Prizadevanje za popolnost
Strava, ki je ime dobila po švedski besedi za prizadevanje, je platforma, ki pomaga športnikom beležiti njihove vadbe, najti nove poti za tek in vadbene programe, se povezati in tekmovati z drugimi športniki ter objavljati svoje treninge z naslovi, napisi in s fotografijami.
Prijatelja Mark Gainey in Michael Horvath sta zamisel o športnem družabnem omrežju dobila že pred skoraj 30 leti.
Stravo uporabljajo tako profesionalci kot rekreativci, ki se z njo povezujejo, motivirajo in izboljšujejo. Več kot 100 milijonov uporabnikov letno z njo zabeleži dve milijardi športnih aktivnosti. Strave, kot jo poznamo danes, ni bilo na trgu do leta 2009, a njena zgodba je še veliko starejša. Zamisel zanjo je nastala pred skoraj 30 leti.
Mark Gainey in Michael Horvath sta bila prijatelja in sošolca z odlično idejo ob napačnem času. Gainey svojo ljubezen do športa pripisuje odraščanju v Renu v Nevadi, kjer je že od malih nog užival v aktivnostih na prostem, kot sta smučanje in nogomet. Starši so podpirali njegove interese in ga spodbujali, da se je ukvarjal s športom. V času obiskovanja fakultete se je Gainey osredotočil na tek in kasneje veslanje. Pri zadnjem se je spoprijateljil z Michaelom Horvathom. Ko sta Horvath in Gainey diplomirala na Harvardu in zapustila veslaško ekipo, sta pogrešala prijateljsko tekmovalnost in podporo sotekmovalcev. V tem sta videla priložnost, da združita svojo strast do športa in tehnologije. Leta 1995 sta želela ustvariti aplikacijo za beleženje športnih aktivnosti in družabno omrežje, katerega namen je bil ponovno ustvariti vzdušje motivacijskega tovarištva in tekmovalnosti, značilno za veslaško ekipo Harvarda. Z zamislijo sta prehitevala čas, razvijalci so jima zatrjevali, da je zamisel nemogoče pretvoriti v programsko kodo, vlagatelji pa niso želeli sprejeti tveganja. Namesto Strave sta zato ustanovila podjetje za razvoj programske opreme Kana Communications, ki je na vrhuncu zaposlovalo 1.200 ljudi.
Platforma Strava je začela s kolesarstvom na spletu, kar odlično počne še danes.
Leta 2008 sta bila oba uspešna poslovneža, Michael tudi profesor. Ob skupnih druženjih sta se rada vračala k prvotni zamisli družabnega omrežja Strava. Trinajst let kasneje je bil svet drugačen in spoznala sta, da se je marsikaj spremenilo. Najrazličnejši podatki so bili dostopnejši, Garminove naprave so bile vedno bolj priljubljene med kategorijo pametnih ur in prenašanje informacij o aktivnostih na splet je bilo enostavno. Z vzponom družbenih omrežij, kot so Facebook, MySpace in Twitter, se je spremenilo tudi obnašanje ljudi na spletu. Uporabniki so postajali bolj sproščeni pri deljenju osebnih podatkov, kar v 90-ih ni bilo v navadi. Priložnost sta želela izkoristiti za ustanovitev in razvoj družabnega omrežja, ki bi vsebovalo več od preprostega deljenja fotografij in sporočil. Ko je Mark nekega dne s prijateljico sedel na kavi, ga je ta vprašala, kdo je njuna ciljna skupina. Razgledal se je po kavarni in opazil štiri gospode, ki so ravnokar prispeli s kolesarjenja. Vsi so nosili oprijete kolesarske drese, kolesa pa so imeli parkirana zunaj. Leta 2008 je tako nastala spletna stran, kjer so lahko kolesarji načrtovali in beležili svoje kolesarske poti ter tekmovali med seboj, ne glede na lokacijo.
Namesto z oglasi in s prodajo uporabniških podatkov Strava živi od mesečnih naročnin.
Nastala je platforma, kjer se športniki povezujejo, motivirajo in med seboj tekmujejo. Gainey in Horvath sta v Stravi videla način, kako poustvariti vzdušje slačilnice in ekipnega duha. Želela sta kolesarjem omogočiti medsebojno tekmovanje, podporo in motivacijo, ne glede na njihovo lokacijo ali starost. To sta dosegla z zelo raznolikim naborom funkcij. Uporabnikom sta omogočila nalaganje podatkov o svojih aktivnostih, primerjanje rezultatov s prijatelji ali z drugimi uporabniki, včlanjevanje v klube, iskanje bližnjih ali oddaljenih športnih poti ter celo prejemanje virtualnih odličij za opravljene izzive in dosežene mejnike. Z ekipo sta obiskovala najrazličnejše dogodke, se družila s kolesarji in jim pomagala pri uporabi Strave. Četudi se je tovrstno početje sprva zdelo nesmiselno, se je na dolgi rok še kako obrestovalo. Zbranih osebnih podatkov nista hotela uporabiti za ciljano oglaševanje in povečevanje prihodkov, saj sta imela drugačno vizijo – v ospredje postaviti športnike in ne zgolj podatkov. Odločila sta se, da ne bosta prodajala uporabniških podatkov, ampak bosta uporabnikom za mesečno naročnino ponudila napredne funkcije, kot sta podrobna analiza vadb in sledenje v živo. Ta odločitev je bila ključna za Stravin uspeh, saj uporabnikom omogoča, da platformi zaupajo in jim ni treba skrbeti, da bi njihove podatke prodali ali uporabili na način, ki bi se zdel vsiljiv ali neprijeten.
Največ aktivnosti uporabniki Strave zabeležijo s pametnim telefonom.
Gainey in Horvath sta se že od začetka zavedala, da ne moreta pritegniti prav vseh. Takšen pristop deluje samo ob takojšnjem in množičnem sprejetju, kar pa je bolj odvisno od sreče kot od strategije, zato sta se osredotočila na strastne športnike, vprašanje širjenja platforme pa sta prepustila kasnejšemu obdobju. Izbrala sta kolesarstvo in se usmerila na tiste, ki že porabijo veliko časa in denarja za ta šport. Ta strategija jima je omogočila hitro zgraditi jedro aktivnih uporabnikov, ki so širili glas o Stravi ter s svojimi neverjetnimi dosežki navdihovali in motivirali druge, da so se jim pridružili. V zgodnjih fazah se je Strava tako osredotočala predvsem na kolesarsko skupnost, vendar sta si Gainey in Horvath vedno prizadevala razširiti platformo na športnike različnih disciplin. Kmalu so se jim pridružili tudi tekači. Z mobilnimi aplikacijami je Strava dosegla novo raven širitve. Čeprav telefoni niso idealni za sledenje vadbe, se je izkazalo, da je večina uporabnikov prvo izkušnjo z beleženjem podatkov o vadbi doživela prav prek telefona. Zelo priročno je prenesti aplikacijo, jo preizkusiti ter se motivirati s podatki, ki jih vidiš. Danes dve tretjini vseh podatkov na Stravo prihaja prek mobilnih naprav.
Stravi sta pandemija in z njo preporod kolesarstva izredno koristila.
Stravi je najbolj koristil razcvet zunanjega kolesarjenja med pandemijo, ko so ljudje iskali varno obliko vadbe in alternativo omejenemu javnemu prevozu. Skladno z večanjem prodaje koles se je večalo tudi število uporabnikov na platformi. Na vrhuncu pandemije aprila in maja 2020 je aplikacija zabeležila tri milijone novih uporabnikov mesečno, kar je trikrat več kot prej. Od leta 2020 Strava brezplačno ponuja svoje podatke lokalnim oblastem in javnim službam, kot sta Transport for London in Transport for Greater Manchester, da bi pomagala pri načrtovanju in preoblikovanju mestnih središč. Danes podatke Strave za izboljšanje mestnih infrastruktur uporablja že več kot 1.500 javnih organov. Aplikacija trenutno podpira skoraj 50 različnih aktivnosti, vključno s plezanjem, z deskanjem in uporabo invalidskega vozička, ter se povezuje z najrazličnejšimi napravami za beleženje podatkov in merjenje zmogljivosti. Strava se je uveljavila kot vodilna športna znamka 21. stoletja, ki temelji na tehnologiji in digitalnih izkušnjah, ne na oblačilih in opremi. Uspelo ji je predvsem ob pomoči skupnosti. Strava ostajajo ljudje.