Objavljeno: 19.12.2022 07:00 | Teme: blockchain, poslovanje

IBM in Maersk ukinjata veriženje blokov TradeLens

Veriženje blokov (blockchain) je še pred nekaj leti veljalo za eno najbolj obetavnih novosti na področju povezovanja, zagotavljanja istovetnosti in transparentnosti podatkov med različnimi poslovnimi subjekti. Toda številna podjetja in raziskave navajajo velike težave pri izvedbi resnično uporabnih verig, pri katerih je voljna sodelovati večina relevantnih subjektov na posamezne področju rabe.

Najnovejši in to velikanski udarec za prihodnost veriženja blokov prihaja iz družbe TradeLens, ki je obljubljala revolucijo na področju slednja prevozom zabojnikov (kontejnerjev), sprva pretežno v pomorskem prometu. TradeLens, ki sta ga leta 2018 skupaj ustanovila IBM in velikan pomorske transporta Maersk, bo prenehal delovati in to že konec prvega četrtletja 2023.

Projekt TradeLens je bila iniciativa enega od največjih prevoznikov v pomorstvu. Spomnimo se, da je Maersk platformo sprva nameraval uporabljati predvsem za lastne potrebe, a so ga dolgoročno videli kot eno najbolj konkretni iniciativa za digitalizacijo globalne logistike. Hkrati je bil eden najbolj odmevnih primerov uporabe tehnologije veriženja blokov v gospodarstvu.

Po zasnovi je predstavljal skoraj učbeniški primer uporabe veriženja blokov na področju, kjer je digitalizacija doslej le delno modernizirala poslovanje. Lep primer učinkov slabega povezovanja v logistični industriji smo imeli priložnost videti v zadnjih letih, ko je zaradi zastojev v prevozih skoraj povsod prišlo do zamud pri dobavi blaga.

TradeLens zapirajo, ker v resnici platforma ni nikoli zares zaživela izven okolja povezanega z družbo Maersk. Razlogi so pretežno politične in manj tehnološke narave. Poslovni model platforme je predvideval niz brezplačnih storitev (pretežno vpoglede), povezanih z naročninami in določenim pribitkom na transakcijo, ki je v tem primeru prevoz zabojnika.

Čeprav cenikov niso nikoli razkrivali javno, se je iz logističnih krogov zvedelo, da so za storitve zahtevali 25 dolarjev na prevoz zabojnika. To ni visok znesek, saj predstavlja okvirno le okoli 1% celotnega stroška transporta zabojnikov. Toda tekmeci družbe Maersk, proti kateremu se vsak dan borijo za kupce, niso pristali na te pogoje in so raje nadaljevali po dosedanjih metoda logističnih procesov.

Zanimivo, da se je Maersk odločil, da TradeLens ne bo nadaljeval uporabljati niti za lastne potrebe, saj so glede na velikost sami po sebi velikanski ekosistem. Najbrž so bili stroški in učinki sistema premajhni, da bi jih podpiralo samo eno podjetje. So pa v skopem sporočilu za javnost navedli, da bo družba nadaljevala z vlaganjem v digitalno transformacijo logistike.

Neodvisni strokovnjaki so že od nastanka platforme dalje opozarjali, da je zamisel družbe Maersk sicer zanimiva, a sloni na napačnih temeljih. Standard, ki ga skuša uveljaviti le eden od tekmecev na trgu, le redko doživi uspeh. To se je pokazalo tudi v tem primeru.

Pri Gartnerju ob tem menijo, da celotno področje veriženja blokov vstopa v znamenito obdobje “streznitve” v tako imenovanem ciklu navdušenja (hypecycle), katere je deležna domala vsaka nova tehnologija. Kljub temu ocenjujejo, da se bo tehnologija veriženja blokov obdržala, le da bo potrebno najti konsenz v družbi ali določenem segmentu družbe, da bi projekti dejansko zaživeli. Preživeli bodo seveda le najbolje zastavljeni projekti.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
  • V Londonu vam bodo verjetno ukradli telefon

    Samo v lanskem letu so v Londonu ukradli 80.000 pametnih telefonov, kar je v milijonski metropoli sicer malo, a vseeno precej več kot v drugih podobno velikih mestih v Evropi. In približno tretjino več kot leto pred tem. Trend je torej zaskrbljujoč.

    Objavljeno: 23.10.2025 05:00
  • SD-kartica na dnu Atlantika preživela implozijo Titana

    Raziskovalci so na dnu Atlantskega ocena v bližini razbitine Titanika našli SanDiskovo spominsko kartico SD, s katere so lahko sneli 12 fotografij in devet videoposnetkov. Kartica je tja potonila pred dvema letoma, ko je implodirala podmornica Titan, s katero je podjetje OceanGate želelo obiskati razbitine slavnega parnika.

    Objavljeno: 22.10.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji