Objavljeno: 27.12.2008

Internet prehiteva časopise

Internet že vrsto let predstavlja alternativo tiskanim medijem, v letu 2008 se je prvič zgodilo, da so internetni viri v ZDA prehiteli tiskane medije kot primarni vir novic pri bralcih. V raziskavi družbe Pew Research Center for the People & the Press je okoli 40% vprašanih navedlo, da je internet njihov primarni vir za spremljanje dnevnih novic in drugih informacij, kot so denimo mali oglasi. To je velik skok v primerjavi z letom 2007, ko je internet kot prvi medij imenovalo le 24% vprašanih. Zanimivo, da so tudi tiskani medij dosegli rahlo rast (35% proti 34% v letu 2007), kar pa ni bilo dovolj, da bi ostali pred internetom.

Na prvem mestu po viru novic (zlasti v ZDA) še naprej ostaja televizija, vendar so tu dejansko zabeležili padec - iz 74% v letu 2007 na 70% v letu 2008. Pozoren bralec bo ugotovil, da seštevek opredeljenih presega 100%, razlog pa je v temu, da so anketirani lahko dali več odgovorov. Sicer pa se uporaba interneta glede spremljanja novic zelo razlikuje med različnimi starostnimi skupinami. Če vzamemo denimo Američane mlajše od 30 let, je delež tistih, ki spremljajo novice pretežno prek interneta kar 59%, kar je velik skok v primerjavi letom pred tem, ko je ta vir navedlo le 34% vprašanih. Še bolj zanimivo pa je, da je v tej starostni skupini internetni uporabniki dohiteli televizijske gledalce (prav tako 59%), vendar je TV-ju padel delež iz 68%.

Dnevni časopisi so preteklih letih še posebej spoznali pritisk interneta. Tisti uspešnejši so že spremenili strategijo in novice prvenstveno pripravljajo za internet, tiskana izdaja pa je le stranski izdelek. Na področju televizije je za zdaj še obratno, toda pritisk internetnih virov, kot je YouTube, tudi tu pospešeno spreminja razmere. Tako tiskani mediji kot televizija pa se soočajo z erozijo prihodkov, zlasti na področju reklam in malih oglasov, kjer je internet zlasti v ZDA postal najbolj zaželen medij.

http://people-press.org

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji