Prodajmo prek spleta

Objavljeno: 29.4.2008 10:08 | Avtor: Jože Bajt | Kategorija: Preizkusi | Revija: April 2008

Gotovo se vam je že primerilo, da ste želeli kaj prodati, pa nikakor niste našli ustreznega prodajnega kanala. Z nastankom spleta in večanjem števila spletnih uporabnikov ter oglasnih dveri sta prodaja in kupovanje tako novih kot rabljenih stvari postala precej enostavnejša. Ogledali smo si stanje pri nas in ga ocenili.

Pri pregledu se nismo osredotočili zgolj na spletne oglasne dveri, ki bi bili povezane le z računalništvom, temveč smo gledali širše, torej tudi na opaznejše predstavnike z drugih področij. Poglavitno vodilo je bila sama namembnost dveri, skratka to, da so dveri posvečene predvsem prikazovanju malih oglasov, oddaja teh oglasov pa naj bo v duhu spletne skupnosti, torej brezplačna. Spletni oglasniki so urejeni po abecednem redu, ocenjevali pa smo njihovo podobo, vsebino, obiskanost in funkcije, ki jih ponujajo uporabniku.

Avto.net

Spletne dveri Avto.net so vsekakor pravi naslov za spremljanje ponudbe dvo- ali štirikolesnikov in opreme zanje, na spletišču najdemo celo ponudbo plovil (v povezavi s sestrskimi dvermi www.mornar.net). Gre za ene najstarejših in najbolj priljubljenih dveri pri nas, o čemer priča tudi dober obisk strani. Rezultati merjenja MOSS (jesen 2007) so jo namreč z več kot 270.000 mesečnimi obiskovalci uvrstili na drugo mesto med slovenskimi oglasnimi dvermi (zaostala je le za Bolho). Ponudba vsebin je bogata, večina oglasov je opremljena z vsemi potrebnimi podatki in fotografijami. Uporabniki se morajo za oddajo oglasa registrirati, za oddajo oglasa, h kateremu je moč dodati do sedem fotografij, pa je treba pet korakov. Spletišče Avto.net je eno redkih pri nas, ki ima brezplačno telefonsko številko (080 28 77), namenjeno pomoči uporabnikom, in to je vsekakor pohvalno. Tudi sicer premorejo posamezne rubrike dovolj jasne opise in razlage, da olajšajo delo tehnično manj podkovanim uporabnikom.

Sama podoba dveri ni med najnovejšimi, a je pregledna in to ji štejemo v dobro. Odlično se izkažejo posamezni iskalniki, ki uporabniku omogočajo izbiro več kriterijev/podrobnosti, tako da je iskanje vozil po okusu uporabnika zelo poenostavljeno.

Avto.net

Podoba: 7.

Vsebina: 10.

Obiskanost: 10.

Dodatne zmogljivosti: 10.

Skupaj: 9,25.

Avtooglasnik.com

Avtooglasnik.com je po obiskanosti več kot desetkrat manjši od dveri Avto.net, bistveno manjše je tudi število oglasov (okrog 3000), ki gostujejo na teh dverih. Kot pove že samo ime, so dveri namenjene predvsem prikazovanju oglasov vozil, tako osebnih in motornih koles kot tudi tovornih in počitniških vozil. Podoba dveri je lična in pregledna, dobro se odreže tudi iskalnik po vsebini, nekaj manjših napak smo našli le pri povezavah na druge strani, a tega dverim ne štejemo v večjo škodo. Oddajanje oglasa je zelo poenostavljeno, poteka pa v vsega treh korakih, predhodna registracija ni potrebna. K posameznemu oglasu je moč dodati do štiri fotografije.

Avtooglasnik.com

Podoba: 8.

Vsebina: 8.

Obiskanost: 5.

Dodatne zmogljivosti: 8.

Skupaj: 7,25.

Bakterija.com

Spletno mesto Bakterija.com je eno izmed najmanj znanih spletnih oglasnikov pri nas - o tem vsaj govori majhna ponudba oglasov. Snovalci dveri so svoje delo opravili torej le napol. Uspelo jim je narediti dokaj privlačen spletni oglasnik, ga uvrstiti razmeroma visoko na spletnih iskalnikih (Najdi.si ga namreč uvršča tik za Bolho!), le z uporabniki in prometom imajo težave. Večina rubrik, predvsem avtomobilističnih, je še vedno prazna, pa tudi pri drugih je ponudba dokaj klavrna. Spletišče sicer obeta veliko (sodeč po zasnovi), a se bo moralo krepko potruditi pri novačenju uporabnikov. Oddajanje (registracija je potrebna) in pregled oglasov sta namreč zasnovana po zgledu sodobnih oglasnih dveri.

Bakterija.com

Podoba: 8.

Vsebina: 1.

Obiskanost: 0.

Dodatne zmogljivosti: 8.

Skupaj: 4,25.

Bolha.com

Spletnega mesta Bolha.com, ki se predstavlja s sloganom "trg mnogih priložnosti", bržkone ni treba posebej predstavljati, saj gre za starosto med slovenskimi spletnimi oglasniki. Omenjeno spletišče, na katerem je moč oddati oglas za katerikoli izdelek ali storitev, je daleč najbolj priljubljeno med slovenskimi spletnimi deskarji, saj ga vsak mesec obišče skoraj 390.000 uporabnikov (registriranih je več kot 473.000 uporabniških imen). Ko je nastajal ta članek, je bilo na Bolhi vpisanih skoraj 2,5 milijona oglasov (aktivnih pa le malce več kot desetina); to priča o izjemni moči dveri. Kljub temu gre prejšnji podatek jemati z zadržkom, saj na Bolhi oddaja svojo ponudbo tudi kopica trgovcev in trgovin, tudi z več sto izdelki (predvsem novimi), zato je ponudba rabljenih stvari precej manjša, a še vedno zelo obsežna. Prav zato uporaba osnovnega iskalnika na dverih večkrat postreže s pretirano količino oglasov za nove izdelke, ki jih potencialni kupec morda ne želi. Še posebej so s to težavo obremenjene podrubrike v rubriki računalništvo, a jih lahko rešimo z uporabo naprednega iskanja in vnosom natančnejših kriterijev, med katerimi lahko vklopimo ali izklopimo prikazovanje oglasov trgovin, dobrodošel dodatek pa je tudi iskanje po regijah.

Za vpis oglasa je potrebna registracija, uporabnik pa lahko nato oddaja oglase v več deset rubrikah in več sto podrubrikah. Na izbiro ima oddajo oglasa s fiksno ceno ali avkcijskega oglasa. Uporabniški vmesnik omogoča precej možnosti, pohvalimo pa lahko domiselno statistiko trenutnega in preteklega stanja oglasov ter spremljanje zanimivih oglasov.

O sami podobi ni moč zapisati veliko. Je enostavna in pregledna. Nekaterim uporabnikom z daljšim stažem pa se še vedno kolca po enostavnem vmesniku, ki je Bolho krasil pred lanskoletno prenovo. Nas sicer prav nič ne moti več besedila, slika in cena, saj si tako lahko uporabnik kaj hitro ustvari mnenje o izdelku ali storitvi, ne da bi sploh odprl celoten oglas.

Bolha.com tako do nadaljnjega ostaja trdno na prvem mestu med domačimi spletnimi oglasniki.

Bolha.com

Podoba: 9.

Vsebina: 9.

Obiskanost: 10.

Dodatne zmogljivosti: 9.

Skupaj: 9,25.

Emarket365.com

Oglasnik Emarket365.com se lahko pohvali z več kot 50.000 oglasi, razporejenimi v 46 kategorij. Preprosto narejena stran vsebuje oglase iz Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije in Anglije. Vnos oglasov je enostaven, registracija pa ni potrebna. Stran je med manj obiskanimi v Sloveniji, na njej pa lahko zasledimo precejšnjo ponudbo s strani podjetij.

Emarket365.com

Podoba: 4.

Vsebina: 5.

Obiskanost: 4.

Dodatne zmogljivosti: 5.

Skupaj: 4,5.

e-oglasi.si

Spletna stran e-oglasi.si ima med vsemi tokrat ocenjevanimi stranmi najslabši obisk. Bržkone k temu pripomore dokaj neposrečena zasnova, ki oglase deli na tiste, ki oglašujejo nepremičnine, in tiste, ki oglašujejo premičnine. Grafična podoba strani in njene vsebine je sicer povsem dobra in skladna s spletnimi oblikovalskimi smernicami. Uredništvo dveri e-oglasi.si dovoli fizičnim osebam objavo zgolj treh aktivnih oglasov (vsi drugi so po pregledu izbrisani), s tem pa si ni ravno v pomoč pri povečevanju priljubljenosti dveri.

e-oglasi.si

Podoba: 6.

Vsebina: 4.

Obiskanost: 0.

Dodatne zmogljivosti: 6.

Skupaj: 4.

Kovanec.com

Kovanec.com je še eden izmed manj znanih domačih spletnih oglasnikov. Kljub temu je med pisanjem tega prispevka na dverih gostovalo dobrih 40.000 oglasov, žal večina zelo starih (še iz časa tolarjev) za nove izdelke oziroma storitve, tako da iskalci rabljenega niso prišli ravno na svoj račun. Spletišče ponuja več kategorij, v katere lahko oddamo oglas, oddaja pa je precej poenostavljena - vpišemo vse ključne podatke, po želji dodamo slike in že je oglas oddan. Dveri se ne morejo pohvaliti s preglednostjo; dodatno jo skazijo tudi postavitve oglasnih pasic med samimi oglasi. Kovanec.com si je tako prislužil najslabšo skupno oceno med tokrat ocenjevanimi spletišči.

Kovanec.com

Podoba: 5.

Vsebina: 3.

Obiskanost: 1.

Dodatne zmogljivosti: 5.

Skupaj: 3,5.

Mojoglasnik.com

Mojoglasnik.com se s svojo podobo in funkcijami uvršča v zlato sredino. Profesionalno sestavljenim dverim ni kos, je pa vidno boljši od najslabših. Do večjega uspeha mu manjka predvsem nekaj tisoč uporabnikov, ki bi oddali nekaj tisoč več oglasov. Glede na vsebino strani je obisk povprečen, veseli pa to, da teh dveri zaenkrat še niso okupirala podjetja s svojimi ponudbami (nekaj takih primerov je, a niso tako moteči kot drugje).

Mojoglasnik.com

Podoba: 6.

Vsebina: 6.

Obiskanost: 4.

Dodatne zmogljivosti: 6.

Skupaj: 5,5.

Najoglasi.com

Spletišče Najoglasi.com sodi med manjša spletišča s ponudbo vsestranskih oglasov. Dveri po ničemer ne izstopajo, še najbolj pa nas je motila postavitev reklamne video pasice, ki zaseda večji del posamezne prikazane strani. Z oblikovalskega stališča si spletišče vsekakor ne zasluži pohval, pa tudi podajanje vsebine bi bilo lahko bistveno bolje izvedeno. Za oddajo oglasa se mora uporabnik registrirati, stran pa je imela med nastajanjem prispevka nekaj več kot 4400 uporabnikov in 7700 oglasov. Obisk strani je klavrn, a povsem razumljivo nizek.

Najoglasi.com

Podoba: 6.

Vsebina: 4.

Obiskanost: 1.

Dodatne zmogljivosti: 5.

Skupaj: 4.

Nepremičnine.net

Tako kot se je izkazalo že pri dverih Avto.net, so namenske oglasne dveri bistveno bolje zasnovane od tistih, ki ponujajo vse mogoče oglasne možnosti. Nepremičnine.net so zgledno urejene dveri, na katere se velja odpraviti takrat, ko kupujete ali prodajate nepremičnino, saj je ponudba oglasov velika in pregledno urejena. Pohvalimo lahko tudi učinkovit iskalnik. Pred oddajo oglasa se je treba registrirati, nato je oddaja urejena v vsega nekaj korakih. Tudi te dveri krasi možnost pregleda oglasov po regijah, kar bo znal ceniti marsikateri uporabnik. O obiskanosti le najboljše, saj je stran pri spletnem merjenju MOSS, ki je potekalo oktobra lani, dosegla mesečni obisk več kot 97.000 uporabnikov.

Nepremičnine.net

Podoba: 9.

Vsebina: 8.

Obiskanost: 8.

Dodatne zmogljivosti: 8.

Skupaj: 8,25.

Oglas.com

Za spletišče Oglas.com velja skoraj do pike enak opis kot za dveri Najoglasi.com. Kljub temu da je na strani registriranih več kot 33.000 uporabnikov (morebiti pa gre za t. i. bot-programe, ki se širijo po spletu in izpolnjujejo prijavnice), pa je bilo med našim pregledom na strani le malce več kot 800 aktivnih uporabnikov, od katerih je imel vsak v povprečju dva aktivna oglasa. Nič kaj perspektivna statistika.

Oglas.com

Podoba: 6.

Vsebina: 4.

Obiskanost: 2.

Dodatne zmogljivosti: 5.

Skupaj: 4,25.

Salomon.si

Spletišče Salomon.si je podaljšana roka tiskanega oglasnika Salomonov oglasnik, zato je izdelava vrhunska. Vse je na svojem mestu, tam, kjer uporabnik posamezen element pričakuje. Iskalec po oglasih deluje zelo dobro. Oddaja oglasov zahteva nekaj več korakov, pa tudi potem oglas ni takoj dodan. Preden oglas objavijo v tiskani izdaji, pri Salomonu uporabnika pokličejo in preverijo vsebino (na spletnih straneh je oglas prej že objavljen). Zelo profesionalno. Profesionalno žal tudi tako, da je za pregled podrobnosti oglasov (predvsem stikov) treba plačati. Prav zato je spletnim dverim Salomon.si tokrat ušlo prvo mesto.

V Salomonu so svoj plačilni model oblikovali tako, da z zakupom žetona, vrednega 1,88 evra, eno uro brskate po vseh oglasih in njihovih stikih. Registrirani uporabniki imajo sicer dodatne ugodnosti, a to uporabniške izkušnje ne izboljša bistveno - plačljivo pač ni enako brezplačno in tega se spletni uporabniki še kako dobro zavedajo.

Salomon.si

Podoba: 9.

Vsebina: 10.

Obiskanost: 8.

Dodatne zmogljivosti: 10.

Skupaj: 9,25.

SpletniOglasnik.com

SpletniOglasnik.com je zaradi stavka "Spletni Oglasnik - Mali oglasi so bresplačni." skorajda dobil tehnično napako našega uredništva. A četudi menimo, da jo bodo snovalci kmalu odpravili, je to spletno mesto pristalo na repu tokratne razpredelnice. Ima namreč malo oglasov in slab obisk. Za objavo oglasa se je treba prej registrirati, nato pa oglas oddati v eno izmed nekaj deset rubrik, ki so bolj ali manj posrečeno razvrščene v podrubrike.

SpletniOglasnik.com

Podoba: 6.

Vsebina: 4.

Obiskanost: 0.

Dodatne zmogljivosti: 6.

Skupaj: 4.

Drugi

V rubriko Drugi bi sodilo nekaj spletnih dveri, pri katerih so oglasi opazna komponenta, niso pa prvenstveni del dveri. Naj jih zato le naštejemo:

www.slowwwenia.com/malioglasi

oglasi.tehnika.net

oglasi.e-svet.si

Za računalniško področje je priljubljen tudi oglasni del forumov na slo-tech.com.

Ne pozabite na poštnino

Ko kupujete prek oglasnikov (spletnih in tiskanih), velja preveriti tudi morebitne dodatne stroške, ki jih ima kupec, preden dobi izdelek v roke. Največkrat gre za poštnino - strošek pošiljanja blaga od prodajalca do kupca. Navadno stroške pakiranja in pošiljanja blaga krije kupec, razen če se s prodajalcem ne dogovori drugače. Zato vam svetujemo, da še pred nakupom preverite morebitne stroške pošiljanja blaga - pri manj dragih izdelkih lahko ti stroški zelo vplivajo na končno ceno, pri dražjih izdelkih pa lahko presežejo stroške, ki bi jih imeli, če bi sami sedli v avtomobil, se zapeljali do prodajalca/kupca in ob predaji še spili pivo ali dve.

Kljub temu da v Sloveniji deluje dober ducat dostavnih služb, nobena izmed njih ni tako prilagodljiva kakor Pošta Slovenije, ki prek svojih izpostav v vseh večjih krajih po državi še vedno opravi veliko večino prometa. S cenika Pošte Slovenije smo tako izluščili nekaj najbolj vsakdanjih postavk, da si lahko ustvarimo sliko stroškov pošiljanja (cene so z DDV, ceniki pa dostopni na www.posta.si).

Storitev pošiljanja blaga z odkupnino pa vas v vsakem primeru velja vsaj dodaten evro, prav tako zahtevek za pazljivejše ravnanje.

Za konec

Stanje spletnih oglasnikov v Sloveniji je dobro, seveda pa imamo še precej prostora za napredek. Med splošnimi in vseobsegajočimi oglasniki je zmaga jasno pripadla Bolhi, ki je na tem področju praktično brez resne konkurence (če seveda ne štejemo delno brezplačnega Salomon.si). Med dvermi, ki se ukvarjajo s pregledom ponudbe in povpraševanja po vozilih, je zmago odnesel Avto.net, v svetu nepremičnin pa trdno kraljujejo Nepremicnine.net. Dveri "mešančkov" med zmagovalci tokrat ni, saj ponavadi zaostajajo tako po sami zasnovi kot vsebini. A če želite svoj oglas oddati na kar največ spletnih mest in si tako omogočiti največji možni doseg, si jih le oglejte (in uporabite).

Pri vseh oglasnih dverih nas še najbolj moti veliko število trgovcev z novo opremo, ki te spletne strani izkoriščajo za svoj podaljšan prodajni kanal. Edino opravičilo, ki ga lahko najdemo zanje, je to, da je uporabnikom tako omogočen hiter pregled nad cenami nove in rabljene opreme, ne da bi morali iskali artikle po trgovinah.

O spletnem oglasniku, ki bi si zaslužil naziv eBay.si, pa lahko zaenkrat le sanjamo. A tudi sanje se včasih uresničijo.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki