Objavljeno: 13.10.2013

Slab, a ne uničujoč kvartal za PC-je

 Analitski družbi Gartner in IDC poročata, da je prodaja PC-jev v tretjem četrtletju zdrsnila za okoli 8 odstotkov, kar je sicer nekaj bolje od pričakovanj. Predvsem si roke manejo pri Microsoftu, Chromebookom že okoli odstotni delež trga.

 Gre že šesto zaporedno četrtletje v katerem PC segment beleži rdeče številke, kljub temu pa brezno ni tako zelo preteče, kot se zdi na prvi pogled. Microsoft, denimo, bo po mnenju analitikov IDC presenetil s prodajo v tem kvartalu, največ po zaslugi  množičnih nakupov delovnih postaj, ki bodo nadomestile tiste z operacijskim sistemom Windows XP - temu Microsoft prihodnje leto aprila umika podporo. Ta »XP učinek« naj ne bi pomenil nečesa izjemnega, vendarle pa se pozna pri boljši četrtletni prodaji ponudnikov, ki svoje izdelke prodajajo pretežno podjetjem in manj potrošnikom - denimo Dellu (+ 2,2 %), HP-ju (+ 0,4 %) in Lenovu (+ 0,3 %).

Drugi blažilni dejavnik naj bi bili prodajalci OEM sistemov, ki so ravno popolnili svoja skladišča pred prazničnimi nakupi, čeprav so ravno v tem četrtletju njihove prodaje najbolj strmoglavile; Acerju in Asusu denimo za kar okoli tretjino, glede na enako obdobje lanskega leta. Ob podjetji sta se v zadnjem času zato raje posvetili razvoju tablic, ki so kot je znano, na prvem mestu med krivci za slabo prodajo PC-jev.

Microsoft je sicer pričakoval približno 15 odstotni padec prodaje PC-jev, kar bi njihovi diviziji Windows povzročilo okoli dvoodstotni padec prihodkov.  Kot se je izkazalo, pa naj bi sedaj boljša dejanska prodaja, ta minus povsem izničila.

Po IDC-ju je bilo v tem obdobju prodanih okoli 81,6 milijona sistemov, kar je 7,6 odstotka manj kot leto dni nazaj. Podobno so naračunali Gartnerjevi strokovnjaki, prva številka po njihovo znaša 80,3 milijona, je pa pri njih padec prodaje ocenjen nekoliko višje, pri 8,6 odstotka.

Prodaja ostaja nizka v Azijsko-Pacifiški regiji – razen Japonske - in seveda v Evropi, V ZDA pa se je po ocenah IDC-ja za malenkost skrčila, po Gartnerjevih pa celo zvišala za 3,5 odstotka, so pa analitiki pri obeh složni, da gre za posledico cikličnega osveževanja inventarja v ameriških podjetjih, nikakor pa to še ne pomeni, da so se k zapravljanju vrnili tudi običajni potrošniki.

V tekmi tržnih deležev je zmagovalec z naskokom Lenovo, ki je globalno prodal okoli 17 odstotkov vseh sistemov, sledita mu HP in Dell, ki sta v kvartalu oba prodala malenkost več kot lani. Še to, Lenovo je v ZDA z deležem 10,5 odstotka že začel ogrožati tretje mesto Appla, tam je namreč prodaja macev upadla za 11,2 odstotka, kar pa je zgolj posledica tega, da Apple v tem času ni osvežil svoje ponudbe in je pri njih skok prodaje pričakovati v bližnji prihodnosti.

Analize so nekoliko bolj odločno zaznale tudi prodajo Chromebookov, ki se jih je prodalo okoli 640.000 ali 0,8 odstotka; najbolj so po njih segali kupci iz izobraževalnih ustanov, kjer so poceni prenosniki ponekod že premagali Applove iPade.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji