Objavljeno: 28.1.2014 | Avtor: Miran Varga | Monitor Februar 2014

Velik zaslon v majhni embalaži

Internet je povezal svet, družabna omrežja pa uporabnike. Mar res? Različne družboslovne raziskave kažejo, da smo se ljudje kljub vsej sodobni tehnologiji še bolj odtujili drug drugemu in smo tudi večji individualisti. Prav na slednjo lastnost posameznikov meri Sonyjeva igračka, imenovana tudi osebni 3D ogledovalnik. Gre za očala z vgrajeno projekcijo, ki želijo biti več kot le modna muha.

Verjeli ali ne, tokrat preizkušena očala z vgrajeno projekcijo so že Sonyjev tretji poskus, kako uporabniku približati izkušnjo velikega zaslona v kar se da kompaktni obliki. In ko je govor o velikem zaslonu, naj kar takoj razčistimo, kaj to pomeni – gledanje v dva zaslona z neposredne bližine pričara vtis gledanja na kinematografsko platno. Shujšana na vsega 320 gramov se vsaj v teoriji zdijo dovolj lahka, da bi jih lahko nosili dlje časa. A v praksi žal še vedno ni tako. Če si jih poveznemo na nos, jih bomo zasovražili že po pol ure, zato si velja vzeti čas in jih skladno z navodili namestiti tako, da večino teže/sil nosita zadnji del lobanje in vrat. Vsekakor bolje, a še vedno daleč od tega, da bi se veselili nekajurnega druženja z njimi. Nanizanke in nadaljevanke smo brez težav prebavili, dveurni celovečerec pa je od nas že zahteval nekaj potrpljenja. Še dodatna opazka – člani Monitorjevega uredništva, ki nosijo očala, se z novo Sonyjevo pogruntavščino nikakor niso spoprijateljili.

Video

Na spodnji povezavi si lahko ogledate tudi video posnetek upravljanja s Sonyevimi očali.

www.monitor.si/sony_ocala

Kako zadeva deluje? Očala imajo vgrajena dva zaslona vrste OLED, ki zmoreta prikazovati sliko v ločljivosti 1280 x 720 pik. Ločljivost se za današnje razmere, ko vsi govorimo in pišemo le še o polni visoki ločljivosti ali celo ultra visoki ločljivosti, zdi nekam majhna, a lahko zagotovimo, da zaradi nje uporabniška izkušnja prav nič ne trpi. Ob ogledu virov visoke ločljivosti je namreč slika zelo dobra, barve so pristne. Očala podpirajo tudi vse vrste prikaza 3D slike in kinotečni format s 24 sličicami na sekundo, implementacija vseh omenjenih načinov predvajanja pa je brezhibna. 3D vsebine so videti v redu, še posebej zato, ker na sistemskem menuju lahko nastavimo vrsto parametrov slike. Očala so s kablom povezana z baterijskim delom, ki omogoča več ur avtonomije (praviloma med 3 in 7, odvisno od vira slike), žal pa se ta ne polni prav hitro.

Zvok dobimo s priklopom slušalk. Priložene Sonyjeve ušesne slušalke niso nič posebnega, še vedno pa jim uspe pri visoki glasnosti doseči to, da v kombinaciji z očali ne bomo več vedeli za okolico okoli nas (je ne bomo ne videli, ne slišali). Imitacija prostorskega zvoka 7.1 se zdi izvedljiva le na papirju, na katerem je napisana, a čudežev od majhnih slušalk seveda nismo pričakovali.

Največja nepraktičnost je sicer povezana s pridobivanjem vsebin. Sony projekcijskim očalom prilaga namenski sprejemnik signalov – gre za lično črno škatlico, ki ima tri vhode HDMI (seveda, sodobna gospodinjstva pač premorejo več naprav, sposobnih prikaza slike) in razveseljuje s klasičnim HDMI in predvsem brezžičnim povezovanjem. A to obenem pomeni tudi, da imamo že dva napajalnika (polnilca) – eden skrbi za to škatlico, drugi za baterijski del očal.

Priložena torbica za očala jasno namiguje na to, da jih imamo lahko s seboj na poti in v večpredstavnih vsebinah uživamo takrat, ko pač nimamo početi kaj boljšega. A kopica kablov ne pripomore k praktičnosti, še posebej, če vemo, da smo z avtonomijo delovanja na baterijo precej omejeni. Teže si predstavljamo, da bi očala uporabljali doma, v dnevni sobi. In v samoti. Je že bolje, če si omislimo projektor in platno, da lahko z nami uživajo še družinski člani ali prijatelji. Omenjeni so se nam namreč prisrčno smejali, ko so videli, kako poteka naš praktični preizkus. Roko na srce, gledanje filmov s pregrešno dragimi projekcijskimi očali se prav res zdi vsaj malo trčeno početje.

In za konec še beseda o ceni. Sony za svojo igračo želi 1300 evrov, kar močno skrči nabor potencialnih kupcev. Igrače za odrasle otroke pač nikoli niso bile racionalna izbira.

Sony HMZ-T3W

Očala z vgrajeno 3D projekcijo.

Izdeluje: www.sony.com.

Prodaja: www.sony.si.

Cena: 1300 EUR.

✓    Dobra slika, idejna zasnova.

✗    Cena, ergonomija, preveč kablov.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Kaj se zgodi, če Samsungov Galaxy Z Fold prepognete 200.000-krat?

    Ustvarjalec vsebin tech-it je s prenosom v živo na YouTubu izvedel maratonski test, v katerem je ročno odprl in zaprl Samsung Galaxy Z Fold 7 kar 200.000-krat

    Objavljeno: 8.8.2025 10:00
  • Izobraževanje zaposlenih za prepoznavanje ribarjenja je neučinkovito

    Ker so zaposleni eden najučinkovitejših vektorjev za vdore v poslovne sisteme, so različne delavnice, tečaji in urjenja, kako prepoznati ribarjenje (phishing) zlasti v večjih podjetjih postala del rednega izobraževanja. A raziskovalci z Univerze v San Diegu so pokazali, da je uspeh tovrstnih izobraževanj sila pičel.

    Objavljeno: 18.8.2025 07:00
  • Nove vrste dron

    Podjetje Insta360 je predstavilo povsem nov koncept drona Antigravity A1, ki združuje 360-stopinjsko snemanje in FPV-letenje. 

    Objavljeno: 18.8.2025 10:00
  • Unreal Engine v avtomobilih Tesla

    Vse kaže, da Tesla pripravlja pomembno vizualno nadgradnjo sistemov, kot sta Autopilot in Full Self-Driving.

    Objavljeno: 15.8.2025 10:00
  • Umetna inteligenca napovedala antibiotika proti gonoreji in MRSA

    Raziskovalci z MIT-a so uporabili generativno umetno inteligenco, da bi našli nove kandidate za antibiotike. Preverili so 36 milijonov različnih spojin, med njimi tudi takšne, ki sploh še niso nikoli obstajale. Med 24 najobetavnejšimi kandidati, ki so jih tudi sintetizirali in preizkusili, jih je sedem izkazalo aktivnost kot antibiotiki. Dva sta bila v miškah učinkovita proti okužbam gonoreji in MRSA.

    Objavljeno: 18.8.2025 05:00
  • Perplexity bi kupil Chrome

    Umetno inteligentni iskalnik Perplexity je v odmevni in povsem nepričakovani potezi Googlu ponudil 34,5 milijarde ameriških dolarjev v gotovini za prevzem spletnega brskalnika Chrome.

    Objavljeno: 13.8.2025 10:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji