Objavljeno: 10.12.2019 05:00

Google in Qualcomm pripravljata standard za digitalne izkaznice

Bližajo se časi, ko bomo današnje osebne izkaznice in vozniška dovoljenja nadomestili za digitalne izkaznice varno hranjene v pametnih telefonih, a po potrebi hitro dostopne za preverjanje identitete in drugih podatkov s strani pooblaščenih oseb. Tako vsaj razmišljata Google in Qualcomm, ki sta na srečanju razvijalcev za procesorje Snapdragon najavila, da bo podpora za tovrstne digitalne izkaznice prvič na voljo v naslednji različici operacijskega sistema Android R.

Čeprav večina podrobnosti še ni znanih, gre očitno za rešitev, ki je kombinacija programske opreme (Android) in skrbno varovane digitalnega shrambe v strojni opremi. Qualcomm naj bi bil prvi partner, ki bo tehnologijo imenovano Android Identity Credential API zagotovil v strojni opremi, procesorjih Snapdragon, najbrž v prihajajočem najzmogljivejšem modelu 865.

Partnerja na konferenci nista želela razlagati, kako tehnologija deluje, najbrž pa se zgledujejo po principu delovanja že znane platforme Trusted Platform Module (TPM), ki kot ISO standard nudi varno hrambo občutljivih podatkov, kot so digitalni podpis, ključi za šifriranje podatkov in druge vsebine.

Google je bežno že pred omenjeno konferenco omenil da delajo na projektu, ki bi klasična vozniška dovoljenja zamenjal za digitalna. Uporaba dovoljenj naj bi bila med drugim zaščitena z biometričnimi podatki, kar ščiti tako lastnike informacij, kot tiste, ki jih preverjajo. Tehnologijo se da brez kakih težav uporabiti tudi za osebne izkaznice, če se seveda za to odločijo državne ustanove.

Čeprav partnerja nista razpredala, kje vse naj bi tehnologijo uporabili, je moč sklepati, da za začetek ciljajo predvsem na ZDA, ki pa so znane po tem, da z digitalno tehnologijo glede identifikacije in varnosti zaostajajo za številnimi državami, zlasti za EU. Po drugi strani pa je res, da bi tovrstna tehnologija, uporabljena tako rekoč v standardnem operacijskem sistemu, lahko postala koristna tudi za druge države po svetu.

Toda glede na pretekla dogajanja, spore med ZDA in EU, veljavnima določila GDPR in splošno nelagodje javnosti zaradi moči pri zbiranju in obvladovanju podatkov, ki jo ima družba Google, bo minilo še precej časa, preden bi tehnologija v novem Android R postala uporabna tudi v naših krajih. A nemogoče ni. Poglejmo samo, kako hitro so tudi k nam prišli digitalni plačilni sistemi, kot je Apple Pay.

Resnici na ljubo, digitalne vozniške izkaznice že nastajajo tudi v Evropi. Norveška je s 1. oktobrom 2019 uvedla digitalno vozniško dovoljenje, ki je na voljo kot aplikacija za pametne telefone Android in iOS. Odziv javnosti je bil izjemen, saj je aplikacijo v nekaj dneh k sebi naložilo več kot 230.000 uporabnikov (od skupno okoli 2,2 milijona norveških voznikov), za kratek čas so zaradi tega tudi počepnili strežniki namenjeni prijavi uporabnikov.

Zanimivo je, da je aplikacija uporabna zgolj za primere identifikacije voznika v vozilu. Uporabniki so pač mnenja, da je manj verjetno, da bodo doma pustili pametni telefon, kot pa kartico vozniškega dovoljenja in s tem plačali kazen 500 norveških kron. Trenutno je za vse ostale namene rabe potrebno predočiti fizično izkaznico, na primer pri najemu vozila.

Norveška ni edina država, ki razvija digitalno vozniško izkaznico, podobni projekti se dogajajo tudi v drugih državah. Je pa Norveška prva država, ki je projekt spravila v praktično rabo, kar so naredili v rekordnem času: od zamisli do izvedbe je minilo le 10 mesecev.

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Starlinkovi sateliti padajo na Zemljo

    Kot v obrabljeni frazi je Starlink tudi v resnici upokojil že več satelitov, kot so jih druga podjetja sploh izstrelila. Vsak dan na Zemljo pade kakšen, kar ni malo. Že marca letos smo poročali, da je Starlink deorbitiral 865 satelitov, še dobrih tristo pa jih je bilo na seznamu. Trend se nadaljuje.

    Objavljeno: 13.10.2025 05:00
  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
  • Nizozemska prisilno prevzela kitajsko tovarno čipov

    Nizozemska je z izjemno kontroverzno in neobičajno potezo prevzela nadzor nad podjetjem Nexperia, ki je bilo v kitajski lasti. Ministrstvo za gospodarstvo je uporabilo zakon o dostopnosti izdelkov in ocenilo, da je vodenje podjetja resno zgrešeno, to pa ima posledice za dostopnost čipov, ki so ključna dobrina za državo in Evropo.

    Objavljeno: 14.10.2025 07:00
  • Windows bo umetni inteligenci dovolil dostop do lokalnih datotek

    Microsoft bo v operacijski sistem Windows 11 uvedel novo funkcionalnost umetne inteligence, imenovano Copilot Actions, ki omogoča izvajanje nalog na lokalno shranjenih datotekah. 

    Objavljeno: 17.10.2025 08:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji