Objavljeno: 15.7.2014 11:00

Facebook redno eksperimentira s svojimi uporabniki

Pred kratkim smo pisali o tem, kako so pri Facebooku pustili raziskovalcem, da upravljajo novičarske tokove slabih sedemsto tisoč uporabnikov, pri tem pa beležijo čustveno stanje teh uporabnikov. Oziroma, povedano drugače, da so s svojimi uporabniki delali kot s poskusnimi zajčki. Za take eksperimente naj bi uporabniki soglašali že s tem, ko ob prijavi potrdi njihova splošna pravila uporabe, čeprav strokovnjaki pravijo, da bi morali za vsak tovrstni eksperiment dobiti osebno strinjanje vsakega subjekta.

Po očitkih okoli omenjenega eksperimenta pa se je oglasil znanstvenik, ki je včasih delal analizo pri Facebooku, in pojasnil, da to ni nič posebnega, saj Facebook redno izvaja podobne poizkuse. Nekateri so seveda dokaj tipični za spletne strani, recimo meritve o najbolj optimalni postavitvi oglasov, ali pa o tem, kateri odtenek modre klikne največ uporabnikov. Je pa bilo v preteklosti tudi nekaj resnejših eksperimentov.

Eden izmed bolj pretresljivih se nanaša na volitve v ZDA leta 2010. Nekaterim uporabnikom so na profil dodali povezavo z naslovom 'Volil sem', kjer so se lahko pohvalili, da so šli na volitve, pri tem so lahko tudi videli, če so se volitev udeležili njihovi prijatelji in znanci. Drugi, kontrolni skupini, pa tega niso dodali, kasneje so tudi spremljali dejanske podatke iz volišč. Po njihovih podatkih so uporabniki, ki so se lahko pohvalili z udeležitvijo, 1 % večjo verjetnost, da so dejansko šli na volitve. To se sicer ne sliši veliko, a si lahko predstavljamo, da bi take poteze uporabljali tudi selektivno – recimo, da take povezave prikažejo le volivcem ene stranke. Bojda naj bi izvajali poizkuse tudi na predsedniških volitvah leta 2012, a o tem ni znano nič konkretnega.

Celoten seznam so objavili na strani Forbes.com, vsekakor pa gre za potencialno zelo invazivno prakso. Trenutno je večina teh eksperimentov sicer povsem poslovne narave, denimo kako najučinkoviteje prodajati storitve uporabnikom oziroma pridobiti podatke o uporabnikih za prodajo poslovnim partnerjem, se pa bojimo, da lahko hitro prerastejo v kaj več.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji