Objavljeno: 16.2.2011

Apple uvaja naročnine

Apple je po dolgotrajnih ugibanjih strokovne in ostale javnosti uvedel sistem naročnin za vsebine v svoji spletni trgovini App Store. Končni uporabniki bodo zdaj lahko na svojih napravah, kot so tablice iPad, telefoni iPhone in osebnih računalnikih Mac, kupili dolgoročno naročnino na revije, časopise, video posnetke (serije) in glasbo.

Apple je na ta korak namigoval že nekaj časa, vendar so založniki na to možnost gledali z veliko mero skepse, zaradi Applove pogoltnosti glede deleža, ki ga hoče pri prodaji. Doslej je bilo pravilo, da Apple vzame 30% provizije za vsak prodan artikel, kar je problematično ravno pri dolgoročnih naročninah.

Ker pa si Apple želi, da bi iPad, iPhone in (p)ostale prva platforma za konzum vsebin z naročnino, so v zadnjem trenutku naredili potezo, ki je precej bolj prijazna za založnike kot pri dosedanjih namigih. Apple si bo še naprej vzel 30% provizije pri sklenitvi novih naročnin, sklenjenih prek App Stora. Če pa bo založnik na platformo prinesel obstoječe naročnike na ponujene vsebine, Apple pri tem ne vzame nič. Na ta način naj bi Apple predvsem prepričal založnike, da bi stimulirali prehod svojih naročnikov na digitalno platformo.

Spremenjeni sistem prodaje v App Storu bo končnim uporabnikom omogočal naročanje za obdobja, ki jih je predvidel založnike, ne Apple. Poleg tega bodo lahko spremljali svojo naročnino in jo prek App Stora tudi preklicali. Apple v zameno za ponujeno potezo od založnikov pričakuje, da bodo imeli enako naročnino za vsebine v App Storu, kot tudi drugod. To utegne postati nova ovira, saj veliko založnikov ponuja za svoje vsebine različne naročnine, zlasti v odvisnosti od prodajnega kanala. Prva publikacija, ki uporablja novi Applove sistem naročnin je nedavno predstavljeni spletni časopis Daily, ki ga samo v digitalni obliki ponuja News Corp. Mogotca Ruperta Murdocha.

http://www.apple.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji