Objavljeno: 20.10.2011

Apple slabše od pričakovanj?

No, pa se je zgodilo. Po številnih četrtletjih, ko je Apple podiral rekord za rekordom, so svoje zadnje poslovno četrtletje končali z rezultati, ki so slabši od pričakovanj finančnih analitikov. Toda, ta "spodrsljaj" je potrebno jemati z dobršno mero rezerve, saj so pri Applu kljub vsemu zopet močno povečali prodajo. Če bi take "spodrsljaje" delala slovenska podjetja, danes nikomur ne bi bilo nič hudega.

Apple je v treh mesecih dosegel prihodke v višini 28,27 milijard dolarjev, ob tem pa so imeli zaslužek 6,62 milijard dolarjev. Če to primerjamo z letom 2010, so tedaj zabeležili prihodke v višini 20,34 milijard in dobiček v višini 4,3 milijarde dolarjev, kar pomeni, da so skoraj za 8 milijard povečali promet! Toda v zadnjem četrtletju je bil zaslužek na delnico "le" 7,02 dolarja, medtem ko je finančni trg pričakoval 27% višje zaslužke, tudi zaradi sprotnih napovedi, ki pa so v resnici le ugibanja.

Glavni razlog za nižje rezultate od pričakovanih lahko pripišemo prodaji telefonov iPhone. Apple je prodal 17,1 milijonov kosov, kar je 21% več kot v letu 2010. Toda kaj, ko so pri družbi J.P.Morgan ocenili, da bi morali v tem četrtletju prodati 20,6 milijonov kosov, torej 19% več, kot dejansko so. Še naprej pa raste prodaja tablic iPad, kjer so zabeležili prodajo 11,1 milijonov kosov, več od napovedi 10,9 milijonov. Podobno je z Maci (skok iz 4,2 na 4,9 milijonov kosov), v padanju pa so predvajalniki iPod (27% manj kot lani).

P.S. Padec delnic ob tako dobrih rezultatih je najbolj zgovoren simptom pohlepnosti današnjih finančnih institucij. Danes ni dovolj, da še tako uspešno podjetje proda za 20% ali več izdelkov in bistveno poveča prihodke ter zaslužke. Važna je samo stopnja rasti in to po oceni zunanje finančne institucije, ki v resnici niti nima notranjih informacij. Narobe svet!

http://www.apple.com

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji