Objavljeno: 30.3.2021 | Avtor: Alan Orlič | Monitor April 2021

Enaka frizura, drugačne mišice

Čeprav obstaja že kar nekaj vozil, ki so od začetka zasnovana kot električna, podjetja še vedno rada posegajo po preverjenih rešitvah in zamenjajo le pogonski sklop.

Peugeot e208, kot je novincu ime, ni Peugeotov prvi električni avtomobil, a med njim in prvencem, modelom Ion, je dolga doba, praktično desetletje. Če je bil zadnji bolj kot ne tipanje trga in odziva potrošnikov, je novinec čisto zaresna stvar, ki je svetlobna leta daleč od kvazi futuristične vizije iz začetka tretjega tisočletja, narejenega v »španoviji« s Citroenom in z Mitsubishijem. Drugače povedano, avtomobil, pri katerem že napis na zadnjem delu sporoča, da vseeno ni čisto običajen bencinski malček.

Čeprav smo mu rekli malček, bi bil s skoraj štirimi metri dolžine pred 30 leti že v kategoriji srednje velikih avtomobilov, danes pa je med majhnimi. S tem mu sicer delamo krivico, saj ga tlačimo med mestne avte, čeprav se brez težav zapelje po avtocesti ali lokalnih cestah. Rahlo agresivne linije, predvsem velika prednja maska in postavitev dnevnih luči, mu dajejo bolj športen videz, ki ga elektromotor z 100 kW (134 km) moči in 260 Nm navora še dodatno podkrepi.

Kljub dolžini je na račun dolgega prednjega dela potniški prostor relativno majhen. Za voznika in sovoznika ne bo težav, medtem ko na zadnjih sedežih ne pričakujte preveč, čeprav je prostora za tri potnike. Že dva bosta sedela dokaj utesnjeno. Tudi prtljažnega prostora ni prav veliko, 270 litrov, nekaj ga manjka tudi na račun baterij, saj ga je v bencinski različici skoraj 40 litrov več.

Oprema v testnem avtu je bila srednje ravni, a že ta vključuje usnjene sedeže in usnjen volan. Tudi armaturna plošča daje občutek izdelave iz boljših materialov. V avtu boste našli še naslonjalo za roko ter kar nekaj manjših površin za odlaganje malenkosti. USB-vtiči so na voljo spredaj in zadaj, spredaj USB-A in C, zadaj le A. Osrednji zaslon s sedmimi palci diagonale je med manjšimi, a vseeno dovolj uporabnimi. Prek njega nastavljamo vse pomembne možnosti, tam je tudi zadnja kamera za vzvratno vožnjo oziroma prednjo, če avto »meni«, da se pred nami nahaja nekaj, česar ne vidimo. Osrednji zaslon lahko izkoristimo tudi za zrcaljenje zaslona telefona (le prek kabla USB), podprta sta tako Apple Carplay kot Android Auto. Prestavna ročica oziroma njen ostanek je na klasičnem mestu, tempomat ima svojo ročico, na volanu pa so gumbi za upravljanje radia in drugih zvočnih naprav. Snovalci na srečo niso šli čisto po Teslini poti, zato je vozniku na voljo še nekaj gumbov, predvsem za upravljanje klimatske naprave in gretja stekel. Peugeot ima tudi aplikacijo za pametne telefone, prek katere lahko za zdaj nastavljamo polnjenje in gretje ter spremljamo različne tehnične podatke.

Voziti ga je užitek

Brez večjih težav lahko zapišemo, da je vožnja z e208 ena boljših, kar smo jih kdaj opravili z električnimi avti. Motor ga na račun takojšnje moči v 8 sekundah potisne do 100 kilometrov na uro, največja hitrost je spodobnih 150 kilometrov na uro. Medosna razdalja meri 2,51 metra in zadošča za lepšo vožnjo po naših lokalnih cestah iz prejšnjega stoletja, poleg tega ima avto lepo razporejeno maso med prednjo in zadnjo osjo ter zmogljivejše amortizerje v primerjavi z bencinsko različico. Tudi zavorni diski, ki so tako na prednjih kot zadnjih kolesih, so večji kot pri bencinski različici, čeprav zaradi močne rekuperacije največkrat sploh ne bodo prišli do izraza. Majhen volan je že na meji in gre proti gokartovemu, a ker ima servoojačevalec, je lepo vodljiv in prav nič naporen za vožnjo. Nam je bil celo bolj všeč, kot če bi avto imel večjega, saj se tudi hitreje obrača. Baterija 50 kWh je ravno pravšnja za tak avto, nam je uspelo v zimskih razmerah, ko je bila temperatura pod ničlo, narediti prek 230 km, pa je ob normalnem gretju nismo prignali do rdečih številk. Res pa je, da je bila naša noga precej »lahka«. Povprečna poraba je znašala okoli 17 kWh/100 km, kar je za take vremenske razmere zelo spodobna številka. Na avtocesti se je ta številka dvignila še za 5 kWh. Če te številke prevedemo v kilometre, lahko pozimi pričakujete uporabni domet okoli 250 km, poleti pa tudi prek 350 km, z zelo rahlo stopalko se boste približali številki 400 km. Ob izogibanju avtocestnim 130 km/h, seveda.

Preizkusni avto je imel trifazno polnjenje z 11 kW oziroma enosmerno do 100 kW. V prvem primeru lahko čisto prazno baterijo napolnimo v petih urah, v drugem bi vsaj teoretično moral biti avto poln v pol ure. Žal zadnjega nismo mogli potrditi, a pri izmeničnem polnjenju se je avto polnil z obljubljenimi 11 kW. Doseg in hitrost polnjenja sta že čisto uporabna ne le za dnevno vožnjo v službo, ampak tudi za kakšen izlet ob koncu tedna.

Peugeot e208 je krasen majhen avto, ki odlično opravlja svoje delo. Konkurence nima veliko, še največ v Opel Corsi, ki je pravzaprav isti avto, le z drugo nalepko. Renault Zoe ima tehnično zelo podobne značilnosti, a ima Peugeot boljše vozne lastnosti in lepšo notranjost, le prtljažni prostor je malo manjši. Drugi avti so manjši in imajo tudi manj zmogljivo baterijo oziroma večji in zato dražji, tako da v tem trenutku ni ravno velike izbire. Vsekakor avto, ki se ga izplača, če že nič drugega, pogledati in po možnosti zapeljati kakšen krog.

Peugeot e308

Posodil: Avtotehna Vis

Cena: 33.600 EUR

Za: Vožnja, baterija, polnjenje.

Proti: Prostornost.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji