Objavljeno: 25.10.2005 00:28 | Avtor: Igor Bizjak | Monitor November 2005

Ko arhitekt ni več potreben

Tu in tam si zaželimo svoje bivalno okolje malce izboljšati ali preoblikovati. Velikokrat se tega lotimo sami, tako da malo premešamo opremo, ki jo že imamo v stanovanju, ali dokupimo nekaj nove in se znebimo odvečne, ki nam ne služi več ali nam ni všeč. Najem arhitekta je naslednji možni pristop k preoblikovanju stanovanja - verjetno je boljši in bolj strokoven kot prvi, a hkrati dražji. In prav lahko se nam zgodi, da nam arhitektova rešitev ne bo všeč.

Računalniki so nam prinesli tretji možni pristop, uporabo posebnih programov za oblikovanje prostora, ki jih lahko uporabljamo sami, doma iz naslanjača. Postopek je videti preprost: najprej natančno izmerimo prostor in meritve uporabimo pri risanju izmerjenega prostora, nato pa v ta prostor postavimo pohištveno in drugačno opremo. Vsi ti programi (in ponudbe je kar nekaj) že imajo bolj ali manj bogate knjižnice opreme, ki jo lahko uporabimo pri opremljanju.

Programi, ki jih bomo predstavili v nadaljevanju, omogočajo izdelavo preproste enodružinske hiše ali samo bivanjskih prostorov v načinu 3D, vnos pohištva ter prikaz in izris narejenih rešitev iz vseh zornih kotov. So poceni rešitev, ki je na voljo vsem z dovolj ustvarjalne žilice in volje, da si sami poiščejo rešitev. Programi te vrste seveda ne morejo konkurirati profesionalnim CAD programom, kot sta Autocad ali Archicad, so pa zelo uporabni za manjše projektivne biroje, ki se ukvarjajo z notranjo opremo, in za posameznike, ki si želijo sami preoblikovati stanovanje in bi to radi postorili ob podpori računalnika.

Z opisanimi programi se lahko lotimo tako vse hiše kot posameznih prostorov, npr. kuhinje.

Največkrat so ti programi ozko prilagojeni nalogi, ki jo opravljajo, v tem primeru izdelavi načrtov in 3D modela prostorov oz. preprostega objekta. To največkrat pomeni, da z njimi ne moremo narisati vodovodnih ali električnih napeljav ali izdelati svoje opreme ob pomoči modelirnika. V ta namen imajo programi že vnaprej izdelane določene funkcije, ki uporabniku pomagajo izdelati projekt. Nekateri imajo celo čarovnike, ki uporabnika vodijo po procesu izdelave zgradbe, tlorisa ali strehe. Celoten projekt se izdeluje v načinu 3D, torej so vsi narisani elementi in vstavljeni objekti predstavljeni s tremi podatki - dolžino, širino in višino. To omogoča, da lahko narisano opazujemo v pogledu 3D z realističnim senčenjem narisanega.

Priložene knjižnice objektov so pomemben del programov, saj omogočajo uporabniku, da je pri svojem delu bolj ustvarjalen. Če ima knjižnica več raznovrstnih objektov, npr. več vrst jedilnih miz ali več vrst stolov, ki sodijo k jedilni mizi, je to za uporabnika gotovo dobro. Ponavadi ima vsak objekt še dodatne podatke, kot so cena, količine pri sestavljenih elementih (npr. zid je sestavljen iz ometa in betonskih zidakov) in dimenzije. Vse to potrebujemo na koncu za izračun stroškov in izdelavo kosovnice. Nekateri programi omogočajo tudi spreminjanje določenih lastnosti elementov, npr. višino in širino vrat ali pa spreminjanje mer omar, miz ipd. Drugi omogočajo celo izdelavo novih elementov, če uporabnik v priloženi knjižnici opreme ne najde ustreznih.

Programi so največkrat razdeljeni na tri funkcionalne sklope: na projektiranje objekta, v našem primeru hiše ali stanovanja, na vnos opreme v prostore in razporejanje te opreme ter na izris v 3D načinu in izdelavo poročila.

Kako smo se jih lotili

Da bi ugotovili, kaj programi zmorejo, smo se odločili, da z vsakim od njih narišemo in opremimo preprosto garsonjero. Garsonjera, ki smo si jo zamislili, je velika 6 m × 4,8 m, ima dnevni prostor s kuhinjsko nišo, kopalnico in sobo. V sobi je pograd s tremi zamaknjenimi ležišči. Taka postavitev ni običajna in z njo smo hoteli preizkusiti zmožnosti programov. Z vsakim programom smo izdelali garsonjero in jo napolnili s pohištvom iz programske knjižnice. Pri tem smo preverili, ali je program uporaben tudi za manj vešče uporabnike računalnikov, količino in raznovrstnost ponujene opreme v knjižnici z objekti, prilagajanje le-te, dodatne zmogljivosti ter hitrost in seveda ceno programa.

Tloris garsonjere, ki smo jo poskušali izrisati z vsakim izmed preizkušenih programov.)

Ponudba

Med najbolj priljubljenimi tovrstnimi programi so 3D Home Architect - Home Design Deluxe, Floor Plan in Punch! Home Design. Preizkusili smo tudi program Gaston, ki je plod domače pameti in ga zato predstavljamo posebej.

Vsem trem programom je skupno to, da so namenjeni izdelavi stanovanjske hiše, notranjemu oblikovanju in preoblikovanju, izdelavi tlorisov in prerezov, 3D predstavitvi s fotorealističnim senčenjem objekta in prostorov ter izdelavi okvirnih stroškov projekta. Vsi znajo izdelati popis opreme in uporabljenih materialov, ki je dopolnjen s cenami.

Objavljen je le del celotnega besedila članka. Celotni članek z vsemi podatki lahko preberete v tiskani izdaji Monitorja.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
  • Programerska naloga, ki je ni rešil nihče

    Vsako leto se najboljši dijaki v programiranju na svetu merijo na olimpijadi iz informatike, kjer nastopa tudi slovenska ekipa. Tekmovalci v dveh tekmovalnih dneh rešujejo šest nalog, kodo pa pišejo v jeziku C++. Ene izmed nalog letos ni rešil nihče izmed 330 tekmovalci.

    Objavljeno: 6.8.2025 07:00
  • Linus Torvalds spet ponorel

    Linus Torvalds, izumitelj in še vedno glavni skrbnik Linuxa, je vedno slovel kot vzkipljiv človek, zato tudi njegov zadnji izbruh ni zelo presenetljiv. Ob pripravi nove verzije jedra 6.17 jih je pošteno napel Palmerju Dabbeltu, ki je predložil kopico popravkov za RISC-V. Torvalds je, milo rečeno, ponorel.

    Objavljeno: 14.8.2025 05:00
  • Unreal Engine v avtomobilih Tesla

    Vse kaže, da Tesla pripravlja pomembno vizualno nadgradnjo sistemov, kot sta Autopilot in Full Self-Driving.

    Objavljeno: 15.8.2025 10:00
  • Nove vrste dron

    Podjetje Insta360 je predstavilo povsem nov koncept drona Antigravity A1, ki združuje 360-stopinjsko snemanje in FPV-letenje. 

    Objavljeno: 18.8.2025 10:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji