Objavljeno: 20.2.2019 05:00

Audijev sistem za pogovarjanje s semaforji

Med najbolj nadležnimi situacijami v prometu v mestu je "zeleni val" na semaforjih, ki se prekine ravno, ko pripeljemo do semaforja. Zgodi se, da vozimo do semaforja, ravno ustavimo pri rdeči luč, PA moramo takoj speljati; ali obratno, ko pospešujemo, da bi ujeli zeleno luč, a se nam prižge rdeča. Audi je predstavil drugo generacijo sistema, ki naj bi temu naredil konec.

Utopični cilj je seveda izdelati pametna cestna omrežja, kjer se med seboj pogovarjajo vozila in semaforji/infrastruktura (prek LTE/5G). Dokler nam to ne uspe, pa bo dovolj tudi Audijev sistem V2I (vehicle-to-infrastructure). Sistem izpred dveh let je dobil nadgradnjo, ki mu prinaša sistem GLOSA (Green Light Optimized Speed Advisory). Vozila, ki so opremlja s tem sistemom, komunicirajo s semaforji v 13 ameriških mestih, projekt pa se širi. Za komunikacijo uporabljajo LTE.

Deluje tako, da vozilo na armaturni plošči pokaže, kdaj se nam bo prižgala zelena luč. Prav tako sistem predlaga hitrost, s katero naj se peljemo po cesti, da bomo ostali v zelenem valu. Na ta način dosežemo več pozitivnih učinkov: zmanjšamo emisije toplogrednih plinov, poskrbimo za boljše počutje voznikov ter privarčujemo gorivo.

CNet

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji