Objavljeno: 26.9.2006 01:51 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor September 2006 | Teme: GPS

Garminov avtomobilski adut

Satelitsko vodenje v avtomobilih je bilo še do nedavna domena tistih z globljimi žepi oziroma bolj ali manj prestižnih avtomobilskih znamk. Pa še tam je natančno in glasovno vodenje zmoglo le na cestah Zahodne Evrope. Danes lahko za tretjino cene (v mercedese, BMWeje in audije) vgrajenega sistema dobimo prenosni Garmin, ki popolnoma obvlada tudi Slovenijo, Hrvaško in Bosno in Hercegovino.

O tem, da imajo Garminovi GPSi od nedavna na voljo odlične zemljevide, ki pokrivajo tudi Slovenijo, Hrvaško in Bosno in Hercegovino, smo že pisali (Monitor, marec 2006). Zemljevidi Adria Route so sicer naprodaj posebej in niso všteti v ceno, vendar so vredni vsakega tolarja. Tudi v novem Garminu Nüvi 360, ki smo ga preizkusili med poletnim dopustom.

Nüvi 360 je v osnovi zaslon LCD (71 mm x 53 mm, diagonala 89 mm), občutljiv za dotik. Z odlično prijemalko ga pritrdimo na notranjo stran vetrobranskega stekla. V osnovi je GPS, vendar je hkrati lahko tudi predvajalnik MP3, predvajalnik slik JPG (zelo počasen) in sistem za prostoročno telefoniranje (model 350 je enak, le da zadnje zmogljivosti nima). Če imamo telefon z bluetooth, se namreč avtomatsko povežeta. To pomeni, da bomo klice lahko opravljali telefonsko, telefon pa bo med vožnjo lahko mirno ostal v žepu. MP3 lahko predvajamo iz vgrajenega pomnilnika (prostega je 700 MB) ali s kartic SD. Slednje lahko uporabimo tudi za namestitev dodatnih zemljevidov, ki jih morda dokupimo.

Kot GPS se Nüvi odreže odlično. Prek na zaslonu narisane tipkovnice odtipkamo, kam bi radi potovali (izberemo državo, nato mesto, ulico in nazadnje hišno številko) in - se mu prepustimo. Dobesedno, saj na zaslonu nadvse natančno izrisuje zemljevid območja, po katerem se trenutno vozimo, na njem pa so vrisane tudi najbolj obskurne makadamske ceste. In nas seveda glasovno vodi in nam svetuje, kje moramo zaviti, da bi čim prej dosegli cilj. Vodenje je zelo natančno, a včasih vendarle nekoliko premalo - predvsem na krožiščih z več blizu postavljenimi izhodi moramo biti previdni in razmisliti, kaj točno pomeni "zavijte desno zdaj". "Zdaj" lahko namreč pomeni res trenutni izhod ali pa tistega, ki je 10 metrov naprej. Če smo zgrešili, si Nüvi dokaj hitro "opomore" in preračuna novo pot, po kateri nas bo vodil do cilja. Vodenje je seveda v slovenščini. Res pa je, da je slovenščina včasih nekoliko nenavadna - številke namreč sestavlja po "angleško", najprej desetice, potem enice ("zavijte desno čez štirideset pet metrov"). In tudi na zaslon mu včasih "uide" angleški izraz ("west po Vrhnika" namesto "zahod po Vrhnika").

Vmesnik je sicer nadvse intuitiven, ikone in narisane "tipke" na zaslonu pa dovolj velike, da jih lahko tudi med vožnjo s prstom brez težav "zadenemo". Tako sta zelo uporabni tipki za povečevanje in pomanjševanje zemljevida, kadar se nam zdi, da je to avtomatika slabo opravila.

Med preizkusom smo opazili, da so zemljevidi stari vsaj eno leto, saj npr. ni vrisana nova cesta nad hrvaškim mejnim prehodom Plovanija. Tako je bilo videti, kot da se vozimo po neoznačenem terenu. No, slovenski zastopnik za Garmin zatrjuje, da bodo v spletu redno na voljo nadgradnje. Ko smo že pri nadgradnjah - priporočamo, da se izogibate tistim, ki so na voljo na www.garmin.com, saj boste z njimi mimogrede izgubili podporo slovenščini. In nazaj je sploh ne bo tako enostavno priklicati. Opazili smo tudi, da je slovenski zemljevid bistveno natančnejši (vrisan je skorajda vsak kolovoz in še tako majhna vas) od tistega za Hrvaško. Razvijalec je pač odkupil zemljevide od Geodetskega zavoda Slovenije, ki je pred kratkim svoje zbirke temeljito obnovil, hrvaškega izvajalca pa to še čaka.

Ob nakupu so na Nüvi nameščeni zemljevidi za Zahodno Evropo, zemljevidi Adria Route pa so na voljo za doplačilo. Ob njih dobimo tudi kar nekaj t. i. točk POI (point of interest) oziroma raznih cestnih opozoril, kot so radarske kontrole in podobno. Pred novim predorom na primorski avtocesti (Kastelec) nas, recimo, opozori, da je hitrost omejena na 100 km/h. Seveda le, če nismo že prej ustrezno upočasnili vožnje. Ko smo že pri dodatnih podatkih - na voljo je vtičnica za zunanji sprejemnik TMC (Traffic Message Channel), ki ga lahko dokupimo. Ta nam v državah zahodne Evrope omogoča, da se nam na zemljevidu izrišejo tudi aktualni podatki o cestišču, kot so obnovitvena dela ali morebitni zastoji. Podatke oddajajo radijske postaje. Za drugo leto tako oddajanje pri nas napoveduje Val 202.

Nüvi je zares zabavna igračka; če veliko potujete, pa tudi zelo uporabno orodje. In to veliko cenejše, kot ga ponujajo izdelovalci avtomobilov, pa še veliko uporabnejše za povrh, če potrebujete slovenske zemljevide.

Garmin Nüvi 360

Kaj: Avtomobilski vmesnik GPS.

Izdeluje: Garmin, www.garmin.com.

Prodaja: Tobos, www.tobos.si.

Cena: 191.500 tolarjev, zemljevidi Adria Route 41.800 tolarjev.

Za: Zelo natančni zemljevidi (ob doplačilu tudi slovenski), slovensko glasovno vodenje, predvajalnik MP3, prostoročni komplet za telefoniranje (bluetooth). Odličen uporabniški vmesnik.

Proti: V izjemnih primerih je natančnost vodenja premajhna, tu in tam "preskoči" na angleščino.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji