Objavljeno: 1.4.2025 06:00

Velike blagovne znamke oglašujejo na X, da se izognejo Muskovi jezi

Na platformi X, nekdanjem Twitterju, številne svetovno znane blagovne znamke vztrajajo pri minimalnem oglaševanju, a ne zaradi donosnosti, temveč da bi se izognile jezi Elona Muska.

Prihodki platforme X naj bi letos dosegli 2,3 milijarde dolarjev, kar je več kot lani, a še vedno precej manj kot 4,1 milijarde, kolikor jih je platforma ustvarila leta 2022, preden jo je prevzel Musk. Po podatkih podjetja Sensor Tower je bilo oglaševanje v ZDA v prvih dveh mesecih leta 2025 nižje za 2 % v primerjavi z enakim obdobjem lani, kljub vrnitvi oglaševalcev, kot sta Hulu in Unilever.

Nekateri oglaševalci, so sicer znova aktivni na X, a se je njihova poraba drastično zmanjšala, v primeru American Express kar za 80 % v primerjavi z letom 2022. A razlog za to ni le denar. Za kulisami namreč potekajo tihi dogovori. Velike oglaševalske agencije, kot so WPP, Omnicom, Interpublic Group in Publicis, so se začele dogovarjati pogodbah, kjer se zakup oglasnih mest opravi vnaprej. Podrobnosti niso znane, saj tako agencije kot X zavračajo komentarje. A jasno je nekaj, v oglaševalski industriji vlada napetost. X je lani vložil protimonopolno tožbo proti Global Alliance for Responsible Media, ki združuje blagovne znamke in oglaševalske agencije. Musk jih obtožuje usklajenega bojkota pod krinko zagotavljanja varnosti blagovnih znamk. K temu se je pridružil tudi republikansko vodeni odbor ameriškega kongresa, ki preiskuje domnevno zlorabo moči.

Po začetku tožbe so se pri agenciji GroupM (v okviru WPP) nekateri zaposleni začeli izogibati omembi X v pisnih komunikacijah ali videoklicih, zaradi strahu pred pravnimi posledicami. Medtem se tudi oglaševalski svet ne more popolnoma osredotočiti, načrtovana 13 milijard dolarjev vredna združitev med Omnicomom in Interpublic Group je bila znova preložena, tokrat zaradi dodatnega preverjanja s strani ameriških regulatorjev. 

Več novic

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Internet umira, krivi smo sami

    Spletne strani in celotni internet se zanašajo na nepisano pravilo, ki se je v zadnjem letu začelo krhati in grozi, da bo pokopalo internet, kot ga poznamo. Zaradi agentov in modelov umetne inteligence čedalje manj klikamo na spletne strani, zaradi česar imajo te čedalje več težav s financiranjem. Zdi sem, da jim škoduje tudi Google, ki je doslej benevolentno zagotavljal promet s svojim iskalnikom.

    Objavljeno: 31.7.2025 05:00
  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Programerska naloga, ki je ni rešil nihče

    Vsako leto se najboljši dijaki v programiranju na svetu merijo na olimpijadi iz informatike, kjer nastopa tudi slovenska ekipa. Tekmovalci v dveh tekmovalnih dneh rešujejo šest nalog, kodo pa pišejo v jeziku C++. Ene izmed nalog letos ni rešil nihče izmed 330 tekmovalci.

    Objavljeno: 6.8.2025 07:00
  • Xiaomi predstavil pametni ventilator

    Xiaomi je v poletni vročini za evropske trge predstavil Smart Desktop Air Circulation Fan, kompakten pametni ventilator, zasnovan za močan pretok zraka v manjših prostorih. 

    Objavljeno: 6.8.2025 11:00
  • YouTube bo z umetno inteligenco preverjal starost

    YouTube bo začel uporabljati strojno učenje za zaznavanje uporabnikov, ki bi morali imeti najstniški račun

    Objavljeno: 31.7.2025 12:00
  • Photoshop s še več umetne inteligence

    Adobe je predstavil vrsto novih orodij z umetno inteligenco za Photoshop, ki olajšajo dodajanje ali odstranjevanje ljudi in predmetov na fotografijah. 

    Objavljeno: 31.7.2025 09:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji