Objavljeno: 24.11.2020 | Avtor: Vinko Seliškar | Monitor December 2020

Za tiskanje se ni bati

Za področjem tiskanja je izzivov polno desetletje. Čeprav so mu nekateri napovedovali propad že ob prelomu tisočletja, bo z nami očitno še dolgo. Namreč je izredno trdoživo.

Tiskanje je ena izmed zimzelenih panog. Ne glede na to, koliko digitalnih naprav in rešitev uporabljamo, tiskanje in raba papirja ostajata z nami. Že res, da zadnja leta obseg tiskanja v poslovnih in domačih okoljih nekoliko upada, a to se utegne kmalu postaviti na glavo. Celo epidemija koronavirusa, ki je področje IKT dala na resno preizkušnjo, mora ugotoviti, da je tiskanje zelo trdoživa stvar. In če so spomladi nekatera podjetja v iskanju prihrankov dobesedno pozabila kupovati tiskalnike, spet druga pa ravno obratno – kupila so jih celo več, da so lahko ključni zaposleni (npr. računovodje) delali od doma –, drugi val epidemije ta trend nadaljuje.

Kljub temu osveženo poročilo Printing Global Market Report 2020–2030 v dodanem poglavju o vplivu covida 19 na področje tiskanja ugotavlja, da utegne svetovno tržišče tiskanja letos nazadovati za 6,5 odstotka, a naj bi se že prihodnje leto odzvalo z rastjo – okoli triodstotno rast prodaje napovedujejo analitiki.

Spreminjanje dobavnih verig

V primerjavi z drugimi panogami so jo torej tiskalniki zelo dobro odnesli. Pravzaprav so proizvajalci tiskalnikov »bolehali« za podobnimi težavami kot proizvajalci iz sveta računalništva, saj je globalna virusna pandemija prekinila njihove dobavne verige. Čeprav so tiskalniki zgolj računalniki v malem, so se njihovi proizvajalci vendarle hitreje prilagodili in je bilo pomanjkanje nekaterih modelov tiskalnikov le kratkotrajnejše.

Toda proizvajalci tiskalnikov ne želijo ponovitve tega scenarija. Prav zato so svoje dolge dobavne verige, ki se raztezajo od Kitajske prek Evrope vse do Severne Amerike, že začeli krčiti. Vse s ciljem, da bi z bolj lokalnim zaledjem dobaviteljev dosegli boljšo odpornost proizvodnje na motnje v dobavi posameznih gradnikov. Nekateri so šli celo tako daleč, da spet razmišljajo o popolni avtonomiji – torej da bi sami proizvajali prav vse komponente tiskalniških naprav.

Kreativnost je pomembna

Nobena skrivnost ni, da ljudje vedno bolj kupujemo z očmi. Torej nas, vsaj v trgovini, med različnimi »tiskalniškimi škatlami« privlačijo tiste, ki so lepše oblikovane. Ali pa celo zgolj njihova embalaža, saj so tiskalniki pogosto naprodaj tudi v trgovskih centrih »na kile«. Proizvajalci tiskalnikov zato vse več pozornosti namenjajo tudi obliki in zunanjemu videzu naprav in seveda embalaži, v katero so zapakirane.

Kreativnost je zelo pomembna na področju marketinga. Niso le proizvajalci tiskalnikov vse bolj kreativni v svojih prodajnih pristopih in oglasih, tudi tržniki se pospešeno vračajo k papirju kot mediju. Visoko ustvarjalni tržniki se vse bolj zatekajo k vrhunskim, prilagojenim in h kreativnim dizajnom svojih tiskanih komunikacij – z njimi želijo pri prejemnikih oziroma občinstvu poudariti inovativnost in luksuz. Med inovacijami izstopa papir z vgrajenim NFC-čipom za bližnjo in brezstično komunikacijo, na ta način pa lahko oglaševalci svoje letake in brošure sočasno opremijo še s povezavami do spletnih predstavitev in vsebin.

Tiskanje na … vse mogoče materiale

Čeprav si večina nas ob omembi besede tiskanje predstavlja nanos črnila ali prahu na list papirja, pa proizvajalci tiskalnikov vedno pogosteje iščejo nove možnosti uporabe tiskalniške tehnologije. Digitalnemu tiskanju na blago se tako zadnja leta pridružujejo še tiskanje na les, keramiko in kovino, prav vsako od teh področij pa nudi izjemne poslovne priložnosti za vodilne ponudnike.

Podobno bi lahko zapisali za področje 3D-tiskanja. Številne panoge gospodarstva načrtujejo preboj 3D-tiskanja na glavno sceno. Tudi 3D-tiskalniki namreč »dozorevajo«, zato ne želijo biti zgolj v vlogi naprav, ki ustvarjajo prototipe, temveč na nekaterih področjih že dosegajo raven serijske proizvodnje. Čeprav se je še do nedavnega zdelo nemogoče, je vedno več strokovnjakov prepričanih, da bo nanos plastičnih delcev pri 3D-tiskanju v prihodnje presegel 3D-tisk kovin. Na zadnjega stavijo predvsem tehnično zahtevnejše industrije, npr. avtomobilska in letalska, ki v 3D-natisnjenih izdelkih vidijo znatne prihranke pri izdelavi kompleksnejših sestavnih delov. 3D-tisk kovin naj bi vrednostno prehitel 3D-tisk plastičnih mas že prihodnje leto!

Prihajajo odprte platforme in napredna analitika

Tiskanje sestavljata strojna in programska oprema. Zadnja doživlja pravcati razcvet, saj želijo proizvajalci tiskalnikov uporabnikom omogočiti tiskanje od vsepovsod, tudi iz oblaka (beri: oblačnih storitev) in najrazličnejših mobilnih naprav. V želji, da bi karseda hitro razširili svojo tiskalniško krajino, številni proizvajalci razvijalcem programske opreme namenjajo t. i. odprte platforme, zato je vedno več namenskih aplikacij, ki tečejo na sodobnih tiskalnikih in še pohitrijo s tiskanjem in z dokumenti povezana poslovna opravila. Velikanske (pre)skoke zadnja leta dela analitika v svetu tiskanja – proizvajalci so jo skupaj s ponudniki storitev vzeli za svojo, saj jim omogoča natančnejši vpogled v delovanje naprav in njihovo (prediktivno) vzdrževanje pa tudi v tiskalniške navade strank in natančnejše zaračunavanje storitev.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji