Objavljeno: 27.9.2011 | Avtor: Uroš Mesojedec | Monitor September 2011 | Teme: android, google

Družabni Google

S predstavitvijo skupka storitev Google+ se je internetni velikan spustil v odkrit boj s prvakom družabnih omrežij, Facebookom, ki s svojo priljubljenostjo in zaprtim delovanjem vse bolj ogroža svežino informacij, ki jih lahko ponudi Googlov iskalnik.

Vstop Googla med ponudnike družabnih storitev, kot jih je kot dejanski standard v minulih letih določil Facebook (FB), so kar predolgo odlašali. Vmesne polomije, kot sta bila Buzz in Wave sta še dodatno ogrozile Googlovo temeljno storitev - iskanje relevantnih informacij v spletu. Vse več vsebine, še posebej najbolj sveže, se v spletu seli v družabna omrežja, ta pa so pogosto zaprta za spletne robote, ki sicer pregledujejo javne spletne strani in jih vpletajo v indekse iskalnikov. Prostora za še eno polomijo v času, ko se FB bliža milijardi uporabnikov, preprosto ni bilo.

V Google+ se lahko tudi igramo in primerjamo izide z vsemi, ki smo jih vključili v lastne kroge.

Google+ (Google Plus, v nadaljevanju G+) je bil v obliki omejenega preizkusa predstavljen javnosti 28. junija. Googlovci so tedaj razkrili, da G+ že kar lep čas nastaja in se medi znotraj njihovega notranjega omrežja, javnosti pa bo odprt postopoma. Ob predstavitvi so bili pomembneži Googla že v omrežju, predvsem pa je bilo pohvalno, da so znali sprejemati tudi kritike in želje ter jih kar nekaj uspešno dodali v sam izdelek. Seveda pa se je G+ moral že na začetku dovolj razlikovati od FB, da bi mu lahko uspešno konkuriral.

Osnovna razlika G+ proti FB je njegova odprta narava. Javne objave uporabnikov G+ lahko spremljamo brez njihove posebne odobritve. Po tem je G+ precej podoben še enemu ljubljencu spleta, Twitterju. Po drugi strani pa si uporabniki G+ lahko oblikujemo poljubno število krogov (circles), ki so oblika nekoliko bolj zasebne rabe omrežja. V kroge lahko dodamo izbrane uporabnike G+ ali le e-naslove tistih, ki jim želimo tu in tam kdaj kaj sporočiti. Vse, kar kasneje objavljamo v G+, lahko odpremo celotni javnosti ali le enemu ali več izbranim krogom. Slike z zadnjih počitnic tako npr. pokažemo le družinskemu krogu, komentar o najnovejšem športnem rezultatu pa lahko delimo z vsem svetom. Ali pa si tudi za šport oblikujemo svoj krog znancev. Možnosti je silno veliko. Ko uporabnika dodamo v krog, je ustrezno obveščen, nikoli pa ne izve, v katerega od krogov smo ga dodali. Tako se seveda ne razkrije, ali smo koga od znancev morda dodali v krog z imenom npr. "tečnobe".

G+ je prinesel še nekaj zanimivih storitev, izmed katerih izstopa Hangout, skupinski video klepet z znanci iz poljubnih krogov. Ko imamo čas, lahko sami začnemo nov klepet ali pa se pridružimo klepetu s katerim od znancev, ki je to objavil. V danem trenutku se lahko hkrati pogovarja do 10 ljudi. Sistem sam dodeljuje glavno besedo najbolj aktivnemu udeležencu in je dokaj uspešen pri prepoznavanju trenutnega glavnega govorca. Reč temelji na tehnologiji Google Talk, ki ima svoj vsadek za spletne brskalnike, dodatnih ne potrebujemo.

Osebni profil za G+, ki je pogoj za rabo storitve, zahteva vnos pravega imena, nedavno pa je Google začel tudi postopek verifikacije uporabnikov, s katerim zagotovijo identiteto uporabnika, ki je bodisi slaven že od prej, ali pa je v dovolj velikem številu zasebnih krogov. Izzvani s FB seveda niso smeli pozabiti tudi na igre, in te so od 11. avgusta tudi na voljo v G+. Ponudba je že zelo bogata, seveda niso smeli manjkati Jezni ptiči, kjer lahko svoje rezultate družabno primerjate npr. s Sergeyem Brinom ali Markom Zuckerbergom.

Razkritev storitve G+ je prinesla tudi daljnosežno oblikovno in funkcionalno preoblikovanje vseh Googlovih spletnih storitev. Najprej so prenovili temeljno orodno vrstico, ki jo vključujejo številna Googlova spletišča, tudi iskalnik. Po novem je v črni barvi in nas poziva k čimprejšnji izdelavi osebnega profila, kar je predpogoj za rabo G+. Zato trenutno G+ ni na voljo pravnim osebam, prav tako tudi ne uporabnikom storitev Google Apps, ki imajo nekoliko drugačne račune (kljub njihovi nedavni "izenačitvi"). Ko smo enkrat prijavljeni, je orodna vrstica tudi obvestilo o dogajanju v G+, saj nas opozarja na vse pomembnejše dogodke v krogih naših znancev in omogoča hitro objavo nove vsebine v našem toku G+ ("zidu" v žargonu FB). Ker je objavljanje slik pomembna prvina vseh družabnih omrežij, je G+ prinesel številne spremembe tudi pri rabi druge Googlove storitve, Picase v spletu. Slike velikosti do 2048 × 2048 in video posnetki do dolžine 15 minut ne štejejo več v omejeno kvoto 1 GB, ki je na voljo brezplačno. Tako lahko zdaj objavimo neomejeno število posnetkov, če le niso preveliki. Hkrati se je zelo spremenila skupna raba spletnih albumov, ki je zdaj usklajena z G+. Nedavno se je začel G+ zavedati tudi YouTube. Zanimiv posnetek na njem lahko takoj izkoristimo za začetek novega "Hangouta", ki rabi kot skupinski ogled in komentar zanimivega videa. Seveda pa nas ne bo presenetilo, da je družabne povezave in objave v G+ pričel zdaj upoštevati tudi Googlov iskalnik pri določanju najzanimivejših zadetkov za prijavljene uporabnike.

Posebej je treba omeniti tudi mobilno aplikacijo za G+, ki je na voljo za naprave z Androidom. Omogoča gladko uporabo vseh storitev G+, tudi skupinskega klepeta Hangout, na mobilni napravi, kjer lahko objave hitro začinimo še z lokacijsko informacijo. Poleg tega G+ na mobilni napravi omogoča takojšnje nalaganje novih posnetkov v zasebni album (privzeto le na povezavi WiFi, a to lahko spremenimo). Nove posnetke je tako še laže deliti z znanci ali svetom.

Kot smo že omenili, je G+ zaenkrat nedostopen za pravne osebe in uporabnike Google Apps. Ti naj bi kmalu dobili posebno, bolj poslovno obliko storitve, kar bi vsekakor lahko pomenilo nov, zanimiv izziv za druge ponudnike družabnih omrežij, saj je v poslovnih okoljih veliko zanimanja za bolj omejena družabna omrežja, ki bi jih izkoriščali za poslovno komunikacijo.

Google+

Skupek družabnih storitev v spletu.

Ponuja: Google, plus.google.com.

Za: Krogi, takojšnje video sporočanje "Hangout", odprtost.

Proti: Še premalo vključen v preostalo Googlovo ponudbo, ni na voljo za pravne osebe.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji