Mimo počitniške gneče?

Objavljeno: 24.6.2008 13:21 | Avtor: Jure Forstnerič | Kategorija: Preizkusi | Revija: Junij 2008 | Teme: GPS

Poletje je že tako rekoč tu, z njim pa seveda gneča na cestah, sploh tistih, ki vodijo v toplejše kraje. Kaj narediti, če vidimo slab kilometer pred seboj dolgo kolono vozil? Vse pogostejša odločitev je uporaba navigacijske naprave GPS, ki nam lahko hitro preračuna novo pot. Ena izmed najnovejših na prodajnih policah je model podjetja Route 66, preprosto imenovan Maxi Europe.

Ime Maxi pomeni, da gre za razmeroma veliko napravo (diagonala zaslona je 11 centimetrov), omenjanje Evrope pa naj bi nakazovalo na možnost navigacije po vsaj večini naše celine. Žal pa ni čisto tako. Zemljevidi pokrivajo le vzhodno polovico Evrope, pa še to ne povsem. Slovenija je odlično pokrita, med vožnjo proti naši obali smo se brez težav izognili gneči mimo Kopra po lokalnih cestah, po Hrvaški meji pa hitro zmanjka kakšna cesta. Tako najdemo Pulj, o Poreču pa ni govora (no ja, najdemo vsaj enega na Slovaškem). O navigaciji do Dunaja ali morda Rima pa lahko kar pozabimo, naprava nas prijazno napoti na spletno stran izdelovalca, saj pravih zemljevidov ni naloženih. Mimo počitniške gneče se bomo tako do neke mere lahko peljali, a le če se peljemo proti pravemu cilju. Maxi nas tudi opozarja na hitrostne omejitve, žal pa nima najbolj natančnih podatkov, njegovo opozarjanje pa je zelo moteče. Primer je severna Ljubljanska obvoznica, za katero je naprava prepričana, da na njej velja omejitev 60 km/h. To možnost smo tako hitro izklopili.

Navigator je sicer zelo klasičnega videza, tipki sta le dve, prva za vklop in izklop, druga pa za morebitno novo nastavitev (resetiranje) naprave. Uporabniški vmesnik ni med prijaznejšimi. Prvi vtis je sicer dober, predvsem zaradi velikih in jasnih ikon, a vseeno jih najdemo nekaj, za katere sprva ne vemo natančno, čemu služijo. Tudi na menujih bi si želeli malo večjo pisavo, saj moramo za nekatere spremembe pritisniti res nizko vrstico besedila. Tudi iskanje cilja ni izvedeno najbolje, saj iščemo po celotnem zemljevidu vzhodne Evrope, to pa nam pri bolj generičnih imenih vrne vse preveč zadetkov. Manjka torej sistem, ki bi mu določil privzeto državo in nato iskal le po njej, naprava pa tudi ne ponuja naslednje možne črke med tipkanjem; to bi lahko močno pohitrilo vnašanje želenega cilja. Manjšo grajo lahko namenimo držalu, ki ga prisesamo na vetrobransko steklo. To je pri premikanju v želeni položaj kar malce pretrdo, lahko pa bi bilo tudi malo daljše.

Drugih funkcij ni ravno veliko, še najuporabnejša je pregledovalnik fotografij. Dokupimo lahko različne potovalne vodnike znamke Lonely Planet, seveda pa tudi dodatne zemljevide. Doplačamo lahko tudi za vremensko napoved, enako velja tudi za podatke o varnostnih kamerah. Na voljo je tudi brezžični paket, s katerim lahko Route 66 povežemo s svojim mobilnim telefonom (prek modrega zoba) ali avtoradiem.

Route 66 je bil do zdaj znan predvsem kot dobavitelj programske opreme drugim podjetjem, denimo Finski Nokii. Njihovega lastnega poizkusa v svet cestnih navigatorjev pa ne moremo ravno pohvaliti.

Route 66 MAXI Europe

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 11 cm.

Priloženi zemljevidi: Vzhodna Evropa.

Ocena priloženih zemljevidov: 2.

Ocena uporabniškega vmesnika: 3.

Ocena cena/zmogljivost: 2.

Proizvaja: Route 66, www.66.com.

Prodaja: Domex, www.domex.si.

Cena: 399 EUR.

Za: Velik zaslon, dobra pokritost Slovenije.

Proti: Manj prijazen vmesnik, ni zahodne Evrope, slaba pokritost Hrvaške.

Maxi nas opozarja tudi na hitrostne omejitve, žal pa nima najbolj natančnih podatkov, njegovo opozarjanje pa je zelo moteče. Primer je severna Ljubljanska obvoznica, za katero je naprava prepričana, da na njej velja omejitev 60 km/h.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki