Je videz res vse?

Je videz res vse?
Objavljeno: 23.4.2013 | Avtor: Matjaž Klančar | Kategorija: Uvodnik | Revija: Maj 2013

Računalniki so bili dolga leta (desetletja) le grde sive škatle. Delovni konji. Grdi, a učinkoviti. Danes jih brez lepe zunanjosti in »šminke« ljudje ne marajo več. Krivica?

Pred kratkim sem si imel priložnost ogledati tovarno računalnikov tretjega največjega izdelovalca osebnih računalnikov na svetu, Della. Bolj kot sama tovarna in pripadajoči podatkovni center je name naredil vtis pripadajoči razstavni prostor, t. i. »show room«, kjer so bili razstavljeni najnovejši Dellovi izdelki, tudi tisti, ki so ravno prišli v prodajne kanale. Vtis pa je bil, kar pošteno povem, negativen.

Če lahko za osebne računalnike rečem, da so pač še vedno večinoma nekakšne sive (ali črne) škatle, in se s tem sprijaznim (saj bodo pri uporabniku ždele pod mizo), sem bil skorajda zgrožen nad tem, da je bila tudi velika večina razstavljenih prenosnikov še vedno grdih debelih škatel. Brez posebnih oblikovalskih dosežkov, še vedno v obliki »delovnih konjev«. Nekateri so bili sicer majhni, a še vedno izredno debeli. Da, verjetno so zato cenejši od tankih konkurentov, toda ali je to res dobra strategija? In ali je res dobra strategija take debeluhe tržiti z množico prestižnih tehničnih podatkov (i7, »multi core«, 8 GB RAM, SSD)? Danes, ko večina uporabnikov (še vedno ali pa še bolj) teh podatkov sploh ne razume? Danes, ko s(m)o uporabniki razvajeni s tankimi in seksi tablicami, tankimi in zmogljivimi pametnimi telefoni? Si bodo taki »tanki« uporabniki res omislili debelo škatlo, ki naj bi jo nosili naokrog? Glede na zadnje podatke o drastičnem upadu prodaje osebnega računalništva po svetu, bi rekel, da je takih uporabnikov vedno manj.

Skratka, Steve Jobs je imel prav, priznam. Zunanjost je pomembna, oblika je pomembna, uporabniška izkušnja je pomembna. »PCjašem« je v resnici dokaj hitro »potegnilo«, takoj ko se je pokazalo, da bodo tanki Macbooki Air postali uspešnica. Intelova pobuda »Ultrabook« se zdi logična, vendar zaradi visokih cen (še?) ne zelo uspešna. Tudi Dell ima take modele (igral sem se z modelom XPS 13), videti so seksi, cena je ugodna, so pa zato malce »plastični« (a to lahko rečemo tudi za kar nekaj njihovih konkurentov iz sveta PCjev). Alternativo in novo zlato jamo PCjarji iščejo v podpori Windows 8 in »hibridnih« modelov prenosnikov, ki so nastali hkrati z novim sistemom. Verjemite, take in drugačne »hibride« in »konceptne računalnike« gledam na raznih sejmih in dogodkih že zadnjih 15 let. Še največ na Intelovih dogodkih. Največkrat taki posebneži nikoli ne ugledajo luči sveta, če pa jo, neslavno propadejo. Tako kot bodo propadli tudi tokratni hibridi Windows 8, prepričan sem. V Dellu so, recimo, zelo ponosni na hibridni model XPS 12, ki je lahko tablica ali pa prenosnik (poguglajte, na slikah je videti res seksi). Težava je le v tem, da je kot zložena tablica neuporabno debel in težak, kot tablica še vedno težak, kot prenosnik pa ima zaslon tako »plastično« vpet v okvir, da sem se ga med preizkusom dotikal kar se da previdno. Ali pa nova 18-palčna (!?) tablica XPS 18 – tablica ali polno delujoči monitor? Ne vem, prepričan pa sem, da hudega prodajnega uspeha ne bo dosegla. »Kar nekaj,« bi rekla današnja mladina.

Dizajn in zunanjost očitno nista vse. Navsezadnje so »šminkerijo« v operacijskem sistemu zelo kmalu zagnali tudi v taboru Linuxa (spomnite se knjižnice Compiz, ki je uporabniku omogočala vse mogoče 3D grafične zvijače na zaslonu), pa ne vidim, da bi se mu priljubljenost zaradi tega kaj zvečala. Prav tako so »šminkerijo« v obliki živih pravokotnikov z Windows 8 uvedli tudi v Microsoftu, pa ni videti, da bi uporabniki zelo hudo kupovali nove sisteme Windows 8. Prej nasprotno. Je že tako, da mora sistem poleg lišpa imeti tudi dovolj visoko stopnjo uporabnosti. Trdim, da je odličen kompromis v tej smeri Windows 7. Resda »našminkan« (prosojnost, 3D preklop med programi, ki ga po moje ne uporablja nihče), a tudi hiter in učinkovit. Odličen postaja tudi Android na telefonih in tablicah. Ni še dolgo, kar je premogel le množico bolj ali manj »šminkerskih« ikon, danes ima tudi zelo premišljene uporabniške prijeme, zaradi katerih je postal intuitiven in učinkovit.

In videli bomo, ali se bodo šminkerski prijemi nove konkurence na tem področju prijeli ali pa bodo (p)ostali sami sebi namen. Da, govorim o novem Blackberryju Z10, ki na prvi pogled kar brbota od raz­nih grafičnih mehkih zvijač. O »drugem pogledu« pa si preberite nekaj strani naprej.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki