Objavljeno: 24.11.2020 | Avtor: Vinko Seliškar | Monitor December 2020

Za tiskanje se ni bati

Za področjem tiskanja je izzivov polno desetletje. Čeprav so mu nekateri napovedovali propad že ob prelomu tisočletja, bo z nami očitno še dolgo. Namreč je izredno trdoživo.

Tiskanje je ena izmed zimzelenih panog. Ne glede na to, koliko digitalnih naprav in rešitev uporabljamo, tiskanje in raba papirja ostajata z nami. Že res, da zadnja leta obseg tiskanja v poslovnih in domačih okoljih nekoliko upada, a to se utegne kmalu postaviti na glavo. Celo epidemija koronavirusa, ki je področje IKT dala na resno preizkušnjo, mora ugotoviti, da je tiskanje zelo trdoživa stvar. In če so spomladi nekatera podjetja v iskanju prihrankov dobesedno pozabila kupovati tiskalnike, spet druga pa ravno obratno – kupila so jih celo več, da so lahko ključni zaposleni (npr. računovodje) delali od doma –, drugi val epidemije ta trend nadaljuje.

Kljub temu osveženo poročilo Printing Global Market Report 2020–2030 v dodanem poglavju o vplivu covida 19 na področje tiskanja ugotavlja, da utegne svetovno tržišče tiskanja letos nazadovati za 6,5 odstotka, a naj bi se že prihodnje leto odzvalo z rastjo – okoli triodstotno rast prodaje napovedujejo analitiki.

Spreminjanje dobavnih verig

V primerjavi z drugimi panogami so jo torej tiskalniki zelo dobro odnesli. Pravzaprav so proizvajalci tiskalnikov »bolehali« za podobnimi težavami kot proizvajalci iz sveta računalništva, saj je globalna virusna pandemija prekinila njihove dobavne verige. Čeprav so tiskalniki zgolj računalniki v malem, so se njihovi proizvajalci vendarle hitreje prilagodili in je bilo pomanjkanje nekaterih modelov tiskalnikov le kratkotrajnejše.

Toda proizvajalci tiskalnikov ne želijo ponovitve tega scenarija. Prav zato so svoje dolge dobavne verige, ki se raztezajo od Kitajske prek Evrope vse do Severne Amerike, že začeli krčiti. Vse s ciljem, da bi z bolj lokalnim zaledjem dobaviteljev dosegli boljšo odpornost proizvodnje na motnje v dobavi posameznih gradnikov. Nekateri so šli celo tako daleč, da spet razmišljajo o popolni avtonomiji – torej da bi sami proizvajali prav vse komponente tiskalniških naprav.

Kreativnost je pomembna

Nobena skrivnost ni, da ljudje vedno bolj kupujemo z očmi. Torej nas, vsaj v trgovini, med različnimi »tiskalniškimi škatlami« privlačijo tiste, ki so lepše oblikovane. Ali pa celo zgolj njihova embalaža, saj so tiskalniki pogosto naprodaj tudi v trgovskih centrih »na kile«. Proizvajalci tiskalnikov zato vse več pozornosti namenjajo tudi obliki in zunanjemu videzu naprav in seveda embalaži, v katero so zapakirane.

Kreativnost je zelo pomembna na področju marketinga. Niso le proizvajalci tiskalnikov vse bolj kreativni v svojih prodajnih pristopih in oglasih, tudi tržniki se pospešeno vračajo k papirju kot mediju. Visoko ustvarjalni tržniki se vse bolj zatekajo k vrhunskim, prilagojenim in h kreativnim dizajnom svojih tiskanih komunikacij – z njimi želijo pri prejemnikih oziroma občinstvu poudariti inovativnost in luksuz. Med inovacijami izstopa papir z vgrajenim NFC-čipom za bližnjo in brezstično komunikacijo, na ta način pa lahko oglaševalci svoje letake in brošure sočasno opremijo še s povezavami do spletnih predstavitev in vsebin.

Tiskanje na … vse mogoče materiale

Čeprav si večina nas ob omembi besede tiskanje predstavlja nanos črnila ali prahu na list papirja, pa proizvajalci tiskalnikov vedno pogosteje iščejo nove možnosti uporabe tiskalniške tehnologije. Digitalnemu tiskanju na blago se tako zadnja leta pridružujejo še tiskanje na les, keramiko in kovino, prav vsako od teh področij pa nudi izjemne poslovne priložnosti za vodilne ponudnike.

Podobno bi lahko zapisali za področje 3D-tiskanja. Številne panoge gospodarstva načrtujejo preboj 3D-tiskanja na glavno sceno. Tudi 3D-tiskalniki namreč »dozorevajo«, zato ne želijo biti zgolj v vlogi naprav, ki ustvarjajo prototipe, temveč na nekaterih področjih že dosegajo raven serijske proizvodnje. Čeprav se je še do nedavnega zdelo nemogoče, je vedno več strokovnjakov prepričanih, da bo nanos plastičnih delcev pri 3D-tiskanju v prihodnje presegel 3D-tisk kovin. Na zadnjega stavijo predvsem tehnično zahtevnejše industrije, npr. avtomobilska in letalska, ki v 3D-natisnjenih izdelkih vidijo znatne prihranke pri izdelavi kompleksnejših sestavnih delov. 3D-tisk kovin naj bi vrednostno prehitel 3D-tisk plastičnih mas že prihodnje leto!

Prihajajo odprte platforme in napredna analitika

Tiskanje sestavljata strojna in programska oprema. Zadnja doživlja pravcati razcvet, saj želijo proizvajalci tiskalnikov uporabnikom omogočiti tiskanje od vsepovsod, tudi iz oblaka (beri: oblačnih storitev) in najrazličnejših mobilnih naprav. V želji, da bi karseda hitro razširili svojo tiskalniško krajino, številni proizvajalci razvijalcem programske opreme namenjajo t. i. odprte platforme, zato je vedno več namenskih aplikacij, ki tečejo na sodobnih tiskalnikih in še pohitrijo s tiskanjem in z dokumenti povezana poslovna opravila. Velikanske (pre)skoke zadnja leta dela analitika v svetu tiskanja – proizvajalci so jo skupaj s ponudniki storitev vzeli za svojo, saj jim omogoča natančnejši vpogled v delovanje naprav in njihovo (prediktivno) vzdrževanje pa tudi v tiskalniške navade strank in natančnejše zaračunavanje storitev.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Velika Britanija svari pred polnjenjem telefonov v kitajskih električnih vozilih

    V zadnjem času so se pojavile resne skrbi glede varnosti podatkov pri uporabi kitajskih električnih vozil (EV), zlasti med zaposlenimi v obrambni industriji. Britanska obrambna podjetja, vključno z globalnimi velikani, kot sta Lockheed Martin in Thales, so svojim zaposlenim svetovala, naj se izogibajo povezovanju mobilnih telefonov s kitajskimi EV-ji, bodisi prek Bluetootha bodisi prek polnilnih kablov. Razlog za to so strahovi pred morebitnim vohunjenjem in krajo občutljivih podatkov.

    Objavljeno: 3.5.2025 07:00 | Teme: varnost, električna vozila, pametni telefon
  • Štiri leta stari androidni telefoni imajo ranljivost, ki je ne bodo popravljali

    Google je posvaril uporabnike pametnih telefonov Android, naj nujno posodobijo svoje naprave, saj so pravkar zakrpali resno ranljivost, ki se je že izkoriščala. Prizadete so naprave z Androidom 13 (iz leta 2022) in Androidom 14 (2023). Telefoni z Androidom 12 (2021) pa se ne posodabljajo več, zato je priporočljiva zamenjava. Uporabnikov toliko starih telefonov je več sto milijonov!

    Objavljeno: 8.5.2025 07:00
  • Android bo telefone spremenil v računalnike

    Google v prihajajoči različici operacijskega sistema Android 16 preizkuša funkcionalnost, ki bo telefone z njim spremenila v prave mini računalnike. 

    Objavljeno: 5.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Android z novo podobo

    V hitro izbrisani objavi na svojem blogu je Google nenamerno razkril naslednjo večjo prenovo uporabniškega vmesnika Android - Material 3 Expressive

    Objavljeno: 6.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Pošta Slovenije bo dostavljala z robotom

    Pošta Slovenije je stopila na pot logistične prihodnosti in začela testiranje avtonomnega dostavnega robota, ki bo v prihodnosti pošiljke dostavljal tudi popoldan. 

    Objavljeno: 6.5.2025 11:00 | Teme: robotika, Slovenija
  • Anthropic: Ne vemo, kako deluje naša umetna inteligenca

    Ne gre za teorije zarote, temveč nemoč priznavajo tudi najvplivnejši. Izvršni direktor Anthropica Dario Amodei je v eseju, ki ga je objavil na svoji spletnih straneh, priznal, da ne razumejo natančno, kako deluje umetna inteligenca.

    Objavljeno: 8.5.2025 05:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji