Ne maramo obrezanih

Ne maramo obrezanih
Objavljeno: 28.10.2014 | Avtor: Boris Šavc | Kategorija: Mnenja | Revija: November 2014

Zgodba je znana. Pametni telefon kar naenkrat noče več sprejemati klicev. Na servisu rečejo, da je krivo slabo omrežje izbranega operaterja, pri mobilnem branjevcu, naj si kupim nov telefon. Tehnična pomoč ne enih ne drugih mi ne pomaga nič  bolj kot volitve blagostanju v naši državi.

Telefone redno menjam. Delno je za reden pretok pametnjakovičev čez moje roke kriva služba, delno lastno zanimanje za novosti na tem področju. Ob stalnem nalaganju aplikacij, sistemov in prilagajanju na sveže okolje ter drugačne rešitve so težave pogoste. Iz zagate mi včasih pomaga zdrav um, največkrat pa kar stric Google. Nedavno mi je Samsungov Galaxy S5 zakuhal godljo, ki je ni prebavil nobeden izmed njiju.

Neko (začuda) sončno popoldne dobim na zaslon sporočilo, da sem zaradi nedosegljivosti zgrešil 12 klicev. Povratne informacije klicateljev so moje sanje o mirnem dnevu dokončno razblinile. Bil je navaden vsakdan, blaženo stanje mi je pričaral dežurni pametnjakovič, ki ni želel sprejemati klicev. Opravil sem nekaj znanstvenih testov (beri: klical sem sam sebe s telefona svoje drage) in vse je delovalo normalno, zato si z domnevno nedosegljivostjo nisem več belil las. Minilo je nekaj tednov, ko se spet prikaže zlovešče sporočilo izbranega mobilnega ponudnika. Mrzlično sem začel odstranjevati aplikacije, ki bi utegnile povzročiti kratek stik. Pri delu, kot zvesti bralci verjetno veste, testiram nemalo takšnih in drugačnih programov, med katerimi jih veliko posega v jedro sistema. Po pol ure in dobrih dvajsetih nagajivcih v košu za programske smeti je telefon zopet začel sprejemati klice. Vesel, da sem samostojno rešil na videz hud problem, sem se počastil s pivom.

Dnevi, ki so sledili, še zdaleč niso minili brez prekinitev v delovanju moje Galaksije. Začel sem klicati naokoli. Prvi osumljenec za nastalo stanje je bil Simobil. Prijazna študentka mi je razložila, da imam najverjetneje pokvarjen telefon, zato naj ga nesem na servis. Ker je bila Petka še v garanciji, sem deklino poslušno ubogal. Na servisu akciji žal nisem smel prisostvovati, zato žal ne vem, kaj so z ubožcem počeli, a rezultat je bila diagnoza, da s telefonom ni nič narobe, saj je pri njih (tudi z mojo kartico) deloval povsem normalno. Ni mi preostalo drugega, kot da zopet zavrtim številko zelenega mobilnega ponudnika. Postrežen sem bil hitro, pri Simobilu dajo veliko na uslužnost in brzino, zato po vsakem klicu težijo z izpolnjevanjem spletne ankete, kjer pričakujejo ustrezno pohvalo. Žal je moja študentka odšla neznano kam in sem moral zgodbo ponoviti možakarju, ki ni imel najboljšega dneva. Poučil me je, kaj je to LTE, mobilni internet četrte generacije, in da ga moram vedno in povsod imeti izklopljenega, če želim govoriti brez prekinitev. Podatki niso govor, to pa bi že lahko vedel. Ker živim v odročnih krajih, kjer LTE pomeni Letno Taborjenje Emigrantov, sem bil sicer upravičeno sumničav do predlagane rešitve, a sem ustrezno nastavitev na telefonu kljub temu popravil. Glej ga zlomka, telefon se je zopet začel odzivati na klice. Zaradi vsesplošnega veselja, da sem končno spet viden svetu, se v podrobnosti, zakaj je LTE tako problematičen, nisem spuščal.

Do naslednjega incidenta ni minilo veliko časa. Bil sem sredi Ljubljane, na uredništvu Monitorja, z ugasnjenim internetom četrte generacije, ko mi telefon zopet vreščeče zapiska. Zgrešenih šest klicev! Prekipelo mi je. Zopet sem klical na Simobil, ponovil zgodbo, potrdil, da imam izklopljen LTE, in čakal na rešitev. Glas na drugi strani (nevidne) žice mi je zagotovil, da se mi tehnična služba oglasi v najkrajšem možnem času. Bil je petek popoldan. Ker v soboto še vedno nisem prejel povratnega klica in bil še vedno nedosegljiv, telefon se ni odzival na čiščenje kartice, kontaktov, niti na povrnitev sistema na tovarniške nastavitve, sem pomoč poklical sam. Prijazen glas, ki se je javil v 1,2 sekunde po zvonjenju, me je poučil, da tehnična služba ob koncu tedna ne deluje, zato bom moral počakati do ponedeljka. Mi lahko kdo razloži, zakaj imajo pri Simobilu telefonsko podporo 24 ur na (vsak) dan, če mi ne morejo ponuditi odgovora na tehnično obarvano vprašanje? Verjetno jih ne bom klical, ker ne znam poslati SMSa. Čeprav bi tudi v tem primeru, glede na razdrobljenost Androida, bržkone moral počakati do ponedeljka.

Ker sem telefon čez konec tedna nujno potreboval, sem zanj zaprosil svojo drago. Ne vem, kako mi je sicer uspelo, neverjetno je navezana nanj, a važno je, da je njen Galaxy Note 3 z mojo kartico brezhibno deloval. Ves konec tedna! Bolj za šalo kot zares sem njeno kartico vstavil v svoj telefon. Glej ga zlomka, stvar je delovala kot nikoli poprej. Obratna zamenjava ni bila tako uspešna, zato sem v ponedeljek najprej šel zamenjat kartico SIM. Odtlej nimam več težav. Poklicna radovednost mi ni dala miru, zato sem poklical Simobilovo pomoč. Med razlago, da sem ugotovil težavo v svoji stari kartici, sem uslužbenki zelenega ponudnika razkril, da sem SIMko med drugim tudi obrezal. Kar videl sem nasmeh na drugi strani zveze, ko mi je gospa razlagala, da obrezane kartice pač ne morejo delovati (tega, da kartice obrezujejo tudi na Simobilovih prodajnih mestih, očitno ni vedela). Njenega prepričanja ni omajalo niti moje zagotavljanje, da kartica že pet let nemoteno deluje, tudi v obrezani obliki. Nauk zgodbe je zanjo bil, da sem za težave kriv sam. Ostal sem z novo kartico SIM, ki deluje kot Ferrari. Z njo sem opazil, da tudi v naših odročnih krajih telefon lovi signal 4G. Zaradi nedavne nadgradnje brezžičnega omrežja sem za stalno vklopil LTE in kljub temu uživam v dosegljivosti. 

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentarji

PaPaDiZ | 4.11.2014 | 13:31

Tudi sam sem imel podobno izkušnjo na Galaxy S3 z obrezano kartico. Ravno tako je telefon odletel na servis in itak znan odgovor... da so telefon testirali in da z nji ni nic...bla bla bla. Ravno v tistem času pa je prišel na "police" novi firmware 4.3, ki je rešil zadevo. A ja operater pa je Mobitel lp

Rok14 | 5.11.2014 | 15:55

Enaki problemi z Galaxy 3 in zdaj z Nexus 5. Zamenjal SIM kartice, probal vse "znanstvene" in polznanstvene tehnike, na žalost brez trajnega uspeha. Oz. dela 14 dni potem pa ponovno enaki problemi... delna rešitev je uporaba samo 2G omrežja, a potem se človek vpraša čemu 3G in 4G če ga telefon ni sposoben praktično uporabljati?! Moj logični zaključek je, da telefon pri slabem 3G ali 4G signalu ne preklopi dovolj hitro na nižji protokol. Simptomi so: nedosegljiv telefon, prekinitev klica po parih sekundah pogovora, "tihi klici" in podobno.

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki