Objavljeno: 25.10.2016 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor November 2016

Kolobarjenje z imeni

Kolobarjenje z imeni

So znamke, ki doživijo prav astronomsko priljubljenost po svetu in marsikdaj celo presežejo podjetje, ki jih je ustvarilo. Tudi v naši branži jih je kar nekaj, nekoliko starejši bržkone prepoznajo ime Thinkpad, mlajšim pa najhitreje pade na pamet iPhone. Presenetljivo veliko ljudi za slednjega niti ne ve, da ga izdelujejo v Applu, postal je malone kulturni fenomen. Kdo izdeluje Thinkpade? Verjetno to ve še manj uporabnikov, morebitni odgovori pa se gibljejo med IBM in Lenovo.

Seveda so podobna kulta imena tudi v drugih industrijah (Volkswagnov Golf v Evropi, Corolla marsikje drugje), podjetja se venomer trudijo, da bi z neko linijo izdelkov dosegla tak kultni staž. Zato se pojavljajo imena, ki jih uporabljajo za širši prodajni segment – lep zgled so Samsungovi telefoni (in tudi druge naprave), ki so na voljo pod imenom Galaxy.

Pri tem pa si nekoliko težko razlagam, zakaj se nekatera taka imena tako hitro upokojijo oziroma jih nadomestijo druga. Google je v začetku meseca predstavil par novih telefonov in jim nadel skupno ime Pixel. Njihovi telefoni so se doslej imenovali Nexus in čeprav (še) niso doživeli resnega preboja na trgu, težko trdimo, da je krivo ime. Ali da jim to ime škoduje. Resda ni tako znano in razširjeno kot Samsungov Galaxy, a za to je kriv razmeroma omejen marketing, nikakor pa si niso pridelali slabega slovesa, prej nasprotno.

Ne predsta­vljam si, da bi lahko imel Google z ena­ko taktiko, a drugim imenom kaj več uspeha.

Zahtevni uporabniki naprav Android so Nexuse kljub vsemu kar vzljubili, kot pravi naš Anže, gre za izredno legitimne telefone, ki pokažejo, kaj Google res zna. Ponujajo odlično androidno izkušnjo, brez odvečne krame in z razmeroma solidno podporo. Zdi se mi, da bi z njo lahko še dejansko kaj naredili. No, zdaj so presedlali na ime Pixel, ki je skorajda povsem neznano (doslej so pod tem imenom že prodajali predrag prenosnik), ne predstavljam si, da bi lahko imeli z enako taktiko, a drugim imenom kaj več uspeha.

Podobno naj bi storili tudi v Microsoftu. Tam jim kljub dolgoletnemu trudu s telefoni ne uspeva, menda naj bi v kratkem upokojili znamko Lumia in prešli na Surface. To morda nekoliko bolj razumem, saj se je naprav Lumia oprijel sloves cenejših telefonov. Ti so za svoj denar sicer presenetljivo dobri, a so med poznavalci tudi naprave Surface (sploh zadnja generacija) požele kar nekaj pohval – v MSju upajo, da se bo to vsaj malo preneslo tudi na telefone.

Me pa prav zanima, ali se lahko česa podobnega nadejamo tudi s strani Samsunga. Prejšnji mesec sem pisal o njihovih težavah s telefoni Galaxy Note7, tudi v tej številki imamo članek na to temo, tokrat nekoliko bolj strokoven. Nad telefonom naj bi zdaj praktično obupali in ga povsem umakniti iz prodaje, si pa mislim, da si je ime Galaxy zdaj pridelalo kar nekaj slabega slovesa – sploh v bolj splošnih medijih. Seveda v ozadju že pripravljajo telefon Galaxy S8, upam (in računam na to), da so se ob tej polomiji tudi česa naučili in da bodo prihodnje naprave res dobre. Bomo videli, ali si je ime Galaxy v zadnjih šestih letih ustvarilo dovolj velik sloves, da se obdrži.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji