Objavljeno: 28.4.2020 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Maj 2020

Šolanje od doma: Učenje od doma

Novi koronavirus je obrnil svet na glavo, življenje se je drastično spremenilo in primorani smo živeti drugače kot kadarkoli v preteklosti. Pandemija je presenetila vse, še najbolj pa so bili, po videzu sodeč, presenečeni šolniki.

Poučevanje na daljavo je v Sloveniji teoretično odlično podprto, izobraževalne ustanove imajo na voljo sistem spletnih učilnic Arnes, ki s številnimi zmožnostmi celovito podpira učenje od doma. A vendar smo bili na množično izvajanje oddaljenega pouka povsem nepripravljeni. Prvi teden izolacije so bile spletne učilnice tako rekoč neodzivne, nakar se je stanje resnici na ljubo izboljšalo, a so še vedno zgolj pogojno uporabne. Zaradi neodzivnosti in precej zastarelega uporabniškega vmesnika brez resne mobilne podpore so se učitelji znašli po svojih najboljših močeh. Žal vsak po svoje.

Poznam učitelja, ki se tako učencem kot staršem prilagaja s številnimi programskimi orodji, ki jih je izbral zaradi pomanjkljivosti Arnesovega sistema. Pri tem ga je poleg neodzivnosti najbolj motil neroden uporabniški vmesnik, ki je za premnoge starše predstavljal previsoko oviro. Nekateri so obupali pri nalaganju lastnih datotek na strežnik, drugi že ob sami prijavi. Starši pač niso vsi vešči uporabe programskih pripomočkov in ne vedo vsi, da je oblika zapisa JPG drugačna od PDF. Prve učitelj na Arnesu ne more digitalno popravljati, drugo lahko.

Omenjeni učitelj se je zato odločil za drugačen pristop, in sicer pisna navodila shrani v obliko PDF ter jim priloži video napotke, izdelane v programu Prezi, objavljene na spletišču Youtube. Navodila učencem pošlje po elektronski pošti, s starši pa vzdržuje stik znotraj zasebne Facebook skupine. Naloge za najmlajše objavlja prek storitve Kahoot, starejši jih rešujejo s spletnim pripomočkom Socrative. Učne ure v živo mu omogoča Skypu podoben program, ki ne zahteva uporabniškega računa za učence, Zoom Cloud Meetings.

Od učitelja do učitelja je pristop različen. Nekateri se prilagajajo računalniški opremljenosti in pismenosti učencev ter staršev, drugi pač ne. Enotnega pristopa ni. Hčerka tako pri slovenščini uporablja Skype, pri likovni Google Classroom, fiziko pa so spočetka spremljali z video konferenco Zoom, ki jo je zaradi odkritih ranljivosti čez noč zamenjal program Cisco Webex Meetings. Še najlažje gre pri obdelavi snovi iz učbenikov in reševanju delovnih zvezkov, kjer učitelj pošlje zgolj ustrezne strani, hčerka pa mu obdelano gradivo poslika s telefonom in ga vrne v obliki fotografije.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji