Objavljeno: 28.4.2009 | Avtor: Vladimir Djurdjič | Monitor April 2009

Tehnomanija

Tehnomanija

Časi se spreminjajo, s tem pa tudi navade in preference uporabnikov. Nedavna raziskava družbe Nielsen Online je tako pokazala, da so socialna družabna ????

*

Vse večja priljubljenost spletnih storitev v oblaku je počasi začela razkrivati tveganja uporabnikov v primeru težav. Morda je res naključje, toda februarja in marca so vodilne storitve, kot sta Gmail in Facebook, doživele kar nekaj izpadov delovanja, ki so posledica okvar strojne opreme ali celo človeških napak. Gmail je stal nekaj ur, Facebook pa je začasno "izgubil" okoli 15 % vseh fotografij v svojem omrežju. Oboje so ponudniki popravili, ostaja pa vprašanje - kaj pa, če bomo drugič stali več časa ali trajno izgubili podatke? Mnogi so začeli preverjati, kakšno politiko in zagotovila ponujata omenjena ponudnika, ugotovitve pa niso vselej jasne. Res je, da se podarjenemu konju ne gleda v zobe, toda odvisnost od spletnih storitev ne gre jemati preveč preprosto.

*

Vse kaže, da bomo v bližnji prihodnosti dočakali novega izdelovalca centralnih procesorjev za namizne računalnike in prenosnike. Nvidia se po številnih razprtijah in tožbah z glavnim partnerjem Intelom, kot kaže, pripravlja, da sama razvije procesor, ki bo tekmoval na tem zahtevnem tržnem segmentu. Korak je zelo verjeten zlasti zaradi ocene, da se bodo funkcije današnjih specializiranih grafičnih procesorjev, kjer je Nvidia doma, postopoma zlile v same centralne procesne enote. Če se to res zgodi (nekateri napovedujejo že do leta 2012), bi to za Nvidio pomenilo konec. Menda ostaja le vprašanje, ali bo izdelovalec razvil povsem svoj izdelek ali pa se bo pridružil arhitekturi iz kakega drugega vira.

*

Nekateri analitiki menijo, da Microsoft hitro dobiva novega tekmeca, in to iz smeri, od koder ne bi pričakovali. Cisco, ki je znan predvsem po svojih omrežnih izdelkih in je že dolga leta Microsoftov partner, kopiči v svojem portfelju vse več storitev, ki neposredno tekmujejo s tistimi iz Redmonda. Z nakupom podjetja PostPath bodo ponudili alternativo strežnikom Exchange, z Jabberjem pa segajo na področje trenutnega sporočanja. Že lep čas sta tekmeca pri poenotenih komunikacijah, internetni telefoniji in video konferencah. Cisco je tudi vse večji zagovornik Linuxa, v zadnjem času so prispevali kar nekaj inovacij za samo jedro. Najbrž je le vprašanje časa, kdaj se bosta izdelovalca odkrito spopadla za kupce.

*

V bitki za kupce pride prav vsaka novost, žal pogosto tudi, če ni dovolj preizkušena. Tega načela se, kot kaže, držijo v družbi Lenovo, kjer pri nekaterih prenosnikih ponujajo program za varno prijavo na podlagi prepoznave obraza (paket Veriface). Izdelovalec vztraja pri ponudbi paketa, kljub temu da so strokovnjaki med tem dokazali, da je mogoče program prevarati zgolj s podtaknjenimi fotografijami ali video posnetki človeka pred video kamero na prenosniku. Pri Lenovu pa menijo, da je prepoznava obraza še vedno ena od možnosti, ki bodo zanimale uporabnike.

*

Izdelovalci mobilnih telefonov so našli novo molzno kravo - spletno trgovino za prodajo dodatnih programov, v kateri bodo navdušenci pogosto zapravili več kot za sam telefon. Le tako si je mogoče razlagati, da si vsi veliki prizadevajo čim prej vzpostaviti lastno spletno prodajo in "avtorizacijo" dodatkov, če tega še niso storili. Zopet je zgled Apple, ki v svoji trgovini za iPhone žanje lep prihodek. V ozadju pa se vzpostavlja novo razmerje sil, ki ni vselej pravično. Izdelovalci si pridržujejo pravico, da kravo dvakrat pomolzejo, tako končne kupce kot razvijalce. Microsoft, denimo, napoveduje, da bo zaračunal 100 dolarjev za pravico trženja prek tega kanala in kar lep odstotek od vsake transakcije. Nič čudnega, če so se v spletu začele pojavljati alternativne, za zdaj "neavtorizirane" trgovine, proti katerim pa se velikani borijo. No, pa imamo še en lep zgled monopolnega delovanja ...

*

Težki časi pogosto zbližajo tudi nekdanje ostre nasprotnike. Še pred časom bi bilo nepojmljivo, da bi se zbližala HP in Sun, sicer že zgodovinsko huda tekmeca na področju Unixa (pa ne samo tega). In vendar je od nedavna mogoče naročiti HPjeve strežnike ProLiant tudi z operacijskim sistemom Solaris 10. Vprašanje pa je, ali lahko ta in podobni koraki resnično obudijo zanimanje za Unix in njegove derivate. Zdi se, da so tvorci zamisli že zamudili vlak.

*

Ali se bliža konec bitke na področju digitalnih fotoaparatov za čim višjo ločljivostjo, ne da bi kdo znal razložiti, zakaj je to v resnici dobro? Olympus je prvi, ki je pripravljen narediti konec (ali vsaj pavzo) - trdijo namreč, da je 12 milijonov pik povsem dovolj za večino pričakovanj uporabnikov, in to pri fotoaparatih SLR. S svojo družino E-System torej ne bodo presegli tega praga, razvoj pa nameravajo usmeriti na druga področja, kot je dinamičen razpon, verodostojnost barv, boljša občutljivost ISO. Vprašanje je seveda, ali v to verjamejo tudi drugi.

*

Če kaj uspeva v časih vse večje brezposelnosti, so to spletne storitve za iskanje zaposlitve in vzpostavitve poslovnih stikov, ki dosegajo neverjetno rast uporabe. Priljubljeni storitvi LinkedIn se je število obiskovalcev v letu dni skoraj podvojilo. Skupno imajo 36 milijonov uporabnikov in 7,7 milijona obiskov na mesec. Skladno s tem se jim je povečala tudi prodaja oglasov, trenutni bazi pa tudi ponujajo dodatne, plačljive storitve. Kot pogosto trdijo politiki - vsaka kriza je tudi priložnost za razvoj.

*

Ko smo že pri varčevanju in porabi sredstev: lanska obramba družbe Yahoo pred prevzemom s strani Microsofta vsekakor ni bila poceni. Nedavno so v družbi objavili "račun", na katerem so zbrane vse dejavnosti in predvsem pravni stroški. Nabralo se je kar za 79 milijonov dolarjev, a to so le neposredni stroški. Če upoštevamo še, koliko je pri tem izgubila vrednost delnic družbe, in to, da so zamenjali tudi dobršen del vodstva, je izguba še precej večja. Koliko delovnih mest bi že lahko ohranili samo na ta način?

"Izdelovalci mobilnih telefonov si v svojih spletnih prodajalnah pridržujejo pravico, da kravo dvakrat pomolzejo, tako končne kupce kot razvijalce."

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji