Objavljeno: 27.3.2018 | Avtor: Miran Varga | Monitor April 2018

Banke napredujejo, zavarovalnice pa nazadujejo

Fraza, da ljudje težje zamenjamo banko kot partnerja, postaja oguljena. A (še kar) drži. Vsaj v mojem primeru. Banko, kjer upravljam osebne finance, sem nazadnje zamenjal ob koncu študija, banko za poslovne finance pa ob menjavi oblike poslovnega subjekta. Nobena izmed njiju ni idealna, še manj bi lahko uporabil pridevnik napredna. Nasprotno, precej nazadnjaški in počasni sta pri uvajanju novosti. Še danes nimam njunih brezstičnih plačilnih kartic, ki so se v Sloveniji pojavile leta 2014. Te izzive rešujem z uporabo storitev drugih ponudnikov. Postal sem komitent spletne banke N26, redno uporabljam storitvi PayPal in AliPay. In razmišljam – razmišljam, ali vendarle ne bi veljalo prekiniti s potuho. To, da uporabniki ostajamo pri tehnološko nezrelih ponudnikih finančnih storitev, pomeni, da jih pasivno podpiramo.

Da jih morebiti ni treba, mi je dala misliti predstavitev storitve NLB Pay, ki jo je splavila največja domača banka. Všeč mi je, da se stvari premikajo naprej. Da je vendarle posijal žarek upanja za novo bančno ero, sem oni dan opazil še pri SKB Banki, ki orje ledino na področju personalizacije in kot prva v domačem prostoru omogoča, da si uporabnik izbere bančne storitve po meri – torej eno po eno, ne pa, da je obsojen na bolj ali manj posrečen paket. Žal se je tudi SKB Banka po nepotrebnem spotaknila ob staro sidro in na spletni strani zapisala: »Če želite sestaviti Samo moj paket, morate odpreti Standardni osebni račun z VISA debetno kartico in vsaj še enega izmed produktov v paketu.« Priložnost, da kakšna domača banka resnično ponudi bančništvo po meri, torej ostaja. Nismo še tam, kjer bi lahko bili, a nekatere banke kažejo željo po napredku in razvoju.

Povsem drugače je v svetu domačega zavarovalništva. Zavarovalnice so še bistveno bolj zakrnele od bank in sodobne tehnologije uvajajo (pre)počasi. Ostajajo v svetu svojih kalupov. Njihov tehnični dosežek je bil, da jim je nekaj papirologije uspelo prenesti v splet, a so pri tem pravzaprav izpustile priložnost za temeljito prenovo poslovanja. S tem, ko so obstoječe pakete le preselile v obliko spletnih obrazcev, niso naredile prav veliko, saj moram kot stranka še vedno izpolniti neverjetno število okenc in opraviti nezdravo število klikov za dosego cilja. O temeljitem poenostavljanju postopkov in ponudbe ne duha ne sluha, zavarovanje po meri lahko le sanjam. Zakaj lahko v ZDA avtomobil zavarujem vsak dan posebej, pri nas pa ne? Menda me v San Franciscu ali Las Vegasu ogroža več norih voznikov kot v Ljubljani ali Mariboru. Da bi zavaroval avtomobil le, ko je ta dejansko udeležen v prometu? Ali pa mobilni telefon samo za čas rock koncerta? Se bere utopično? Pa ni. Novi poslovni modeli na področju zavarovalništva se rojevajo vsak mesec. Na naslednjih straneh boste lahko prebrali, kako tehnološka podjetja, ki se jih je prijel tudi vzdevek InsurTech, s svojimi inovacijami pretresajo panogo zavarovalništva. Včasih pač potrebujemo pogorišče, če želimo, da bi na njem zraslo nekaj novega, boljšega.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji