So.cl - za študente in mačke

Objavljeno: 3.9.2012 10:39 | Avtor: Domen Savič | Kategorija: Preizkusi | Revija: Avgust 2012

Facebook, Google+, Pinterest ... število družabnih in družbenih omrežij, ki vsako zase obljubljajo nekaj novega in drugačnega, se veča iz dneva v dan. Omrežja so si med seboj po funkcijah zelo podobna, vsako nagovarja uporabniške potrebe po komunikaciji, izpostavljenosti in izmenjavi mnenj. Vsa omrežja računajo na aktivne uporabnike, ki prispevajo vsebino, okrog katere se potem uporabniki združujejo, pogovarjajo, jo delijo in ocenjujejo. Brez vsebine so vsa omrežja le ogrodje, ki ne služi ničemur.

So.cl je Micosoftov najnovejši skok v družabno. Za razliko od njihovega Live omrežja, ki se osredotoča na igre, je so.cl usmerjen predvsem na kuratorstvo vsebin skozi javno iskanje. V praksi je Microsoft svojemu iskalniku Bing dodal ščepec omrežja Google+ in Facebook in vse skupaj postregel s špartanskim vmesnikom, ki bo užalil baročne uporabnike Facebooka in navdušil Google+ askete.

"So.cl vmesnik bolj spominja na asketski Google+, a je kljub temu svetleč in zanimiv."

Iskanje in filtriranje vsebin oziroma tematskih sklopov se na prvi pogled ne sliši nič posebnega, a je za razliko od konkurentov na tem področju so.cl zelo zanimiv - podatke (zaenkrat) namreč izmenjuje med vsemi uporabniki omrežja, in ne samo med vašimi prijatelji, to pa vsaj v teoriji prebada vsebinske vrtičke (filter bubble), v katere se uporabniki "klasičnih" spletnih družabnih omrežji hitro ujamejo.

Vsebinski vrtički uporabnika namreč zapirajo v vrtove samih všečnih vsebin, ki jih uporabnik določa s svojimi dejavnostmi. Praviloma se to dogaja neopazno oziroma avtomatsko, tako da uporabnik sploh ne ve, da mu programska oprema zapira pregled nad vsebinami.

So.cl tako vse paradne lastnosti konkurentov potisne v drugi plan. Zaenkrat na njem ni mogoče igrati iger, poudarek je predvsem na vsebini in ne na osebnih podatkih uporabnika in vse skupaj je bolj podobno omrežju Quora oziroma Wikipedia, ki prav tako temeljita na vsebinskem poudarku in ne na prosti komunikaciji med uporabniki.

V omrežje lahko vstopite brez vabila oziroma posebne procedure - omogočena je prijava s Facebook računom oziroma Microsoftovim Live uporabniškim imenom, ki ga že uporabljate za klepetanje na MSN Messenger, XboX Live omrežju oziroma drugih storitvah podjetja Microsoft.

Sistem vam na začetku pomaga z vročimi temami iskanja, načeloma pa ste prepuščeni svoji domišljiji. Na voljo imate dva osnovna načina komunikacije - uporaba iskalnika oziroma objava statusov. Iskane zadetke lahko s svojim komentarjem objavite kot status, oziroma se z drugimi uporabniki pogovarjate s komentiranjem njihovih zadetkov iskanja.

Poleg komentiranja lahko najdbe uporabnikov nagrajujete s smeški (parafraza zloglasnega FB všečka), oziroma jih poobjavite na svojem profilu (parafraza t. i. retvita) - s tem se So.cl močno približa paradnim konjem družabnega spleta in popestri kuriranje vsebin. Kljub temu se dinamika uporabe močno razlikuje od drugih družabnih omrežji, prav ta "umirjenost" pa bo uporabnike, vajene hitrega in neprestanega dogajanja v omrežju Facebook in Twitter, morda odbijala.

Največja past, zaradi katere bi orodje lahko postalo irelevantno? Tako kot povsod drugod so tu uporabniki tisti, ki določajo koristnost orodja. Trenutno resda ni opaziti pretiranih zlorab orodja z objavljanjem oglaševalski povezav oziroma drugim smetenjem, a se lahko prav zaradi odprtosti orodja na tem področju zgodijo največje katastrofe vsebinskih poplav, ki bi lahko preobremenile kuratorje.

Da se je Microsoft bolj kot na osebne podatke osredotočil na vsebino, ni nič nenavadnega. So.cl je namreč namenjen predvsem ameriškim dijakom in študentom, ki lahko prek spleta z njegovo pomočjo sodelujejo pri raziskovanju tem za posamezne predmete. Zbiranje in komentiranje ter izmenjavanje spletnih vsebin v kombinaciji s t. i. video zabavami, kjer lahko več ljudi posluša vaš spletni glasbeni izbor, tako kar naenkrat dobi smisel. Microsoft s So.cl tako ne napada drugih konkurentov na trgu, temveč si skuša izboriti svojo nišo na ciljni populaciji, ki je spletno najbolj aktivna in ki bo orodje za zbiranje in kustosiranje informacij najbolj cenila.

Še več - zanimiv način filtriranja informacijskih impulzov bo najbolj navdušil že tako aktivne uporabnike spleta, ki si želijo med seboj izmenjati uredniško izbrane vsebine. Tako ni namenjen pasivnemu uporabniku, ki si v omrežju Facebook krajša čas z igranjem iger, oziroma ki po spletnih mestih medijskih hiš klika gumb "Všeč mi je". Prav tako ni namenjen uporabnikom, ki si želijo neprestanih spletnih aktivnosti in ki jim je za posamezen kos informacije žal nameniti več kot le nekaj sekund pozornosti.

Če pa ste uporabnik, ki splet še vedno uporablja za izbiranje in filtriranje vsebin in si to želi početi v kolaborativnem okolju, potem boste v iskalniku so.cl uživali veliko bolj kot v trenutni alfi in omegi spletnega iskanja Google. Kuriranje vsebin, ki v drugih družabnih omrežjih, kot sta Google+ in Facebook, ne pridejo toliko do izraza, je ob pomoči orodja So.cl postalo zabavno, koristno in hvaležno opravilo.

So.cl

Družabni iskalnik vsebin.
Kje: www.so.cl.
Za: Svež pogled na iskanje in kustosiranje vsebin.
Proti: Prednosti bodo lahko uživali samo aktivni iskalci vsebin.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki