Objavljeno: 25.9.2018 | Avtor: Boris Šavc | Monitor Oktober 2018

Pro et contra - prepustiti avtomobilske zaslone Googlu in Applu ali ne?

Pro et contra - prepustiti avtomobilske zaslone Googlu in Applu ali ne?

Vedno več novih avtomobilov omogoča povezovanje s pametnimi telefoni in njihovo vsebino prikazuje na vgrajenem zaslonu. Menite, da ima tak pristop prihodnost?

Kar imam v avtomobilu, je dovolj

Boris Šavc

Sodobni avtomobili so vedno bolj pametni, pri vožnji nam med drugim pomagajo z raznovrstnimi pomagali, informacijami ter zabavo na osrednjem zaslonu, ki mu s tujko pravimo infotainment sistem. Zamisel avtomobilske industrije o centralni napravi v avtomobilu sta z navdušenjem po svoje nadgradila Google in Apple z aplikacijama Android Auto ter CarPlay. Pri obeh gre v grobem za okrnjeno preslikavo telefonskega zaslona na avtomobilski sistem, zato ju ne priporočam.

Dobro opremljen novejši avtomobil ima na osrednjem zaslonu vse, kar potrebujem. Že cenovno zelo dostopni modeli premorejo zmogljivo navigacijo, podatke o prometu, sliko z vzvratne kamere ter glasovno upravljanje. Zakaj bi v sistem s kablom povezoval izbrani pametni telefon, da bi pridobil funkcionalnost, ki jo avtomobil tako in tako že ima? Za branje in odgovarjanje na besedilna sporočila ali elektronsko pošto? Saj smo vendar v vozilu in s takim početjem ogrožamo vse okoli sebe! Osebno me že pretirano prostoročno pogovarjanje med vožnjo moti.

Privzeti avtomobilski sistem z Bluetooth povezavo in s posejanimi mikrofoni po avtu ter z zvočniki omogoča predvajanje glasbe s telefona ali odgovarjanje na (pri meni nujne) klice. To je povsem dovolj. Prosto lahko izbiram med naloženimi albumi ter imenikom, vključno s pregledom prejetih in neodgovorjenih klicev, nikoli se ne počutim omejenega. Nasprotno, vožnja je ravno prav sproščujoča, a hkrati povezana s svetom. Če povezave v nekem trenutku ne želim, je dovolj en samcat dotik avtomobilskega zaslona, ki v trenutku prekine zvezo s telefonom. Pa naj vrag čeblja v prtljažniku, če hoče!

Avtomobilski proizvajalci infotainment sistemu namenjajo ogromno pozornosti. Vedno več upravljanja avtomobila odpade na osrednji zaslon, hkrati pa so vse za uporabnika pomembne informacije v zvezi z vozilom vseskozi na dosegu prstov. Avtonomne zmožnosti avtomobilov zahtevajo nenehno posodabljanje programske opreme, ki jo bomo v prihodnosti zagotovo prožili izključno prek privzetega sistema. Uporaba lastnih infotainment sistemov je za proizvajalce ogromnega pomena, saj prek njih dobivajo podatke o obnašanju vozil, navadah voznikov, stanju na cesti in podobnih rečeh. Ker spletni velikani živijo od pridobljenih podatkov in jih s težkim srcem delijo, dvomim, da bodo večji (in prestižnejši) proizvajalci aktivno sodelovali z Applom ali Googlom. Tadva jim že tako in tako zbijata ceno (nekatere) dodatne opreme v vozilih, ko v žepe voznikov redno dostavljata podobno funkcionalnost, na primer brezplačno navigacijo. Lep primer nezainteresiranosti je Tesla, ki za CarPlay ali Android Auto noče niti slišati. Ni čudno torej, da so oba mobilna avtomobilska infotainment sistema prvi podprli nizkocenovniki.

Prepustimo se specialistom!

Matej Šmid

Kolega na levi strani se gotovo šali, ko pravi, da imajo avtomobili na osrednjem zaslonu vse, kar potrebujem(o), še posebej, ko v tej smeri dodatno izpostavi »zmogljivo navigacijo«. Imel sem priložnost voziti mercedese in beemveje visokega cenovnega razreda, pa si česa takega nikakor ne bi upal trditi, kaj šele, da bi kaj takega veljalo za »cenovno zelo dostopne modele«.

Predvsem navigacija v avtomobilih je pač svetlobna leta oddaljena od tistega, kar zmore Google, čeprav se zadnje čase avtomobilski proizvajalci z (bivšo) Nokijino navigacijo Here kar lepo trudijo. Še vedno pa je prikaz zemljevidov grafično manj bogat, upravljanje manj mehko in tekoče, da o neobstoju ekosistema, prek katerega bi na računalniku ali telefonu že pred potovanjem uredili želene lokacije, niti ne govorim. Pa o avtomobilskih navigacijah, ki niso povezane s spletom (in ne kažejo stanja prometa na cesti), ampak temeljijo na nekakšnih karticah SD, ki jih moramo proti plačilu osveževati, raje tudi ne.

Če je zaostanek pri zemljevidih še nekako razumljiv, pa težko razumem, zakaj so v avtomobilih še vedno vgrajeni uporabniški vmesniki, ki bi se jih sramoval vsak programerski začetnik (kaj šele strokovnjak za uporabniške vmesnike). Njihova izdelava je pač znanost, kot vsaka druga, zato je utopično pričakovati, da bodo uporabniki zadovoljni z nekaj okorno postavljenimi meniji na nekaj podstraneh. Nazadnje sem take katastrofe vmesnikov videl v dražjih renaultih in celo – v tesli! Komaj verjetno, toda tam se je treba prek menijev prebijati tudi zgolj zato, da uravnamo temperaturo ali upravljamo glasbo.

Da, avtomobilisti še vmesnikov za predvajanje glasbe, ki so med nami že desetletja, ne obvladajo! Tistih nekaj tipk za start, stop in previjanje jim še nekako gre, takoj ko se je treba premikati po glasbi, avtorjih in žanrih, pa smo spet pri zgoraj omenjenih težavah z uporabniškim vmesnikom.

Mislim, da bi bila edina prava odločitev, da bi avtomobilski proizvajalci ta del avtomobila predali tistim, ki to zares obvladajo – strokovnjakom za uporabniške vmesnike pri Applu in/ali Googlu.

Res pa je, da trenutna implementacija Apple CarPlaya in Android Auta ni ravno najboljša. To, da je treba telefon povezati s kablom USB, je »takoooo prejšnje stoletje« in to, da imamo na voljo le nekaj aplikacij, ki nam jih sistem dovoli uporabljati, prav tako. Toda brezžične različice ravnokar prihajajo na tržišče, večja odprtost za dodatne aplikacije pa prav tako. Prihodnost je svetla!

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Android vam bo povedal, ali vam policija prisluškuje

    Čedalje popularnejši način prisluškovanja in prestrezanja podatkov z mobilnih telefonov je uporaba lažnih baznih postaj (IMSI catcher), ki jih imajo organi pregona v nekaterih državah, lahko pa tudi drugi akterji. Na takšno napravo se povežejo vsi telefoni v okolici, saj njen signal preglasi legitimne bazne postaje, upravljavec pa potem zlahka prestreza komunikacijo. Uporabnik tega početja praktično ne more zaznati.

    Objavljeno: 1.7.2025 07:00
  • Tisoče severnokorejskih uslužbencev prikrito na daljavo delalo v ameriških podjetjih

    Ameriško pravosodno ministrstvo je vložilo obtožnice zoper devet ljudi, ki so skrbeli za prikrito zaposlovanje računalnikarjev iz Severne Koreje za delo na daljavo v ameriških podjetjih. En Američan, šest Kitajcev in dva Tajvanca so obtoženi prevare, pranja denarja, kraje identitete, nepooblaščenega dostopa v računalniški sistem in kršenja mednarodnih sankcij.

    Objavljeno: 2.7.2025 07:00
  • Podjetja nočejo Copilota, ker zaposleni raje uporabljajo ChatGPT

    Microsoft kljub velikim naporom (beri: finančnemu vložku) podjetjem težko proda storitve umetne inteligence Copilot.

    Objavljeno: 27.6.2025 09:00
  • Naprava, ki z laserji uničuje komarje

    Čeprav še nimamo letečih avtomobilov ali robotov strežnikov, lahko zdaj naročimo nekaj, o čemer smo od nekdaj sanjali - lasersko napravo, ki zazna in ubije komarja v nekaj milisekundah.

    Objavljeno: 3.7.2025 11:00
  • Kitajski prenosniki so dve leti za zahodnimi

    Čeprav se Kitajci močno trudijo in izdatno investirajo v domači razvoj in proizvodnjo čipov, so še vedno vsaj dve generaciji za zahodnimi izdelki. To izkazuje tudi najnovejši Huaweijev prenosnik MateBook Fold Ultimate, ki poganja lastni HarmonyOS in ima same kitajske komponente. A te v primerjavi z zahodnimi zaostajajo.

    Objavljeno: 25.6.2025 07:00
  • Pametna očala s samodejnim ostrenjem bi lahko nadomestila bifokalna stekla

    Finsko podjetje IXI razvija inovativna očala z lečami, ki se samodejno ostrijo glede na pogled uporabnika. 

    Objavljeno: 23.6.2025 10:00 | Teme: pametna očala
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji