Objavljeno: 8.2.2017 05:00

Pametne televizije vedo, kaj gledate – in to prodajajo

Pametne televizije so naslednje v vrsti elektronskih naprav, ki so dobile povezavo v internet in sposobnost komunikacija ter zbiranja podatkov. Ne pomislimo pa vedno, da to pomeni tudi, da naokoli trosijo osebne podatke. Proizvajalec televizorjev Vizio si je prislužil 2,2 milijona dolarjev globe, ker je zbiral osebne podatke gledalcev in jih prodajal naokoli. Oškodovanih je bilo 11 milijonov gospodinjstev.

Njegove televizije so imele na prvi pogled nedolžno nastavitev Smart Interactivity, ki naj bi gledalcem predlagala, katere zanimive programe bi si še lahko ogledali in podobno. Nikjer pa Vizio ni omenil, da ta funkcija vključi tudi zbiranje podatkov o tem, kaj se gleda. Televizor je na strežnike pošiljal nekaj pikslov predvajanega programa in z vpogledom v baze ugotavljal, kaj ljudje gledajo. Te podatke je dopolnjeval tudi s spremljanjem televizijskega signala.

Zbranih podatkov Vizio ni le skladiščil, temveč jih je obdeloval in celo prodajal oglaševalcem. Zaradi tega mora Vizio plačati 1,5 milijona dolarjev ameriški Zvezni komisiji za trgovino (FTC) ter še tri četrt milijona zvezni državi New Jersey. Znesek je sicer majhen, a Vizio je poleg tega tudi zatrdil, da so kršitve odpravili.

Razumljivo je, da so podatki o gledanosti za oglaševalce in televizije zlata vredni. Na različne načine se to spremlja že sedaj. Toda nesprejemljivo je, da uporabniki niso bili niti obveščeni, da se njihove gledalne navade beležijo in prodajajo. V takem primeru je treba pridobiti informirano izrecno privoljenje.

FTC.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
  • Nove vrste dron

    Podjetje Insta360 je predstavilo povsem nov koncept drona Antigravity A1, ki združuje 360-stopinjsko snemanje in FPV-letenje. 

    Objavljeno: 18.8.2025 10:00
  • Unreal Engine v avtomobilih Tesla

    Vse kaže, da Tesla pripravlja pomembno vizualno nadgradnjo sistemov, kot sta Autopilot in Full Self-Driving.

    Objavljeno: 15.8.2025 10:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
  • Perplexity bi kupil Chrome

    Umetno inteligentni iskalnik Perplexity je v odmevni in povsem nepričakovani potezi Googlu ponudil 34,5 milijarde ameriških dolarjev v gotovini za prevzem spletnega brskalnika Chrome.

    Objavljeno: 13.8.2025 10:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji