Objavljeno: 28.10.2014 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor November 2014

Saj imaš dober fotoaparat?

Saj imaš dober fotoaparat?

Vsi, ki se kolikor toliko redno ukvarjamo s fotografijo, smo že slišali komentar, da seveda so fotografije dobre, ko pa imamo tako dober fotoaparat. Zanimivo, da slikarjem ni treba poslušati, kako dobre čopiče imajo.

Teh opazk sem se spet spomnil, ko sem ta mesec preizkusil Canonov dvojec G7 X in SX60 HS, še bolj pa pri akcijskih kamerah, sploh GoProjevem modelu Hero 4 Silver. Pri Canonovih aparatih je zgodba zanimiva, saj je eden (SX60) videti kot mali DSLR in te ljudje že samo zaradi tega gledajo, kot da vsaj približno veš, kaj počneš (čeprav ni nujno). Nasprotna zgodba je GX7, pri tem pa videz vara, saj gre za nadvse zmogljiv aparat v nič kaj impresivnem (vsaj na videz) ohišju. Njegove prednosti bodo cenili res le zahtevnejši, ki se dobro spoznajo na fotografijo.

Stereotipom o »dobrih« fotoaparatih, s katerimi bomo dobili »dobre« fotografije, pa zadnje čase najbolj kljubujejo ravno akcijske kamere. Majhne naprave vsaj na papirju niso res nič posebnega. Dobro, ločljivost je že solidna, a tipala so majhna, šuma je (v temnejših razmerah) kar nekaj, ročnih nastavitev praktično ni (to nam je pri zajemu videa z DSLRji ključnega pomena). Nimamo pravega zuma, mikrofoni niso kaj prida, uporabniških vmesnikov skoraj ni.

Pri teh kamerah res pride do izraza uporabnik oziroma kombinacija njegove iznajdljivosti, znanja in časa, ki ga je pripravljen vložiti. Vse to je seveda res tudi pri fotoaparatih, a je tam kljub temu lažje dobiti solidno fotografijo – če ne drugega, jih posnamemo nekaj deset ali sto (tisoč?), pa bo že ena dobra. Obenem so zahteve nižje – fotografijo si lahko ljudje ogledajo v sekundi, dveh, pri videu pa je treba pozornost ohraniti bistveno dlje.

V spletu se sicer najde veliko posnetkov iz teh akcijskih oziroma športnih kamerah, kjer se vidi, da je uporabnik sicer zelo iznajdljiv (ali pa je le ob pravem trenutku na pravem času oziroma počne pravo stvar), a manjka vsaj nekaj osnove obdelave. Več deset sekund dolgi kadri (ali celo več minut) res niso ravno vrhunec videa. Za dober posnetek je treba veliko različnih kadrov in vsaj nekaj vloženega časa pri montaži.

Glavna slabost tako dobrih fotoaparatov kot dobrih (uporabnih?) kamer tako velikokrat ni razmeroma visoka cena. Glavna slabost je v času, ki ga imamo na voljo, da naredimo nekaj zanimivega. Tako da, ja, imam dober fotoaparat. A kaj, ko nimam časa obdelati vseh tistih fotografij (in videa), ki jih (čeprav vse redkeje) posnamem.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji