Koliko nas stanejo storitve?

Objavljeno: 28.5.2019 | Avtor: David Vidmar | Kategorija: Nasveti | Revija: Junij 2019

Ko je pred tedni urednik predlagal članek o nadzoru nad mesečnim in letnimi naročninami za spletne in sorodne storitve, se mi je ideja zdela smešna. Le kdo ne bi vedel, kaj vse je naročil in zakaj bi kompliciral s seštevanjem? Saj nimam skoraj nobenega takšnega stroška! No, mogoče dva ali tri, več gotovo ne, pa še ti so nekaj evrov na leto. Po nekaj dneh raziskovanja pa je izračun pokazal precej visoko številko.

Uspeh nekaterih spletnih storitev je v zadnjih letih spodbudil ostale ponudnike, da so vse mogoče storitve in programska oprema na voljo za naročnino in ne kot enkraten nakup, ki ga moramo ponavljati ob nadgradnjah. Tako »kupujemo« glasbo, igre, prostor na spletu in programsko opremo, pa naj gre za zabavno elektroniko, spletne storitve za dom ali poslovne namene.

Na prvi pogled ugodne ponudbe predstavljajo resen izziv za posameznike in podjetja, saj je težko imeti pregled nad tem, kaj vse smo v preteklosti naročili, koliko – in če sploh – to še uporabljamo in potrebujemo ter kakšen je skupni ali letni strošek naročnin. Da se v medijih pojavljajo članki, ki imajo v naslovu »10 storitev, ki jih nujno potrebujete«, in prodaja v paketih, kjer s sklepanjem ene naročnine za omejen čas ugodno naročite še druge, sta samo dve pasti, ki prežita na uporabnike. Trditev, da ponudniki nalašč ne pošiljajo elektronskih obvestil oziroma niti drugače ne obveščajo strank o podaljšanju, cenah in uporabi, ni iz trte izvita. Pozabljene naročnine so zajeten del kolača zaslužka pri prodaji na ta način.

Naročnine v mobilnih trgovinah

Če ste tipičen uporabnik pametnega mobilnika, bo najbolje, če boste začeli kar na tržnici svoje mobilne platforme. Čeprav nisem imel v spominu nobene naročnine, sem v tržnici Google Play našel dve, resda zelo poceni, a ene vsekakor ne potrebujem več.

Naročnine sklenjene prek Google Play lahko pregledate in prekličete na telefonu ali spletu.

Če imate tudi vi sklenjeno kakšno pozabljeno naročnino, jo boste na telefonu ali spletu našli v razdelku »Moje naročnine«, kjer jo boste lahko prekinili. Če uporabljate Applove naprave, boste razdelek z enakim imenom našli v App Store.

V App Store so podrobnosti naročnin najlažje dosegljive prek mobilne naprave.

Če uporabljate tudi naprave Windows, ne pozabite pogledati še, ali imate kakšno naročnino vezano na Microsoftov račun. To najlažje preverite tako, da na spletu obiščete nastavitve za Microsoft račun in odprete razdelek »Storitve in naročnine«, kjer boste našli naročnine, povezane s storitvami Microsoft, Skype, Xbox in še kakšno.

Microsoft prikazuje sklenjene naročnine in storitve v sklopu podatkov o računu Microsoft.

Ostale naročnine

Ko ste preverili glavne tržnice, je čas, da poiščete naročnine, ki jih niste sklenili prek IT-velikanov, ampak neposredno s ponudnikom. Ko sem se loteval tega izziva, sem računal na pomoč aplikacij, ki bodo prečesale spletišča in mi tako pomagale v skrite kotičke spleta, a sem se uštel. Take aplikacije sicer obstajajo, a so namenjene uporabnikom v Združenih državah Amerike. Velika večina jih deluje tako, da jih povežete s svojimi bančnimi računi in kreditnimi karticami, nato pa na podlagi opisov nakupov poiščejo ponavljajoče se stroške. Ponudnikov takih storitev je kar nekaj. Storitev nadzora nad stroški ponujajo storitve za nadzor osebnega proračuna, kot je, recimo, Mint, pa tudi namenske aplikacije in storitve. Najbolj priljubljeni med njimi sta TrueBill in AskTrim. Zadnji pomaga tudi z nasveti, kako prihraniti, in obljublja avtomatizacijo pridobivanja primerljivih ponudbe, na primer za kabelsko televizijo. Tudi če bi te storitve delovale s slovenskimi in z evropskimi bankami, bi težko priporočili njihovo uporabo, saj se nam vpogled v nakup zdi zelo osebna zadeva.

Najbolj priljubljeni

Po podatkih TrackMySubs njihovi uporabniki največ naročajo pretočne zbirke filmov in nadaljevank, pretočne glasbene storitve, sledijo pa jim spletne domene. Med programsko opremo prednjači Adobe s svojimi programskimi rešitvami, sledita pa oblačni shrambi Dropbox in Apple iCloud. Googlove in Microsoftove storitve se na lestvici pojavijo presenetljivo nizko.

1. Netflix

2. Amazon Prime

3. Spotify

4. GoDaddy

5. NameCheap

6. Adobe Creative Cloud

7. Dropbox

8. Apple iCloud

9. SiteGround

10. Evernote

11. NameSilo

12. Google Drive

13. Google Apps

14. Audible – Amazon

15. Apple Music

16. Microsoft Office

17. Hulu

18. Office 365

19. ActiveCampaign

20. Zapier

Vir: app.trackmysubs.com/explore

Našli nismo nobene dobro ocenjene aplikacije, ki bi naročnine iskala tako, da bi brskala po elektronski pošti. Precej prepričani smo, da je to celo boljši način kot brskanje po prometu osebnega računa ali kreditne kartice. Priporočiti ne moremo nobene aplikacije, lahko pa uporabniki pošte Gmail z uporabo iskalnega niza poiščete potrdila, račune in preklice naročnin, ki ste jih sklenili s tem računom. Če uporabljate drugo storitev elektronske pošte, ne bo težko prilagoditi iskalnega niza, ki bo poiskal vsa sporočila, ki vsebujejo besede »bill«, »billing« ali »subscription«, hkrati pa ne vsebujejo besede »cancel«. Nam se je to obneslo precej dobro, seveda pa lahko iskalne nize še prilagodite.

Z naprednejših iskalnim nizom boste v arhivu elektronske pošte hitro našli morebitne pozabljene naročnine.

Za najbolj natančne

Priporočamo lahko še en trik, ki izkorišča znano posebnost elektronskih naslovov. Če osebnemu delu elektronskega naslova dodate znak +, ki mu sledi poljubno besedilo, bodo poštni strežniki naslov prepoznali kot veljaven in ga pripisali osnovnemu. Na primer spletni naslov janez.novak@gmail.com lahko uporabimo tudi tako, da ga zapišemo: janez.novak+narocnina@gmail.com.

Zdaj verjetno že veste, kakšen je nasvet – vedno ko se prijavite na novo storitev, uporabite takšen spletni naslov. Nato lahko v Gmailu in drugi obliki poštne storitve enostavno poiščete vse naročnine ter ustvarite posebno kategorijo za te vrste sporočil in nič vam ne bo ušlo!

Črno na belem

Če aplikacije in storitve, ki samodejno izbrskajo naše naročnine iz transakcij na bančnem računu, v naših krajih niso uporabne, pa je druga kategorija aplikacij enako uporabna po vsem svetu. Ko vpišemo podrobnosti o sklenjenih naročninah, bomo izvedeli letne stroške, povprečni mesečni strošek, aplikacije pa lahko uporabimo tudi za to, da nas obveščajo, kdaj se bo naročnina samodejno podaljšala ali pa kdaj jo moramo podaljšati ročno.

Na napravah z iOS je najbolj priljubljena tovrstna aplikacija Bobby (www.bobbyapp.co), za Android pa sta na voljo Recur in Subscribly. Nekoliko ironično je, da moramo za sledenje naročninam z uporabo aplikacije Bobby skleniti, prav imate, naročnino. Sicer boste omejeni na vnos največ 5 storitev, kopice možnosti pa sploh ne boste mogli uporabiti.

Presenetljivo skromno ponudbo tovrstnih aplikacij dopolnjuje spletna storitev TrackMySubs (trackmysubs.com). Priporočamo jo tistim, ki bi želeli res natančno spremljati vse svoje naročnine in druge ponavljajoče se stroške, saj ponuja res mnogo izračunov, poročil in pregledov zapisanih podatkov. Če boste želeli, vas bo opominjala na bližnji potek naročnine za mnoge znane storitve, omogoča pa vnos tudi poljubnih zapisov.

TrackMySubs ponuja podrobno spremljanje stanja naročnin.

Če vas nobena od opisanih storitev ne prepriča, potem razmišljate podobno, kot smo mi. Večina naročnin se bo podaljšala sama. O tistih, ki se ne bodo, nas bodo ponudniki pravočasno obvestili in ponudili enostavno ponovno plačilo. Če bomo kakšno naročnino slučajno pozabili podaljšati, je očitno le ne potrebujemo tako zelo, prav verjetno pa je, da bomo kmalu po prekinitvi dobili posebno ponudbo ali popust, če se bomo pripravljeni spet pridružiti.

Da čez kakšno leto ali dve ne bom več presenečen nad številom naročnin, mimogrede, trenutno sem jih naštel 10, sem vseeno zapisal vse aktivne v tabelo. Izbrskal sem datume, ko sem naročnine sklenil, zabeležil, ali se obračunava mesečno, in leto ter znesek. Tabelo sem pripravil v dobrem starem Excelu, kasneje pa v prejšnji številki opisani spletni beležki Notion, in dodal stolpec s formulo, s katero cene naročnin, ki se obračunavajo mesečno, pomnožim z 12. Ta stolpec sem seštel, da sem dobil letni strošek vseh naročnin, na katere nisem pozabil in sem o njih našel kakšno sled.

Tako ne potrebujem nobene dodatne storitve, še manj pa naročnine, da vedno vem, koliko in za kaj zapravim. Upoštevajoč skupni znesek, sem preklical podaljšanje, a prihranki bodo skromni. Dobre rešitve nekaj stanejo, a za vse, ki jih imam zapisane, vem, da naredijo moje zasebno in poslovno življenje boljše, varnejše ali zabavnejše.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki