Korelizacija videa

Objavljeno: 27.11.2012 | Avtor: Zoran Čertanc | Kategorija: Preizkusi | Revija: November 2012 | Teme: foto

Besedica "korel" je v svetu PC bolj ali manj sinonim za množico možnosti, pisav, slikic in drugih dodatkov, ki jih razvijalec programske opreme priloži svojemu izdelku. S tako taktiko je namreč pred leti začelo podjetje Corel in tako prodrlo s svojim risarskim programom CorelDraw. Taktika očitno deluje, zato jo širijo tudi na druge svoje izdelke, konkretno na video urejevalnik Pinnacle Studio 16.

Zgodba z urejevalnikom Pinnacle Studio je v resnici že kar malce zapletena. Pred "davnimi" leti je program pomenil pravo malo revolucijo, saj je s svojo enostavnostjo lepote video urejanja dejansko prinesel do praga vsakega domačega uporabnika. Dokler se mu ni zgodilo tisto, na kar pri recenzijah "legendarnih" program(čk)ov opozarjamo že leta - razvijalci so mu začeli dodajati množico zmogljivosti, zaradi katerih je postal silno počasen, predvsem pa zelo nestabilen. Nestabilnost je postala tako legendarna, da so se uporabniki množično odvrnili od njega, matično podjetje pa je zašlo v težave - Pinnacle je leta 2005 kupilo podjetje, ki se z videom ukvarja profesionalno - Avid. Potrebovali so šest let, vendar jim je kronične težave uspelo odpraviti - Avid Studio je spet postal spoštovan izdelek za video montažo.

Zdaj smo leta 2012 in Avid se je odločil, da se bo spet posvetil profesionalnemu delu video posla, svoj "uporabniški" del pa je prodal - Corelu. Da, novi Pinnacle Studio 16 je po novem Corelov izdelek in v različici Ultimate, ki smo jo preizkušali, se to še kako vidi. Na namestitvenem DVDju je namreč malo morje učinkov, filtrov, glasbenih datotek in še marsičesa, kot se za Corelov izdelek spodobi. Pravzaprav je za običajnega uporabnika vsega skupaj že kar bistveno preveč, saj tako velika izbira uporabnika zmede in mu kreativni proces preplete z "igračkanjem" s filtri. Spomnimo se grafičnih izdelkov iz časov prvega CorelDrawja, z množico različnih pisav, deformacij besedila in barvnih prelivov prek njih, pa nam bo vse jasno - vsemu temu se bo uporabnik moral upreti tudi v Studiu 16, drugače bo končni video izdelek prej ko ne - kičast.

Izvoz končnega izdelka je mogoče v množici formatov in/ali podatkovnih plošč.

Enostaven

Studio je pred leti urejanje videa zastavil revolucionarno enostavno, vsaj v primerjavi z resnimi in kompleksnimi urejevalniki kova Adobe Premiere - uporabnik je v program vnesel video posnetke, slike in glasbo (Import), jih uredil (Edit) in izvozil končni izdelek (Disk/File). In po podobni filozofiji Studio deluje še danes, zato ga je zares enostavno uporabljati.

Video posnetke enostavno potegnemo vanj ali pa jih prenesemo v opazovani imenik, ki ga smo ga določili za "knjižnico", in v trenutku so pripravljeni za uporabo. Nobene pretvorbe, pregledovanja, česarkoli, takoj jih lahko potegnemo v časovnico. Tam jih lahko ob pomoči res intuitivnega uporabniškega vmesnika režemo, jim izločimo zvok, slednjega urejamo posebej, na oboje pa apliciramo katerega izmed množice filtrov. In, kar je najlepše - za popolnoma vsak učinek, fileter ali zmogljivost je v programu povezava, ki nam v spletu prikaže video posnetek z navodili (t. i. "tutorial").

Navdušeni smo bili tudi nad večnitno strukturo programa, ki omogoča, da veliko opravil opravi v ozadju, medtem ko mi (uporabnik) razmišljamo, katero potezo bi povlekli naprej. V ozadju, denimo, poteka pregledovanje sprememb v opazovanem imeniku, še bolj opazno pa je, da v ozadju izračunava posledice filtrov in prehodov med posnetki, ki smo mu jih zadali. To pomeni, da lahko rezultate teh večinoma vidimo kar takoj, že v predpregledu, še preden smo obdelovani video do konca izdelali. To je še posebej koristno pri filtrih, ki "čistijo" prvotne posnetke - filtri, ki zmanjšajo tresenje kamere, filtri, ki posvetlijo ali potemnijo posnetek, oz. filtri, ki spreminjajo barvne odtenke posnetkov.

Ker ima Studio podporo za CUDA, je vse našteto na grafičnih karticah nVidia še posebej gladko, saj preračunavanje v ozadju večinoma opravlja grafična kartica, zato je procesor med delom bolj ali manj prost in nam omogoča delo vnaprej.

Morda malo pred časom, vendar Studio zmore tudi urejanje 3D posnetkov, to pa, resnici na ljubo, zmorejo tudi drugi resni programi za urejanje domačih posnetkov (npr. Sony Movie Studio). Če imate morda katerega izmed redkih 3D fotoaparatov ali celo (dragih) 3D video kamer, se lahko poigrate tudi v tej smeri. Če seveda imate tudi 3D televizor ali 3D monitor, ki je združljiv z nVidia 3D Vision. Prikaz 3D lahko sicer nastavimo tudi na anaglif (za to potrebujemo rdeče-modra očala), vendar je to bolj izhod v sili. Urejanja 3D se nismo šli, vendar uporabniki v spletu pravijo, da deluje brez težav, le končni izvoz je možen le v obliki "side by side", ne pa tudi v polni ločljivosti blu-ray 3D.

Tudi za iPad

Da je Avid resno stavil na program Studio, kaže tudi to, da ga je priredil za uporabo na tablicah iPad. Do srede septembra ga je tam ponujal celo zastonj, zdaj pa stane borih 6 evrov, to je za program take zmogljivosti neverjetno poceni. Pinnacle Studio for iPad je namreč nadvse zmogljiv program za urejanje videa na tablicah in prepričani smo, da nam od blizu kaže prihodnost, ki ni več daleč. Že danes se namreč videoreporterji na terenu opremljajo s tablicami in takimi programi, ki so popolnoma dovolj zmogljivi za hitro in terensko montažo video posnetkov, ki jih nato po internetu pošljejo v matični studio.

Več o tem pa v prihodnjem Monitorju, ko bomo preizkusili še nekaj konkurenčnih iPad video urejevalnikov.

Pinnacle Studio for iPad

Vrsta: Aplikacija za iPad.

Izdeluje: Corel.

Cena: 5,99 EUR.

Za: Zmogljiv vmesnik, štiri zvočne steze, veliko dodatnih zmožnosti, prenos v Pinnacle Studio za Windows.

Proti: Samodejno ne osvežuje knjižnice, težave z videom iz drugih naprav.

Hiter

Glede na to, da smo se pred nekaj leti dokaj resno ukvarjali s Studiem 14, smo bili resno presenečeni nad gladkostjo in hitrostjo nove različice 16. Ponavadi so nove različice počasnejše od starejših, tokrat pa, kot kaže, ni tako. Resda smo program preizkušali na računalniku s procesorjem i7 (enem prvih, model i920) in 6 GB pomnilnika (64-bitni Windows 7), pa vendar, urejanje video posnetkov je bilo v užitek, saj smo program le redko kdaj čakali.

In to kljub temu, da smo med preizkušanjem skoraj vedno uporabljali le video posnetke polne visoke ločljivosti 1080p in le redkokdaj tudi posnetke ločljivosti 720p. Posnetkov PAL na naših diskih pa tako ali tako že kar nekaj let ni več ...

Nekoliko je treba počakati le pri končnem izvozu video datoteke, če izberemo ločljivost 1080p. Program Cyberlink Powerdirector je tukaj sicer precej hitrejši, a po zmogljivosti Studiu ne seže niti do kolen. Tudi izvoz je očitno podprt s tehnologijo CUDA, saj smo med delom opazili, da je bilo naših 8 procesorskih niti (4 jedra) zasedenih le okoli 20 %.

Skoraj za vsak korak je na voljo povezava do spletnega učitelja.

Rezultat delovanja filtrov je na voljo takoj, saj se izračunavajo v ozadju.

mnozica.png;

S priboljški

Studio 16 premore kar nekaj priboljškov, nad katerimi bi se profesionalni uporabniki morda zmrdovali (da, res poznamo nekaj takih), vendar domačemu uporabniku pridejo tudi prav. Med te sodijo "čarovniki", ki se trudijo iz množice video posnetkov, ki smo jih na disk zložili iz fotoaparata, bolj ali manj avtomatsko narediti uporaben končni izdelek. Čarovnik "SmartMovie" ne deluje vedno najbolje, včasih, ko nismo zahtevni, pa vendarle. Posnetke razkosa na več delov, jih sestavi v prelive, v posnetek v posnetku, po želji dodajo glasbo, in - to je to. Bolje, kot če bi posamezne posnetke kar v surovi obliki zmetali na Youtube, kar resnici na ljubo še premnogokrat počnemo.

In ko smo že pri Youtubu - nanj zna Studio video seveda neposredno naložiti, podobno pa se dobro razume z oblačnimi "diski", kot je Box. Za slednjega celo dobimo brezplačen račun za 50 GB prostora, a je to, resnici na ljubo, le pogojno uporabno, glede na to, da je hitrost nalaganja nanj po naših meritvah le borih 1 Mb/s ...

Zanesljiv

Med preizkušanjem smo delali zgolj z visoko ločljivimi posnetki (iz fotoaparatov, video kamer, kamere GoPro ...), s katerimi Studio ni imel nobenih težav. To nas je, roko na srce, presenetilo. Preizkušanje prejšnjih različic se je namreč kar prehitro končalo, ko je ob poskusu vnosa katerega izmed takrat "nenavadnih" formatov posnetkov Studio "odletel". Ali pa je ob urejanju "obvisel". Ali pa je po pol ure končne izdelave videa rekel, da ga je doletela "neznana napaka". Ali pa ... Vsega tega tokrat ni bilo, Studio enostavno deluje. In to je v resnici največ, kar od programa tudi pričakujemo. In če povzamemo, da je Studio poleg tega še enostaven, hiter in poln priboljškov, je jasno, da ga lahko le priporočimo. Še posebej, če vas grozna množica filtrov in dodatkov ne zanima tako zelo, saj v taki obliki stane borih 60 evrov.

Pinnacle Studio 16

Program za urejanje videa.

Kje: www.pinnaclesys.com

Prodaja: www.chs.si

Cena: 60 EUR, Plus 100 EUR, različica Ultimate 130 EUR.

Za: Enostaven, zmogljiv in hiter program, z veliko priboljški.

Proti: Preveč zmogljivosti, dodatkov in filtrov neukega uporabnika hitro zmede.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki