Objavljeno: 23.2.2010 | Avtor: Žiga Veber | Monitor Februar 2010 | Teme: preizkus, foto, nenehni testi

AgfaPhoto Optima 102

Model Optima 102 je tako po funkcijah kot tudi po uporabljenem objektivu praktično enak modelu Compact 100, vendar ga odlikuje dosti elegantnejše ohišje, pa tudi vgrajeno tipalo je nekoliko naprednejše.

Gre za prestižnejšo preobleko, ki obsega kovinsko črno aluminijasto ohišje, dovolj tanko, da ne moti v večerni ženski torbici in je na otip kakovostno. Plastični nastavek za stojalo ni več na strani ohišja, temveč je pomaknjen bolj proti sredini, glede na velikost aparata pa je tudi enoročno fotografiranje razmeroma enostavno. K temu pripomore opora za desni palec, ki jo dopolnjuje tudi hrapav drsnik za preklop med fotografskim in video načinom ter načinom predvajanja. Ob pomoči slednje nastavitve lahko tudi zaščitimo objektiv, da ob morebitnem vklopu ne izskoči, ko je aparat v hlačnem žepu.

Objektiv je tudi tokrat opremljen s 3-kratnim zumom in je kljub ozkemu kotu zajemanja zelo sodčkast. Dobro je, da lahko goriščnico spreminjamo tudi med snemanjem videa, seveda pa se tudi tokrat v tem primeru zvok izklopi. Video omogoča poleg klasičnega v ločljivosti 640 × 480 pik tudi razširjeni način ločljivosti 720 × 400 pik, kar je enako kot pri cenejši Agfi, le da tokrat slika deluje za odtenek mehkeje. Med snemanjem videa aparat tudi vselej skrbi za pravilno prilagoditev ostrine, čeprav občasno ostri tudi, ko snemamo enako oddaljene objekte.

Tipalo je tokrat opremljeno z 12 megapikami, občutljivost pa je nastavljiva do vrednosti ISO 6400. V primerjavi z modelom Compact 100 je opazna lepša reprodukcija barv in skoraj za eno vrednost ISO izboljšana občutljivost za šum. Pri višjih vrednostih ISO smo na temnih predelih žal opazili neprijetne diagonalne lise in ker aparat v nočnem načinu svetlobe ni ocenil dovolj dobro, da bi tipalo dovolj zasičil s svetlobo, se je zopet izkazal povsem ročni način. Nasploh so fotografije pri slabših svetlobnih razmerah dostikrat pretemne, čeprav nam je to pri fotografiranju večernega dogodka, pri katerem je bilo treba drugim aparatom nekoliko znižati ekspozicijo, prišlo celo prav. Pri tem aparatu lahko vrednost ISO prilagajamo tudi v načinu Program, žal pa avtomatika dostikrat zataji pri izbiri beline. Prav tako je bliskavica premočna v načinu makro, skupaj z belino pa ne ustrezata, niti ko je na snegu izbran snežni program.

Izbira ekspozicije med fotografiranjem koncerta je pravilna, zrnatost pa kljub visoki občutljivosti pri normalni povečavi ni moteča.

Kljub solidni izdelavi glede na ceno pa se je ob pritisku na levi del štirismerne tipke povprečen 3-palčni zaslon nekoliko upogibal in to je moteče.

Aparat Optima 102 je glede na to, da se ponaša z aluminijastim ohišjem, razmeroma ugoden, vendar tudi v tem cenovnem razredu ni osamljen primer. Tudi kakovost fotografije v primerjavi s tekmeci uglednejših znamk vidno zaostaja. Njegovo prednost lahko izpostavimo kot seštevek različnih dobrot, ki posamezno sicer ne zadostujejo, vendar skupaj odtehtajo 122 evrov.

AgfaPhoto Optima 102

Razred: Žepni.

Efektivna ločljivost tipala: 12,0 milijona pik.

Tehnične lastnosti: Objektiv 37,5-112,5 (35 mm. ekvivalent); svetlobna jakost 3,0-5,6; ostrenje 5 cm (makro)-neskončno; ISO: samodejno ali ročno (50-6400).

Tehnična zmogljivost: 6.

Kakovost fotografije: 5.

Zasnova aparata: 4.

Prodaja: PCHand, www.pchand.si.

Cena: 122 EUR.

Za: Kovinsko ohišje, zumiranje med snemanjem videa, ročne nastavitve, cena.

Proti: Upogibanje zaslona ob pritisku na določene tipke, bliskavica je v makro načinu premočna.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Monitor na Facebooku

Monitor TV na YouTube

0dAqUiHKe3c

  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji