Monitorjev test Telekom NEO - Uporabniški vmesnik je ključen

Objavljeno: 24.12.2018 | Avtor: Matej Šmid | Kategorija: Preizkusi | Revija: Januar 2019

O televizijski ponudbi naših »kabelskih« ponudnikov nikoli ne pišemo, smo se pa že večkrat obregnili ob uporabniški vmesnik, ki ga ponudniki postavijo med nas in vsebine TV. Zato, ker je uporabniški vmesnik danes pač ključen. Povsod. Tudi pri televiziji. Tudi pri Telekomovi.

Nekateri uporabniški vmesniki so odlični (T2), nekateri so zelo neintuitivni (A1), nekateri so, hm, povprečni. Telekomov (»SiOLov«, bi rekli po starem) je do nedavna sodil v to zadnjo kategorijo. Z zadnjo nadgradnjo, ki so jo poimenovali Neo, je Telekom storil korak naprej – vmesnik je veliko boljši, vprašanje pa je, koliko (vedno starejših) gledalcev bo sprememb veselih.

Uporabniki oz. naročniki Telekomove televizije Neo dobijo v obliki majhne škatlice (na kateri v ozadju teče Android) in jo prek kabla HDMI povežejo s televizorjem. V omrežje jo povežemo s kablom ethernet, nadzorujemo pa z radijskim daljincem, ki, pozor, nima klasičnih številčnih tipk. Na daljincu so le navigacijske tipke, tipke za glasnost in tipke za start/stop/previjanje. In tipka z narisanim mikrofonom, ki rabi za – glasovno upravljanje.

Da, v času, ko na vseh koncih beremo o programskih pomočnicah, strojnih in programskih (Alexa, Google Now, Siri), so se tudi v Telekomu odločili za ta korak. Reči je treba, da je izveden zelo dobro, obenem pa nismo prepričani, ali ga bodo uporabniki dejansko uporabljali. Zamisel je namreč, da uporabniki televizije ne bodo več gledali »po kanalih«, temveč »po vsebinah«. Ne bodo torej več vklopili kanala Pop TV, temveč bodo pametni televiziji rekli, denimo, »resničnostni šov« in nato iz najdenih vsebin na vseh možnih kanalih (+ Youtube) izbrali vsebino, ki bi jo radi gledali. Sliši se idealno, še posebej, ker je vmesnik dovolj pameten, da serije, denimo, lepo razdela po sezonah in epizodah, četudi so na različnih kanalih.

Tudi tehnično je zadeva dobro izvedena – prepoznavanje izgovorjenih besed je dobro – medtem ko držimo mikrofonsko tipko, lahko televiziji ukazujemo, jo usmerjamo na televizijske programe in vsebine. Dobro prepoznavanje ne čudi, saj so v rabi Googlovi vmesniki API, ki prepoznavanje tudi slovenske besede že zelo dobro obvladajo (poizkusite kdaj telefonskemu Google Docs kaj narekovati – zagotavljamo vam, da boste presenečeni). Telekom je treba pohvaliti, da dovolj dobro prepoznava tako angleški tip izgovarjave (denimo »nešonl džiogrefik«) kot neposredno slovenskega (»national geografik«), ki ga bodo morda pogosteje uporabljali starejši gledalci. Seveda pa se sistemu marsikdaj tudi zalomi in bo treba ukaz ponoviti. Včasih tudi večkrat. Toda načeloma deluje. Večja težava je v tem (in to velja za vse »pomočnice«), da je treba vedeti, kaj vse se sme reči in kaj ne. Katere besede in fraze so v zbirki in katere niso. In seveda – stavki (denimo, »Rad bi gledal Igro Prestolov«) seveda ne delujejo, a to je pravzaprav pričakovano.

Zamisel je zanimiva, ali bo delovala, bomo pa še videli. Naš hiter preizkus s povprečno gledalko televizije, ki je tehnika res popolnoma nič ne zanima, je, denimo, rezultiral v »nič me ne razume!«. No, taki se lahko še vedno dovolj intuitivno sprehodijo po menijih, vsebinah in kanalih, ročno, s smernimi tipkami. In se sprehajajo po televizijskem sporedu, tudi za nazaj. Ali izbirajo vsebine iz videoteke in upravljajo aplikacije, kot so Redbull TV, TED, Youtube, Voyo in celo Plex (mimogrede, v aplikacijah upravljanje z glasom ne deluje). Očitno manjka Netflix, s katerim se jim v Telekomu ni uspelo dogovoriti, kar je škoda. Vmesnik je dovolj hiter, čeprav »previjanje« po časovni premici ni niti približno tako hitro kot, denimo, pri televiziji T2 (preklop med eno in drugo oddajo traja kar nekaj sekund). Moramo pa pohvaliti »združevanje« kanalov SD in HD – vmesnik vedno prikazuje kakovost HD, če je na voljo.

Na voljo je tudi telefonska aplikacija (Android in iOS) Neo, ki omogoča ogled vsebin, celo od tam naprej, kjer smo jih po televiziji prekinili, čeprav nam tega zaradi začetnih tehničnih težav (in neodzivne Telekomove tehnične pomoči) ni uspelo preizkusiti. Iz istega razloga nam ni uspelo preizkusiti niti »Pametnega doma«, torej povezave s pametnimi napravami, ki jih zna Neo upravljati. Kupiti je mogoče kamere, tipala za izliv vode, tipala za odprta/zaprta vrata in okna, pametne vtičnice, tipala za dim, tipalo gibanja in še kaj, na televiziji pa potem videti njihovo stanje. Kako to deluje, pa ne vemo.

Neo je zelo dobra televizija, to moramo reči. Toda z glasovnim upravljanjem se podaja v vode, ki so še vprašljive.

Telekom NEO

Nadgrajena Telekomova televizija.

Kdo: Telekom.

Kje: www.telekom.si

Cena: Odvisno od paketa.

Za: Dovolj dobro prepoznavanje glasu in upravljanje. Hiter vmesnik, dobro povezovanje televizijskih in spletnih (Youtube) vsebin. Prikazuje vedno najboljšo kakovost kanalov.

Proti: Ni še vsebin ločljivosti 4K (saj ne, da jih potrebujemo, toda konkurenca jih ima), previjanje po časovni premici je malce počasno.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentarji

Vlajke | 15.1.2019 | 10:13

Medtem, ko je Neo premik v pravo smer, pa zadeva ni dokončan produkt. Niti ni (po mojem mnenju) do konca domišljen produkt. Za začetek je zadeva očitno v beta fazi (www.neo.io to jasno tudi napiše), kar pomeni, da veliko stvari (še) ne deluje. Naprimer ni možnosti izvoza razporeditve programov iz "starega" Box-a ali Box-a S v Neo. Telekomova podpora pravi, da je "funkcionalnost še v izdelavi". Ko si razporediš programe sam, na roko, preko Neo.io strani, se zadeva ne odraža na Neo škatlici, nakar ti Telekomov tehnik reče, da "to napako poznamo in smo mislili, da smo jo že odpravili". Napako preda v reševanje "oddelku za napredne težave". Ko želiš pogledati vsebino preko spletnega vmesnika, dobiš sporočilo, da se je zgodila "Napaka ob pripravi predvajalnika" in to je to. Vmesnik na Neo boxu ostane na zaslonu, ko pritisneš pavzo, da ne moreš videti kaj je prikazano na spodnji petini zaslona. Ravno tako ostane vmesnik na zaslonu čisto predolgo časa, po tistem, ko pritisneš "prevajaj" in spet zamudiš vsebino spodnjega dela zaslona. Daljinec nima več možnosti upravljanja tudi s TV sprejemnikom. To je korak nazaj od prej, ker sedaj potrebuješ dva daljinca. CEC funkcionalnost namreč v najboljšem primeru TV sprejemnik prižge, pa še to deluje samo pri nekaterih modelih TV-jev (po informacijah drugih uporabnikov). Svetovalec v Telekom centru je medtem prepričan, da funkcionalnost sploh še ni implementirana. Poleg tega pa tudi ni prisotna ideja, da bi lahko stvar rešil z univerzalnim daljincem, saj "če ne uporabljate našega daljinca, ne delajo glasovne komande". Glasovni ukazi delajo zelo pogojno. Če je treba štirikrat ponoviti, da zadeva razume, da si rekel "plex" (po moje zelo unikatna beseda, v kontekstu uporabe), potem že ne dela OK. Da sploh ne govorimo o tem, da ni jasno kako Telekom shranjuje in uporablja glasovne ukaze, ki jih od nas zabeleži (ali jih lahko dobimo od Telekoma? GDPR??). Neo box ima tudi vgrajen brezžični vmesnik, vendar pa ni omogočen saj "ne vemo kaj bi uporabnik lahko z njim počel in bo morda omogočen kasneje". Morda ne bi bilo odveč uporabnikom dovoliti, da sami iznajdejo ideje za funkcionalnosti. Skratka, ideja ni napačna, vendar pa nikakor ni dodelana. In da (ne da bi bili vprašani) praktično vsi Telekomovi svetovalci začnejo verbalno udrihati čez podobne rešitve, ki jih ponuja konkurenca (specifično so omenjali Telemah), je tudi malo problematično. Še posebno, ker v isti sapi sami povedo, da je "Neo še vedno malo v izdelavi" in ker si verjetno tako ali tako Telekomov naročnik, če si se prišel zanimat za to zadevo.

Matjaž Klančar | 15.1.2019 | 11:05

Zelo zabavno branje, moram reči ;) Hvala.

Vlajke | 16.1.2019 | 16:56

Kratek dodatek Kličem na Telekom podporo, ker me zanima ali bi lahko Neo box deloval s kakim drugim IR-daljincem. Tehnik, s katerim se pogovarjam mi zna povedati samo, da Neo box in daljinec na začetku res komunicirata preko komunikacije IR, nato pa se menita preko povezave Bluetooth, ter da "bo kasneje na voljo dodatni daljinec, s katerim se bo dalo upravljati tudi TV". Vprašam ga, če je na osnovi tega možno uporabiti kak drug, univerzalni daljinec, da bi le-ta delal tudi z Neo box-om. Vse kar zna dati od sebe so nejasne izjave, da "Neo dela samo s Telekomovimi daljinci in vam s kakim drugim daljincem ne bo delal". Ko probam iz njega izvabiti razloge za to, jih ni sposoben predstaviti in tudi trdi, da nihče od njegovih sodelavcev ne bo znal tega razložiti. Usmeri me na to, da se obrnem na tehnično podporo preko elektronske pošte. To tudi storim, in tam opišem svojo težavo. No, v odgovoru mi nemudoma povedo, da zna biti uparjanje z univerzalnimi daljinci sicer težavno, vendar pa je Logitech Harmony uradno podprt(!?!). To je slučajno zame super novica, saj imam prav tega in po vnosu "Telekom" in "Neo Smartbox" v konfigurator zadeva deluje. Super, da rešitev obstaja, vendar pa je problematično, da se je treba iti tombolo s tem kdo ti odgovarja in ne obupati, ko ti prvi tehnik eksplicitno zatrdi, da nekaj ni mogoče.

Matjaž Klančar | 17.1.2019 | 08:31

No, mi pa še vedno ne vemo, kako deluje Pametni dom, ker nam tehnična pomoč še vedno ni uspela prebroditi težave ;)

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki