Objavljeno: 20.4.2012 | Avtor: Matjaž Klančar | Monitor Maj 2012

Nacionalni ponos

Nacionalni ponos

O domovini, slovenstvu, nacionalnem interesu in nacionalnem ponosu je bilo v Sloveniji v zadnjih letih že zelo veliko napisanega. Je mogoče kaj od tovrstnih debat prenesti tudi na tematike, ki jih pokriva Monitor? Nekateri menijo, da je mogoče.

V Monitorju od nekdaj preizkušamo strojno (in včasih tudi programsko) opremo in poizkušamo iz množice včasih zelo podobnih izdelkov izluščiti tistega, ki je v danem trenutku najboljši nakup. Takemu podelimo nagrado zlati Monitor. Pomembno vlogo ima seveda cena, predvsem pa zmogljivosti, ki jih izmerimo, in včasih tudi ergonomija. Pa je to res dovolj? Žal je treba reči, da včasih tudi ne. Če smo podjetje, je velikokrat še pomembneje to, katero lokalno podjetje stoji za izdelkom. Kako močno in stabilno je, kako sposobno je vzdrževati garancijske zahtevke, kako dober in hiter servis ima. Kajti, da, izdelki, ki jih ocenimo kot najboljše, se tudi kvarijo. Žal.

In tu pridem do zgodbe, ki je povod za tokratni uvodnik. Predstavnik podjetja, ki zastopa in prodaja OCZjev pogon SSD, ki smo mu v zadnji številki Monitorja podelili zlati Monitor, nas je po objavi precej jezno opozoril, da smo za najboljšega razglasili izdelek, ki "je zanič, ker ima daleč najvišji odstotek odpovedi med vsemi SSDji, ki jih prodajamo". Naš odgovor je v resnici lahko le - ocenjujemo in merimo lahko zgolj zmogljivosti izdelka, pokvarljivosti pa žal ne. Tega ne zmore prav nobena strokovna revija na svetu, tudi na neračunalniškem področju. Resnici na ljubo tega očitno ne zmorejo niti izdelovalci, drugače bi takih izdelkov zelo verjetno raje ne izdelovali in prodajali. Pravzaprav se postavlja vprašanje, zakaj take izdelke prodajalci, ko po daljšem času statistično ugotovijo odstotek napak, sploh še prodajajo, a to je že druga zgodba. Najbolj zabavno pa je to - pogon OCZ, o katerem je govor, je bolj ali manj popolnoma enak Intelovemu pogonu, ki smo ga tudi preizkušali (in pohvalili), saj gre za izdelek OEM. Le da se slednji menda ne kvari tako zelo. Očitno je težava le z določeno proizvodno serijo, tako kot je bila pred leti v tej smeri neslavno znana serija sicer hitrostno in cenovno odličnih Hitachijev diskov Deskstar, kasneje ljubkovalno poimenovana Deathstar ...

V pismu zastopnika OCZ pa je bila še druga ost, cenovna. V Monitorju izdelke vedno ocenjujemo tudi v luči njihove cene - zanima nas razmerje cena/kakovost. No, včasih, ko so nekateri izdelki po zmogljivostih tudi zelo odstopali od konkurence, smo uporabljali tudi nagrado "zlati Monitor za tehnično odličnost", pri kateri smo ceno odmislili. Danes, v globaliziranem svetu, takih izdelkov bolj ali manj ni več, razlike v zmogljivostih so premajhne, da bi si lahko dovolili ocenjevati ne glede na ceno.

Pa vendar, že dalj časa se bodemo s težavo - objaviti cene distributerjev, ki nam ponavadi posodijo izdelek za preizkus, ali objaviti najnižjo ceno na trgu? V zadnjem času se odločamo za slednje, pri čemer nam pomaga portal ceneje.si. In spet - zakaj se omejiti le na slovenski trg, saj smo v Evropski uniji, mar ne? Zakaj torej ne objaviti vsaj cene na tujih tehnično usmerjenih spletiščih, kot je npr. Pixmania.com? Za slednje se zaenkrat (še) ne odločamo, saj menimo, da je uporabnikom vendarle enostavneje kupovati v Sloveniji, če ne drugega, je izdelek laže vrniti, če z njim nismo zadovoljni ali če je z njim kaj narobe.

Seveda pa tu in tam opozorimo, da je nakupovanje v tujini vendarle cenejše, včasih tudi kar precej. Nazadnje smo to naredili tudi pri preizkusu pogonov SSD, saj so slednji v tujini nemalokrat kar občutno cenejši. In bili smo, kot je bilo za pričakovati, deležni kritike, saj je distributerja zmotila besedna kombinacija o tem, da se slovenski prodajalci utapljajo v dobičkih. Po njegovih besedah, in nobenega razloga nimamo, da mu ne bi verjeli, je težava že v samih izdelovalcih, ki cene oblikujejo na podlagi količine izdelkov, ki jih neki distributer kupi za preprodajo. Da, spet smo tu - ekonomija obsega. Slovenski distributer namreč trdi, da je njegova cena, po kateri mora od izdelovalca kupiti izdelke, nemalokrat višja ali pa vsaj enaka tisti, po kateri lahko mi, končni kupci, izdelke kupimo v Avstriji ali Nemčiji. S tem, da mora on sam k tej ceni prišteti še nekaj za vzdrževanje garancije, servis in, ne nazadnje, zaslužek. Nobene možnosti torej ni, da bi pri nas kupljeni pogon SSD ne bil dražji od tistega, kupljenega v tujini. Žalostno. Pa vendar - ali naj nas, kupce, to zanima, ali ne? Osebno menim, da se mora o tem odločiti vsak sam, in to predvsem glede na že prej zapisani kriterij - bolj enostavno vračilo izdelka oz. servis izdelka, če pride do težav. V Monitorju pa se bomo še vedno trudili, da bomo bralce obveščali o vseh možnostih, četudi bodo v nasprotju z nacionalnim interesom, nacionalnim ponosom in podobnimi krilaticami.

Ocenjujemo in merimo lahko le zmogljivosti izdelka, njegove pokvarljivosti pa žal ne. Resnici na ljubo slednjega očitno ne zmorejo niti izdelovalci, drugače bi takih izdelkov zelo verjetno raje ne izdelovali in prodajali.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji