Objavljeno: 28.12.2022 | Avtor: Miran Varga | Monitor Januar 2023

Digitalna preobrazba: spotikanje in preskakovanje ovir

Nihče točno ne ve, koliko ovir posamezno podjetje čaka na poti digitalne preobrazbe. Očitno pa jih ni malo niti niso majhne, če statistika ugotavlja, da kar 70 odstotkov vseh projektov na tem področju ne uspe. Zakaj? Če mene vprašate, predvsem zato, ker večina podjetij cilja digitalne preobrazbe sploh ne vidi oziroma ne razume. Kako naj ga potemtakem doseže? Po sreči? Srečno s takim pristopom.

Podjetja delajo veliko napako že s tem, da se osredotočajo predvsem nase, medtem ko slogan »stranke so v središču našega poslovanja« ostaja le na papirju ali spletni strani. Digitalno preobrazbo bi morali imenovati »preobrazba, ki jo vodijo stranke«. Pod črto gre za spremembo delovanja podjetja na način, ki z digitalizacijo zadovoljuje potrebe strank. Koliko podjetij to res počne? Malo, kajne?

Naj pojasnim. Večina podjetij je ob svoji ustanovitvi verjetno zadovoljevala večino pričakovanj in potreb strank, vendar se razmere v digitalni dobi hitro spreminjajo, zato pa naraščajo tudi razlike oziroma t. i. vrzeli v uporabniški izkušnji. Te so razlika med tem, kar stranke želijo, in tem, kar jim podjetja dejansko zagotavljajo. Ena največjih ovir digitalne preobrazbe je nezmožnost zavedanja, da nastajajo vrzeli med tem, kar zagotavlja podjetje, in tem, kar pričakujejo stranke. Res pa je, da je relativno enostavno odpravljiva. Podjetja morajo temeljito prisluhniti strankam! In potem skrbno načrtovati vse poti in interakcije ...

Digitalni pionirji, kot so Airbnb, Amazon, Google in podobni, so popolnoma spremenili način interakcije strank z blagovnimi znamkami. Airbnb je hotelsko industrijo malodane obrnil na glavo, Amazon ponuja dostavo že naslednji dan, Google omogoča vseobsežno iskanje po ključnih besedah v drobcu sekunde … Ta podjetja so močno dvignila letvico uporabniške izkušnje za vsako podjetje.

Toda vsa podjetja niso tehnološki velikani. Drži. Nič zato. Želite drug primer uspešne digitalne preobrazbe? Bo globalna veriga s hitro prehrano McDonald’s primernejša? Ta že desetletja redno skrbi za svojo preobrazbo, skladno s potrebami strank. Ne verjamete? Oglejte si film, naslovljen The Founder. Na kratko pa gre nekako takole: ko sta ustanovitelja ugotovila, da dobiček večinoma prinašajo hamburgerji, sta prilagodila jedilnike. Da bi skrajšali čas naročila, so v podjetju poenostavili postopek priprave jedi. Ko so razumeli pomen blagovne znamke, je sledilo prepoznavno oglaševanje itn.

Podjetje svojo poslovno strategijo še danes prilagaja razmeram na trgu in potrebam strank. Danes se ne osredotoča več na to, da bi še hitreje »štancalo burgerje«, temveč zmanjšuje vrzeli v uporabniški izkušnji – z inoviranjem strankine poti do hitre hrane. Tako je poskrbelo za lične »terminale« in mobilno aplikacijo, prek katerih stranke naročijo hrano ter se ne drenjajo več v vrsti pred prodajnim pultom, uvedlo je naročanje in prevzem hrane v vozilu ter celo dostavo na dom. Vse to spremljajo tudi vsebine na družabnih medijih, ključniki, zgodbe itd. In podjetje se lahko pohvali z zvestimi strankami ter boljšimi poslovnimi rezultati od tekmecev.

Vse našteto se je začelo z internim postavljanjem pravih vprašanj. Vprašanj, kot so: »Kako bi lahko izboljšali postopek naročanja?«, »Ali obstaja način, da lahko stranke to storijo prek svojih pametnih telefonov?«, »Mar bi lahko stranke do potankosti prilagodile svoja naročila?« ...

Podobno bi se lahko izprašalo prav vsako podjetje. In najprej preskočilo lastno miselno oviro: spremembe mora voditi strategija in ne tehnologija. Tehnologija je (le) sredstvo za doseganje cilja in ne končni cilj. Kako so torej videti vaše vrzeli?

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Velika Britanija svari pred polnjenjem telefonov v kitajskih električnih vozilih

    V zadnjem času so se pojavile resne skrbi glede varnosti podatkov pri uporabi kitajskih električnih vozil (EV), zlasti med zaposlenimi v obrambni industriji. Britanska obrambna podjetja, vključno z globalnimi velikani, kot sta Lockheed Martin in Thales, so svojim zaposlenim svetovala, naj se izogibajo povezovanju mobilnih telefonov s kitajskimi EV-ji, bodisi prek Bluetootha bodisi prek polnilnih kablov. Razlog za to so strahovi pred morebitnim vohunjenjem in krajo občutljivih podatkov.

    Objavljeno: 3.5.2025 07:00 | Teme: varnost, električna vozila, pametni telefon
  • Štiri leta stari androidni telefoni imajo ranljivost, ki je ne bodo popravljali

    Google je posvaril uporabnike pametnih telefonov Android, naj nujno posodobijo svoje naprave, saj so pravkar zakrpali resno ranljivost, ki se je že izkoriščala. Prizadete so naprave z Androidom 13 (iz leta 2022) in Androidom 14 (2023). Telefoni z Androidom 12 (2021) pa se ne posodabljajo več, zato je priporočljiva zamenjava. Uporabnikov toliko starih telefonov je več sto milijonov!

    Objavljeno: 8.5.2025 07:00
  • Android bo telefone spremenil v računalnike

    Google v prihajajoči različici operacijskega sistema Android 16 preizkuša funkcionalnost, ki bo telefone z njim spremenila v prave mini računalnike. 

    Objavljeno: 5.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Android z novo podobo

    V hitro izbrisani objavi na svojem blogu je Google nenamerno razkril naslednjo večjo prenovo uporabniškega vmesnika Android - Material 3 Expressive

    Objavljeno: 6.5.2025 08:00 | Teme: google, android
  • Kje je Microsoft ravnal napak s Copilotom

    Microsoft je močno zakorakal na trg umetne inteligence, ponudil je številne izdelke, kakovosti jim ne moremo oporekati, a manjka jim tisto glavno. V primerjavi s konkurenco Microsoftov Copilot skorajda nima uporabnikov. In to je problem.

    Objavljeno: 29.4.2025 13:00
  • Pošta Slovenije bo dostavljala z robotom

    Pošta Slovenije je stopila na pot logistične prihodnosti in začela testiranje avtonomnega dostavnega robota, ki bo v prihodnosti pošiljke dostavljal tudi popoldan. 

    Objavljeno: 6.5.2025 11:00 | Teme: robotika, Slovenija
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji