo in zgolj na odpremo njihovih izdelkov do kupcev, ampak obsega še marsikaj. Še več, tudi digitalizirana logistika, bogata s podatki, predstavlja pomemben element digitalizacije podjetja.

Logistika z vidika digitalizacije zaostaja

Mnogim se bo zdela zgornja trditev pretirana ali pa celo neverjetna, če pogledamo, kako relativno dobro je mogoče spremljati pošiljke v poštnem prometu in kako dobro ima logistiko urejeno na primer Amazon. Vendar je to zgolj nekaj velikih podjetij in sistemov, ki pa se niso v večji meri prenesli na segment medpodjetniškega poslovanja in B2B verig vrednosti. Raziskava BCG je pokazala, da logistika pri digitalizaciji zaostaja za medijsko industrijo, maloprodajo in finančno industrijo.

Kaj imajo sploh skupnega logistika, digitalizacija in Industrija 4.0?

Za mnoge se pojem Industrija 4.0 začne in konča pri optimizaciji stroškov in časa v proizvodnji. A vizija Industrije 4.0 je digitalna povezanost različnih sistemov in področij v podjetju in med podjetji v verigi vrednosti. Tu igrajo ključno vlogo podatki in poslovni modeli ter digitalne platforme.

Poenostavljeno povedano kupci in stranke pričakujejo, da bodo precej natančno in vsak trenutek vedeli, kje se nahaja naročeno blago oziroma izdelek in bodo lahko tudi sledili stanju ter nenazadnje, kdaj bo dostavljeno. Pri tem pa ne gre več za kup PDF datotek, elektronske pošte ter neskončnih klicev po telefonu in kopice papirnatih dokumentov.

Če to logiko prenesemo na verigo vrednosti, kjer ima tipično proizvodno podjetje na eni strani svoje kupce in na drugi svoje (pod)dobavitelje, potem je hitro jasno, da so podjetja še precej daleč od tega, da bi digitalno in avtomatizirano upravljala dobave, tako na vhodni, kot izhodni strani ter nenazadnje tudi okoli notranje logistike, torej »potovanja« izdelka v proizvodnji od naročila do odpreme.

Digitalna logistična platforma za proizvodna MSP

Velika podjetja (že omenjeni Amazon) omogočajo predvsem trgovcem, da izkoristijo njihove platforme in se ne ukvarjajo z logistiko in transportom sami. A za mnoga proizvodna in industrijska podjetja, zlasti MSP, kjer v verigah nastopa več poddobaviteljev, ki so tudi lahko razvojni dobavitelji in poslovno na različne načine povezana, je vzpostavitev digitalne logistične platforme morda nekoliko bolj zahtevna.

V tem trenutku se praktično vsako MSP samo ukvarja z vzpostavitvijo neke vrste digitalne B2B platforme, tako navzven, kot interno, s katero želi rešiti izzive povezovanja kupcev z naročili, proizvodnjo in odpremo ter dostavo in dobavo tako lastnih izdelkov kupcem, kot tudi surovin, materialov in polizdelkov od svojih dobaviteljev. Pomemben del te je tudi logistika.

In kako naprej?

Logistika je povezana z realnim svetom in stvarmi zato gre izkoristiti tehnologijo interneta stvari (IoT – Internet of Things) ter s senzorji zbirati podatke o različnih količinah (položaj, lega, temperatura, vlažnost, tresljaji, gibanje in premikanje, hitrost idr.) ter te podatke v realnem času in dovolj pogosto pošiljati v informacijske sisteme, ki zatem omogočajo njihovo obdelavo, analizo in napovedovanje dogodkov, tudi z uporabo umetne inteligence.

Kraje, goljufije in zlorabe podatkov so prvi argument proti temu, da bi se podjetja bolje povezala in da bi uporabljala digitalno logistično platformo ter izmenjevala podatke. Pri tem se v veliki meri in čedalje bolj uporabljajo tehnologije »blockchain« ter DLT (»distributed ledger technology«), s katerimi se zagotavlja tako transparentnost, kot tudi sledljivost, ki sta v logistiki ključni.

Zmanjševanje zamud in napak pri dobavah sta ključna dejavnika, ki bosta v prihodnje igrala še bolj pomembno vlogo. Bodočnost je v učinkovitih digitalnih platformah, kjer MSP naročijo storitev tako na strani dobave svojih izdelkov ali polizdelkov kupcem, kot na drugi strani dobaviteljev, ki dobavljajo podjetju surovine, materiale in polizdelke, podatke pa vključijo v svoje poslovne procese. Pri tem so ključni elementi, ki narekujejo razvoj logistike, povezanost, spremljanje in pa napovedovanje. Za vse to pa so ključni ažurni, točni, stalni in zanesljivi podatki.

Digital Innovation: Social and Economic Impact

14.–16. september 2020 | Kranjska Gora, Slovenija

Living bits and things je vodilni mednarodni dogodek o praktični uporabi digitalnih tehnologij, ki poteka že od leta 2011. Spoznajte kakšno je stanje, kakšni so trendi in na kakšen način lahko v vašem podjetju ali organizaciji praktično izkoristite prednosti digitalnih tehnologij, izboljšate poslovanje ter povečate prihranke in prihodke.

V letu 2020 se Living bits and things povezuje z 39. mednarodno konferenco o razvoju organizacijskih znanosti z naslovom »Organizacije na krožišču inovativnosti in digitalne preobrazbe« v organizaciji Fakultete za organizacijske vede, Univerze v Mariboru.

Več na spletni strani livingbitsandthings.com, ob prijavi uporabite kodo LBT2020-MON in prihranite 10%.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji