Objavljeno: 19.12.2022 07:00 | Teme: blockchain, poslovanje

IBM in Maersk ukinjata veriženje blokov TradeLens

Veriženje blokov (blockchain) je še pred nekaj leti veljalo za eno najbolj obetavnih novosti na področju povezovanja, zagotavljanja istovetnosti in transparentnosti podatkov med različnimi poslovnimi subjekti. Toda številna podjetja in raziskave navajajo velike težave pri izvedbi resnično uporabnih verig, pri katerih je voljna sodelovati večina relevantnih subjektov na posamezne področju rabe.

Najnovejši in to velikanski udarec za prihodnost veriženja blokov prihaja iz družbe TradeLens, ki je obljubljala revolucijo na področju slednja prevozom zabojnikov (kontejnerjev), sprva pretežno v pomorskem prometu. TradeLens, ki sta ga leta 2018 skupaj ustanovila IBM in velikan pomorske transporta Maersk, bo prenehal delovati in to že konec prvega četrtletja 2023.

Projekt TradeLens je bila iniciativa enega od največjih prevoznikov v pomorstvu. Spomnimo se, da je Maersk platformo sprva nameraval uporabljati predvsem za lastne potrebe, a so ga dolgoročno videli kot eno najbolj konkretni iniciativa za digitalizacijo globalne logistike. Hkrati je bil eden najbolj odmevnih primerov uporabe tehnologije veriženja blokov v gospodarstvu.

Po zasnovi je predstavljal skoraj učbeniški primer uporabe veriženja blokov na področju, kjer je digitalizacija doslej le delno modernizirala poslovanje. Lep primer učinkov slabega povezovanja v logistični industriji smo imeli priložnost videti v zadnjih letih, ko je zaradi zastojev v prevozih skoraj povsod prišlo do zamud pri dobavi blaga.

TradeLens zapirajo, ker v resnici platforma ni nikoli zares zaživela izven okolja povezanega z družbo Maersk. Razlogi so pretežno politične in manj tehnološke narave. Poslovni model platforme je predvideval niz brezplačnih storitev (pretežno vpoglede), povezanih z naročninami in določenim pribitkom na transakcijo, ki je v tem primeru prevoz zabojnika.

Čeprav cenikov niso nikoli razkrivali javno, se je iz logističnih krogov zvedelo, da so za storitve zahtevali 25 dolarjev na prevoz zabojnika. To ni visok znesek, saj predstavlja okvirno le okoli 1% celotnega stroška transporta zabojnikov. Toda tekmeci družbe Maersk, proti kateremu se vsak dan borijo za kupce, niso pristali na te pogoje in so raje nadaljevali po dosedanjih metoda logističnih procesov.

Zanimivo, da se je Maersk odločil, da TradeLens ne bo nadaljeval uporabljati niti za lastne potrebe, saj so glede na velikost sami po sebi velikanski ekosistem. Najbrž so bili stroški in učinki sistema premajhni, da bi jih podpiralo samo eno podjetje. So pa v skopem sporočilu za javnost navedli, da bo družba nadaljevala z vlaganjem v digitalno transformacijo logistike.

Neodvisni strokovnjaki so že od nastanka platforme dalje opozarjali, da je zamisel družbe Maersk sicer zanimiva, a sloni na napačnih temeljih. Standard, ki ga skuša uveljaviti le eden od tekmecev na trgu, le redko doživi uspeh. To se je pokazalo tudi v tem primeru.

Pri Gartnerju ob tem menijo, da celotno področje veriženja blokov vstopa v znamenito obdobje “streznitve” v tako imenovanem ciklu navdušenja (hypecycle), katere je deležna domala vsaka nova tehnologija. Kljub temu ocenjujejo, da se bo tehnologija veriženja blokov obdržala, le da bo potrebno najti konsenz v družbi ali določenem segmentu družbe, da bi projekti dejansko zaživeli. Preživeli bodo seveda le najbolje zastavljeni projekti.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Programerska naloga, ki je ni rešil nihče

    Vsako leto se najboljši dijaki v programiranju na svetu merijo na olimpijadi iz informatike, kjer nastopa tudi slovenska ekipa. Tekmovalci v dveh tekmovalnih dneh rešujejo šest nalog, kodo pa pišejo v jeziku C++. Ene izmed nalog letos ni rešil nihče izmed 330 tekmovalci.

    Objavljeno: 6.8.2025 07:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
  • Xiaomi predstavil pametni ventilator

    Xiaomi je v poletni vročini za evropske trge predstavil Smart Desktop Air Circulation Fan, kompakten pametni ventilator, zasnovan za močan pretok zraka v manjših prostorih. 

    Objavljeno: 6.8.2025 11:00
  • Microsoft bo ukinil enoto GitHub

    Ko je Microsoft leta 2018 prevzel GitHub, se ni nič bistvenega spremenilo, saj je ostal samostojna enota z istim direktorjem. A Thomas Dohmke, ki je od leta 2021čas vodil GitHub, je napovedal odhod iz podjetja, saj ima druge podjetniške cilje. Microsoft zamenjave ne bo iskal.

    Objavljeno: 13.8.2025 05:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji