Objavljeno: 21.11.2014 06:00

Mozilla in Yahoo, zavezništvo drugoligašev

Mozilla je sporočila, da so sklenili dogovor z Yahoojem, ki bo v prihodnjih različicah brskalnika Firefox postal privzeti iskalnik. S tem se končuje obdobje Googla v Firefoxu, kar smo potihoma pričakovali vse od izida Chroma.

Polno desetletje sta bila Google in Mozilla zgleden par, ki sta se borila proti Microsoftovemu monopolu. Google je razvil iskalnik, ki za šalo opravi z Bingom, Firefox pa je postal de facto standard med odprtimi brskalniki. Privzet iskalnik v njem je bil Google, kar je Googlu prineslo veliko prometa, Mozilli pa v zadnjih letih dobrih 300 milijonov dolarjev letno. Iz tega denarja se je financirala večina Mozille, saj je predstavljal več kot 90 odstotkov prihodkov.

Ko je Google predstavil lasten brskalnik Chrome, je situacija hipoma postala precej absurdna. Google je izdatno financiral konkurenčen brskalnik, medtem ko so razvijali lastnega. Slednji je odlično uspel in danes je Chrome pomembnejši od Firefoxa, ki mu tržni delež nevarno pada. Po zaslugi Androida in Chrom OS se širi še naprej. Pred tremi leti sta podjetji še podaljšali pogodbo o sodelovanju, ki je postala nevarno asimetrična, saj je bila njena vrednost za Google zanemarljiva, za Mozillo pa življenjsko pomembna.

Zato ni presenetljivo, da podjetji niste podaljšali pogodbe, ki se izteče konec meseca. Namesto tega je Mozilla podpisala z Yahoojem, ki bo v ZDA in Evropi od decembra privzet iskalnik v novih različicah Firefoxa. Na Kitajskem bo to Baidu, v Rusiji pa Yandex. Na ta način je Mozilla diverzificirala svoje prihodke ter se otresla odvisnosti od Googla. O znesku, ki ga bo dobila, ni podatkov. Yahoo sicer letno ustvari okrog 500 milijonov dolarjev dobička.

Yahoo (in tudi drugi iskalniki) pa si obeta več prometa, ker številni uporabniki ostanejo kar pri privzetem iskalniku. Yahoo ima na primer 10-odstotni tržni delež, Firefox pa 17-odstotnega, torej lahko pričakuje dvig obiska. Uporabniki Firefoxa letno opravijo 100 milijard poizvedb na iskalnikih in če bodo vztrajali pri Yahooju, bo slednji opazno izboljšal obisk.

 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji