Objavljeno: 14.10.2015 05:00

Bild poizkuša z blokado dostopa ob AdBlocku

Na internetu so interesi oglaševalcev in uporabnikov običajno nasprotni, če niso reklame res natančno ciljane in primerno odmerjene, zato občasno iskrenje ni nič nenavadnega. Čedalje pogostejša je postala uporaba dodatkov za brskalnike, kot je AdBlock, kateri delovanje ime zelo dobro opisuje – blokirajo prikaz oglasa.

Po podatkih oglaševalskih agencij te dodatke uporablja manjšina uporabnikov, a očitno je njihov delež dovolj visok, da so se nekatere strani odločile ukrepati. Nemški tabloid Bild je med prvimi, ki so se odločili, da bodo stran zaklenili za uporabnike AdBlocka. Res je, če imate vključen AdBlock, se vam na strani Bild ne prikaže vsebina, temveč obvestilo o razlogu za nedostopnost. Ko AdBlock izključite, stran normalno deluje.

Pri tem je treba priznati, da so bili založniki toliko pošteni, da so dali uporabnikom izbiro. Kdor ne mara reklam in želi brati spletni Bild, lahko kupi mesečno naročnino za tri evre. Reklame ali naročnina, nikakor pa ne brez obojega.

Bistveno pomembnejše vprašanje je, ali strani lahko preživijo samo z oglasi. Najkakovostnejši mediji, kot sta The New York Times ali The Wall Street Journal, ne morejo. NYT sicer nima težav, ker so z dovolj kakovostno vsebino uspeli pritegniti že milijon naročnikov na spletno različico, ki skupaj z naročniki tiskane izdaje pokrivajo njihove stroške v zadostni meri, da v zadnjih letih niso odpuščali. A da bi živeli izključno od reklam – to pa ne gre.

V Sloveniji je še slabše. Od reklame lahko živijo le največje in najbolj priljubljene strani, ki niti približno ne predstavljajo kakovostnega novinarstva. RTV-jev MMC se financira iz naročnine, Delo ima svoj plačljivi zid, tole stran financira tiskana izdaja, večina drugih tiskanih medijev pa je (bila) združena okrog sistema Piano. Piano namreč životari in je letos februarja celo napovedal umik.

Internet je pošteno premešal štrene medijem in pokazal, da so ljudje za kakovostno vsebino sicer pripravljeni plačati, a ne veliko, tako da je kritična masa za preživetje precej velika. Hkrati je očitno tudi, da bo vedno obstajal odstotek ljudi, ki bodo iskali obvoze in za informacije ne bodo pripravljeni odšteti niti beliča. Poskrbeti moramo, da zaradi njih ne kaznujemo ostalih ali celo pokopljemo medija.

Ali se bo Bildu poteza izplačala, pa bomo še videli.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentarji

boyyce | 14.10.2015 | 14:50

Kr naj zaklepajo ... še kako hiter bodo nazaj odklepakl a v dodadtno škodo se uporabniki ne vračajo radi ...

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji