Facebook spreminja politiko zasebnosti

Objavljeno: 4.9.2013 06:00 | Teme: Facebook

Facebook je napovedal spremembo svojih pogojev uporabe, in sicer spreminjajo besedilo v točkah, ki se nanašajo na varovanje zasebnosti in ravnanje s podatki uporabnikov. Ker so nazadnje te točke spreminjali lani decembra in ker gre za precej žgočo temo, smo si podrobneje pogledali, kaj bo drugače od jutri dalje.

Spremembe so tudi posledica 20-milijonske poravnave v ZDA v zadevi z všečkanjem produktov, saj so nad njimi avtomatično prikazovale fotografije oseb, ki so kliknile Všeč mi je. Facebook je moral v okviru poravnave jasneje zapisati, katere podatke zbirajo in kaj počno z njimi.

Podroben seznam vseh novosti si lahko preberete na Facebookovih straneh. V glavnem gre predvsem za jasnejšo dikcijo stvari, ki jih Facebook že počne s podatki, ki jih je nabral o(d) vas. Facebook lahko podatke 1,2 milijarde uporabnikov uporablja v zelo širokem spektru, vključno z osebnimi podatki, fotografijami, všečki, aplikacijami itd. Facebook si na primer pridružuje pravice do prodaje osebnih podatkih, iz katerih je mogoče ugotoviti identiteto (torej neanonimiziranih) tretjim osebam, zlasti oglaševalcem. Prav tako jim omogoča, da vas kontaktirajo na podlagi podatkov, ki jih imajo. Okrepilo se je tudi prepoznavanje ljudi na slikah (tagging), saj bo Facebook za izračun najverjetnejše osebe na fotografiji uporabil celoten nabor vaših slik, tudi nejavnih. In na koncu – Facebook ima pravico predstaviti vam vsebino, ki se vam bo zdela zanimiva, na podlagi vseh podatkov, ki jih zberejo ali implicitno sklepajo (infer) iz vaše rabe Facebooka. To je pomembna dikcija, saj Facebooku omogoča, da ugiba o vas - tudi netočno - in za to ni kaznovan. Skratka, Facebook postaja pravi veliki brat.

Kar se tiče podjetij, pa so ta sedaj dobila dovoljenje, da izvajajo nagradne igre kar z všečki. Doslej je bilo namreč treba uporabiti namenske aplikacije, da si podjetja z nagradami ne bi kupovala všečkov, sedaj pa to ni več nujno. Všečkanje je že dovolj za sodelovanje v nagradni igri, pa tudi nagrajence lahko obvestite prek Facebooka.

Pomembno je tudi to, kar se ne spreminja - ne spreminjajo se nastavitve zasebnosti, ki še vedno ostajajo zavite v množico menijev in podstrani na različnih mestih na strani. Kar šest strani morate pregledati (Privacy, Timeline and Tagging, Blocking, Followers, Apps in Ads), da vse nastavite po meri.

Nova pravila bodo stopila v veljavo 5. septembra. Včasih je veljalo, da če je imel predlog 7000 komentarjev, da je Facebook razpisal obvezno glasovanje. Če je bil dosežen kvorum (30 odstotkov uproabnikov, kar se itak ni nikoli zgodilo), bi bil rezultat zavezujoč. Facebook je to možnost že ukinil.

 

https://www.facebook.com/notes/facebook-site-governance/section-by-section-summary-of-updates/10153200989785301

https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/851585_445264755581605_1677569786_n.pdf

https://fbcdn-dragon-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/851575_209563965879553_209116475_n.pdf

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki