Sony Alpha A33

Objavljeno: 26.10.2010 | Avtor: Žiga Veber | Kategorija: Digitalni fotoaparati | Revija: Oktober 2010 | Teme: preizkus, foto, nenehni testi

Canon je leta 1995 predstavil novost v svetu analogne profesionalne fotografije, ko je trgu ponudil aparat EOS 1N RS, ki je v hitrem načinu ponujal za analogne čase zelo hitro zajemanje fotografij s kar 10 slikami na sekundo. To jim je uspelo z zamenjavo pomičnega zrcala klasičnega sistema SLR, s sistemom, ki prepušča svetlobo do okularja, s pomočjo polprepustnega zrcala, ki se ne premika. Del svetlobe (65 %) je zrcalo prepustilo filmu, preostali del pa je odpadel na okular. Canon se k tej tehnologiji v digitalnem svetu še ni vrnil, so ga pa zato prehiteli v podjetju Sony. V našem primeru z modelom A33, ki je prvi digitalni aparat s polprepustnim zrcalom na trgu.

Vendar se je Sony zadeve lotil nekoliko drugače, saj s to tehnologijo niso opremili enega izmed trenutnih paradnih konjev svoje četice, temveč so tehnologijo ponudili v bolj dostopnih modelih A33 in A55. Zgodba je tokrat zaradi digitalne dobe zanimiva še zaradi zajemanja video posnetkov, saj poleg hitrejšega zajemanja fotografij omogoča tudi nepretrgano ostrenje med snemanjem videa, in to po načelu zaznavanja faze (phase detection). Ostrenje tako ostaja enako hitro in natančno kot pri konvencionalnih aparatih DSLR, zaradi česar smo priča pravi mali revoluciji na področju digitalne fotografije. Tako ni treba poudarjati, da je ostrenje kljub načinu živega predogleda na zaslonu (Live View) silno hitro in natančno, prav takšno, kot ga poznamo v svetu DSLR. Poleg tega je to prvi aparat, ki omogoča zaznavanje obrazov v povezavi s takim ostrenjem.

Tokrat preizkušeni A33 je opremljen z odličnim 15-točkovnim ostrenjem, ki omogoča tudi sledenje in lahko tudi sam predvideva, kaj želi uporabnik ostriti. Sony se je tako v celoti znebil slabega ostrenja v načinu živega predogleda, znanega iz sveta aparatov s tipali APS-C, ki omogočajo ostrenje tudi v živem načinu le ob pomoči zaznavanja kontrasta. Tudi elektronski okular je odličen, saj je sestavljen iz 1,15 megapike, to pa je dovolj za jasen in natančen prikaz slike. Hkrati je večji in v marsičem kljub šumu v slabih svetlobnih razmerah tudi svetlejši od "tunelčkov" pri najugodnejših aparatih DSLR. Poleg tega prikazuje celotno področje zajemanja, lahko prikazuje velik nabor podatkov in celo zelo natančno libelo, ki zaznava obe osi, fotografije pa si lahko ogledamo brez odmikanja očesa od okularja. Tudi pregledovanje fotografij v okularju je energijsko manj potratno od takega na kakovostnem vrtljivem zaslonu LCD, ki ga premore ta Sony.

Kot smo že omenili, je zaradi uporabe nove tehnologije zajemanje zaporednih posnetkov silno hitro, to pa pomeni, da aparat nižjega razreda zajema fotografije s kar sedmimi slikami na sekundo, pri zmogljivejšem modelu A55 pa celo z desetimi. Žal pa v najhitrejšem načinu ni mogoče izbirati občutljivosti ISO, pa tudi predpomnilnik ne zmore prebaviti več kot 16 fotografij v polni ločljivosti, oziroma sedem v načinu RAW.

"Pri zrcalnorefleksnih aparatih se zrcalo, nameščeno pred tipalo, ob zajemanju fotografij pomakne navzgor, da svetloba lahko pade na tipalo. Sistem polprepustnega zrcala pa tega premikanja ne potrebuje, zato se zaklop lahko hitreje premika, vendar tipalo ne dobi celotnega deleža svetlobe, ko se zaklop odpre, saj se del odbije v tipalo, namenjeno živemu predogledu."

Nekaj je tudi tehničnih slabosti, ki jih takšen aparat prinaša v primerjavi z običajnimi DSLR aparati. Elektronski okular porabi nekoliko več energije, zato je trajanje baterije nekoliko skrajšano, poleg tega tipalo dobi nekoliko manj svetlobe kot pri aparatih DSLR, saj se približno tretjina izgubi pri odboju zrcala (30 % ali nekaj več kakor 1/2 zaslonke). Tako so potrebni nekoliko daljši časi odprtja zaklopa za doseganje enakih rezultatov, vendar A33 to uspešno rešuje s kakovostnim tipalom, ki se ponaša z visokim dinamičnim razponom in je podobno tistemu v modelu NEX-5. Zrnatosti je zelo malo tudi pri najvišjih občutljivostih ISO, težava pa nastane le zaradi nekoliko močnejšega odstranjevanja zrnatosti, ki pri višjih občutljivostih botruje nekoliko slabši prepoznavnosti podrobnosti. Kljub temu je stvar vse prej kot kritična. Je pa prepoznavnost podrobnosti nekoliko manjša kot na primer pri aparatu Canon 550D, ki je opremljen z enim trenutno najnaprednejših tipal.

Poleg tega je Sony opremljen z odlično rešitvijo za zmanjševanje zrnatosti ob fotografiranju statičnih objektov, saj zajame šest zaporednih posnetkov in izračuna fotografijo, ki je veliko manj zrnata. Sistem opazno deluje, ob uporabi tega načina pa lahko občutljivost povečamo vse do vrednosti ISO 25600, kar je za aparat s tipalom te vrste silno veliko in noben drug aparat, opremljen s takšnim tipalom, ne omogoča takšne občutljivosti. Zanimiva tehnološka rešitev pa je tudi zajemanje panorame, ki deluje silno hitro. Po pritisku na sprožilec le "potegnemo" po fotografirani panorami in aparat jo učinkovito sestavi. Omogoča pa tudi zajemanje 3D panorame, ki si jo lahko kasneje ogledamo na temu prilagojenih zaslonih.

Besedo velja nameniti tudi odličnemu kompaktnemu ohišju, ki je kakovostno in trdno grajeno, v nasprotju z nekaterimi cenejšimi modeli DSLR iz te hiše. V roki leži glede na svojo velikost zelo dobro, posebne pohvale pa si zasluži odlična gumirana opora desnemu palcu, ki se izkaže pri enoročnem fotografiranju. Tudi kar zadeva upravljanje aparata pripomb ni veliko, a bi si vendarle želeli še eno dodatno kolesce. Premikanje po menujih marsikdaj zmede, tudi ko se jih že privadimo, saj se med posameznimi sekcijami pomikamo brez vidnejših meja, zato nastavitve niso dovolj ločene med seboj. Najbolj pa zmoti zamenjava med pregledovanjem videa in pregledovanjem fotografij, za katero je treba na menu, to pa je silno neprijetno in zamudno.

In ko smo že pri videu, omenimo, da je skupaj s stereo zvokom odličen, stisnjen z algoritmom AVCHD, aparat omogoča zajemanje pri ločljivosti 1080i s 60 sličicami na sekundo, ki so umetno narejene iz 30 dejansko zajetih. V drugem načinu stiskanja MP4 omogoča aparat zajemanje v ločljivosti 1440 × 1080, to pa predstavlja zoženo visoko ločljivost, omogoča pa tudi ločljivost VGA. Z zajemanjem videa je mogoče začeti kadarkoli, s pritiskom na namensko tipko, enako se potrdi tudi prekinitev snemanja. Priročen je tudi kakovosten široki zaslon, ki ga je mogoče vrteti v vse smeri in se odpira navzdol. Kot smo omenili, je tudi ostrenje med videom silno hitro in natančno ter zvezno, vse skupaj pa je odvisno tudi od vrste nameščenega objektiva, skupaj z glasnostjo ostrenja.

Uporabiti je mogoče tudi starejše Minoltine objektive, saj je A33 prava Alpha in ima prav tako vgrajen motor za samodejno ostrenje z objektivi, ki tega ne premorejo sami. Vgrajeno ima tudi zelo učinkovito stabilizacijo slike, ki premika tipalo in tako deluje s prav vsemi lečami, ki jih namestimo nanjo.

Alpha A33 je odličen aparat, je tisto, kar večina domačih uporabnikov zares potrebuje, in to brez sklepanja kompromisov med hitrostjo ostrenja in ogleda žive slike na zaslonu, ki pripomore k enostavnejši kompoziciji. Poleg tega omogoča odlično ostrenje tudi med zajemanjem videa samega, visoke hitrosti zaporednega zajemanja fotografij, pomanjkljivosti pa ima zelo malo, pa čeprav so in na njih ne velja pozabiti. Tehnologija polprepustnega zrcala ima med amaterskimi aparati zagotovo svetlo prihodnost, Sony pa se bo v zgodovino digitalne fotografije zapisal kot pionir pri uporabi tega sistema. In to v izjemno premišljeno izbranem segmentu, tam, kjer je strahu pri uporabi aparatov DSLR največ, saj je včasih težko predvideti, kako bo kompozicija, videna skozi leče, izpadla na končni fotografiji. V kombinaciji z lečami s širokimi razponi goriščnic bo tako konkuriral tako najzmogljivejšim kompaktnim kakor tudi cenejšim DSLR aparatom. Cena Sony Alpha A33 je glede na uporabno vrednost, kakovost posnetkov in kakovost izdelave s 550 evri postavljena zelo razumno.

Sony Alpha A33

Razred: DSLR.

Ločljivost: 4592 × 3056, 3344 × 2224, 2288 × 1520.

Efektivna ločljivost tipala: Efektivno 14,2 milijona pik.

Velikost in vrsta tipala: 23,6 × 15,8 mm, CMOS, faktor povečave goriščnice 1,5.

Kakovost fotografije: 9.

Zasnova aparata: 7.

Prodaja: Partnerji Sony, www.sony.si.

Cena: Približno 550 EUR, 600 EUR (z objektivom Sony DT 18-55mm F3.5-5.6 SAM).

Za: Uporaba obujene tehnologije polprepustnega zrcala, hitrost zaporednih posnetkov, hitro ostrenje med zajemanjem videa in živega predogleda, kakovostno iskalo, kakovost izdelave, kakovost posnetkov, programske rešitve, natančna libela.

Proti: Menuji, trajanje baterije, nekoliko zmanjšana svetlobna prepustnost, pri najhitrejšem zajemanju fotografij ni mogoče spreminjati občutljivosti ISO, zmogljivost predpomnilnika pri zaporednih posnetkih, ni za željne optičnega okularja.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki