Objavljeno: 28.6.2022 | Avtor: Simon Peter Vavpotič | Monitor Julij-avgust 2022

Kako postati milijonar

Pravi youtuber postaneš šele z rednimi objavami in s širjenjem kroga svojih naročnikov – tistih, ki želijo po e-pošti prejeti obvestilo ob vsaki novi objavi. Ste pripravljeni?

Zakaj taka vnema? Najuspešnejši youtuberji s sto tisoč ali več naročniki lahko s predvajanem oglasov pred svojimi videi, med njimi in po njih kar dobro zaslužijo in si hkrati poiščejo sponzorje, katerih oglasna sporočila vgradijo v svoje izdelke. Mnogi nudijo tudi prevajanje videov brez oglasov in vnaprejšnji ogled videov na zasebnih kanalih, a v zameno za naročnino. Uporabniki se oglasov odrečemo z naročnino na Youtube Premium.

Kaj privlači?

Največ ogledov na Youtubu imajo posnetki, ki pritegnejo najstniško populacijo in mlajše odrasle. Svetovi glasbe, mode in oblačenja imajo navadno prednost pred tehnologijo, a tudi v zadnji se najdejo biseri.

Če menite, da bi lahko ta otroški model helikopterja ob pomoči »raketnih motorjev« poletel, se motite, saj so lopatice rotorja premajhne in niso pravilno aerodinamično oblikovane. Igrača temu tudi ni namenjena.

Na kanalu My experiments se najstniki zabavajo s pritrjevanjem pirotehnike na (navadno daljinsko vodene) otroške igrače: od avtomobilov in čolnov do letal in helikopterjev. Raketo pritrdijo celo na večji dron s kamero, a rezultat je predvidljiv – vseeno bi bilo, če bi jo pritrdili na dežnik, ki bi se po zagonu raketnega motorja nenadzorovano vrtel po zraku.

Pozornost pritegnejo tudi kaskaderski podvigi posameznikov ali skupin, denimo videi Baumgartnerjevega skoka z balona na okoli 39.000 metrih višine, ki imajo po več deset milijonov ogledov. Podobno število ogledov dosegajo tudi videi hoje po jeklenici 200 metrov nad sotesko, prvi polet Nasinega helikopterja na Marsu itn.

Felix Baumgartner se pripravlja na skok iz balona z višine 39 km, med katerim bo dosegel nadzvočno hitrost.

Ker je z računalniško tehnologijo sorazmerno enostavno ustvariti tudi risane filme s preprostejšo grafiko, lahko otroci na številnih kanalih uživajo v novih nizkoproračunskih risankah, ki jih ne morejo videti nikjer drugje. Že leta so na spletu risanke o Mr. Beanu (gospodu Fižolčku), ki je avatar Mr. Beana v igranih TV-serijah. Med najnovejšimi risanimi serijami z več kot 10 milijoni ogledov omenimo še Supa Strikas, ki meri na odraščajoče najstnike; tu spremljamo dogodivščine odlične nogometne ekipe.

Edd China v prvem od serije videov Workshop Diaries (Dnevniki delavnice) na Youtubu, posnetem aprila lani, ki je dosegel 1,5 milijona ogledov

Kaj pa videi za domače mojstre? Če ste tako spretni pri popravljanju starih avtomobilov kot Edward John China (Edd China), imate dobrega snemalca in odlične govorniške sposobnosti, vam nemara uspe narediti video, ki bo dosegel milijon ogledov. Po uspešnih dokumentarnih serijah Wheeler Dealers na Discovery Channelu je Edd China na svojem kanalu Edd China's Garage Revival začel samostojno objavljati video posnetke, ki dosegajo od 100.000 do štiri milijone ogledov.

Podobnih podvigov so se lotili tudi prenekateri izkušeni serviserji elektronskih naprav, a s precej manjšim uspehom. Če posnamete zamenjavo počenega zaslona na telefonu, lahko pričakujete največ nekaj 10.000 ogledov videa, iz katerih ne bo milijonskega zaslužka. Res pa je, da lahko video posnamete sami s kamero na stojalu in brez komentarja, namesto tega pa dodate prijetno glasbo.

Nebula, Curiosity Stream in Brilliant

Kljub možnosti zastonjskega ogleda javno objavljenih videov na Youtubu, ali prav zaradi tega, so v zadnjem desetletju nastale tudi plačljive platforme za objavo dokumentarnih in izobraževalnih videov, ki jih oglašujejo znani youtuberji. Letna naročnina za dostop do dokumentarnih videov na Nebuli in Curiosity Streamu je sorazmerno nizka (okoli 20 USD), kar velja tudi za izobraževale videe z različnih področij znanosti na Brilliantu, ki so namenjeni predvsem študentom in dijakom.

Pa znanost in tehnologija? Veliko youtuberjev snema dokumentarne videe, v katerih uporabljajo prosto dostopno arhivsko dokumentacijo iz tehničnih arhivov po vsem svetu. Ta obsega tudi stare fotografije in digitalizirane črno-bele filmske posnetke.

V seriji Rex's Hangar avtor predstavlja razvoj posameznih tipov in modelov letal ter letalstva na sploh predvsem v začetku preteklega stoletja, medtem ko lahko na kanalu Found & Explained izvemo vse o nenavadnih tehnoloških podvigih. Včasih tudi o strogo varovanih skrivnostih v vojaškem in civilnem letalstvu, kot je razvoj najhitrejšega letala SR-71 BlackBird, o razvoju nenavadnih plovil in pomorske tehnike, kot so nikoli izdelane podmornice – letalonosilke, ter o nenavadnih vozilih, kot so vlaki na gumijastih kolesih iz 60. let preteklega stoletja, ki ne potrebujejo železniške proge. Found & Explained v dokumentarcih ne uporablja zgolj arhivskih posnetkov, temveč tudi videe, izdelane s sodobno trirazsežno računalniško grafiko.

Na kanalu Mentour pilot boste izvedeli vse o letalskih nesrečah in pilotiranju v težkih situacijah.

Bi radi izvedeli več o vzrokih in posledicah najodmevnejših letalskih nesreč in varnostni v letalstvu? Mentour pilot, ki je tudi sam pilot boeinga 737 in inštruktor letenja, v svojih videih pogosto ob pomoči trirazsežne grafike simulatorjev letenja natančno predstavi vzroke in tokove dogodkov, ki so privedli do smrtno nevarnih situacij, iz katerih so se piloti komaj izvlekli, pa tudi do najodmevnejših letalskih nesreč. V videih ne manjka niti pristnih fotografij in posnetkov, a to je vseeno veliko premalo za uvrstitev med 100 youtuberjev z največjim številom naročnikov na svetu.

Najslavnejši

32-letni Šved Felix Arvid Ulf Kjellberg je kanal PewDiePie, ki ima danes okoli 111 milijonov naročnikov, odprl leta 2010. Takrat se je zavzeto ukvarjal z igranjem računalniških igric Minecraft, Happy Wheels in Amesia, medtem ko je danes Meme Review ena izmed njegovih najpopularnejših serij, v kateri s komičnimi vložki objavlja komentarje znanih osebnosti o različnih dogodkih in pomembnih družbenih vprašanjih. Kot gostitelji zadnjega dela videa nastopajo tudi povabljenci – februarja 2019 je bil to celo celo Elon Musk, mesec kasneje pa tudi znani youtuber Mr. Beast s svojo ekipo, a je ta video dosegel le okoli devet milijonov ogledov.

Elon Musk se je preizkusil tudi kot vabljeni sovoditelj drugega dela videa na kanalu PewDiePie.

Mr. Beast (Jimmy Donaldson) ima danes okoli 100 milijonov naročnikov, njihovo število pa se hitro povečuje. Njegovi videi so polni senzacionalnih izzivov in podvigov, v katerih lahko tekmovalci osvojijo bogate denarne in druge nagrade. Popularnost si je pridobil leta 2017 v videu, v katerem – prešteje do 100.000. V enem od laskih videov z 82 milijoni ogledov je skupina 50 naključno izbranih ljudi poskušala osvojiti Lamborghinijev dvosedežni športni kupe, vreden 300.000 dolarjev. Mr. Beast je avto obljubil tistemu, ki bo najdlje neprekinjeno držal svojo desnico na njem, a so tudi ostali dobili vsaj 1.000 dolarjev tolažilne nagrade in darilo.

V drugem videu s 66 milijoni ogledov uživamo v lovu skupine naključno izbranih mladih na zaklad, v katerem Mr. Beast nekje na nogometnem stadionu skrije milijon dolarjev. Denar lahko obdrži tisti, ki ga prvi najde.

A Mr. Beast tudi letos ne počiva. 4. junija letos je skupino izbrancev popeljal v svet kultnega filma Willy Wonka in tovarne čokolade, le da so bile tokrat nagrade prave in je zmagovalec res osvojil »tovarno«, ki pa jo je z veseljem prodal nazaj Mr. Beastu za 500.000 dolarjev, saj bi ga njeno vzdrževanje menda stalo vsaj 100.000 dolarjev letno. Video je že dosegel 56 milijonov ogledov.

Mr. Beast, odlični voditelj zabavnih oddaj na Youtubu, podarja lamborghinija tistemu, ki zadnji umakne roko z njega.

Skupina petih mladih Teksašanov, Dude Perfect, z okoli 56 milijoni naročnikov pogosto medsebojno tekmuje v skoraj nepredstavljivih igrah, denimo z improviziranimi letalniki, ki so lepljenke iz daljinsko vodenih avtomobilov in dronov, ki morajo s strehe dvonadstropne stavbe poleteti čim dlje. Čeprav se vsi poskusi klavrno končajo, vseeno določijo zmagovalca. V drugem videu tekmujejo z modeli jadralnih letal, ki jih, opremljene z akcijsko kamero, spuščajo iz nadzornega stolpa na motociklistični dirkalni stezi. V videu, ki ima kar 161 milijonov ogledov, se lotijo spuščanja modelarskih raket – zmagovalna doseže višino okoli 750 metrov. Pomerijo se tudi v različnih športih, kot sta lovljenje velikih rib v morju in čim daljše nabijanje žogice za golf s kijem za bejzbol.

Dude Perfect: Ali je sploh lahko še kaj bolj vznemirljivega kot tekmovanje z ne več tako majhnimi modelarskimi raketami?

Veliko pozornosti še vedno pritegneta tudi Jammie in Adam z izborom najboljših izsekov iz oddaj Mythbusters. Denimo s tistim, v katerem njuni pomočniki preverjajo, ali je mogoče ustvariti lepljivo past ne samo za insekte in majhne glodavce, ampak tudi za ljudi. Ima kar 102 milijona ogledov. Mit je na koncu potrjen, ko se eden izmed zalepljenih preizkuševalcev lahko reši le tako, da z vso močjo na hrbtu raztrga na podlago zalepljeni rumeni zaščitni kombinezon, si ga sleče in skoči na varno k Adamu in članom ekipe, ki se krohotajo od smeha, saj je videti, kot da bi se iz rumene gosenice izlegel metulj.

Mythbusters: Je mogoče v lepljivo past ujeti tudi človeka?

Med slavne se bo morda čez čas uvrstil tudi kanal PeterStipol, katerega lastnik je iz kartona, ročnega puhalnika listja in nekaj elektronike izdelal precej velik dron z razmeroma dobrimi letalnimi sposobnostmi, le da je moral po prvem poletu ojačati krila, ki so se zaradi prevelike obtežitve polomila. Video je že presegel 10 milijonov ogledov.

Največ naročnikov

Lestvica kanalov Youtube z največ naročniki se zaradi izvirnih zamisli, kako vzbuditi zanimanje svetovne javnosti, hitro spreminja. Največ naročnikov je imel ob nastajanju tega članka kanal T-Series z 217 milijoni naročnikov, ki mu sledita kanal Cocomelon – Nurysery Rhymes z glasbenimi animiranimi 3D-videi za najmlajše s 136 milijoni naročnikov in Sonyjeva razvedrilna televizija SET India s 134 milijoni naročnikov, ki predvaja trilerje, drame, nadaljevanke ter spremlja plesne predstave, razvedrilne in druge dogodke ter tudi povzetke televizijskih oddaj. Peti je PewDiePie s 111 milijoni naročnikov, šesti Mr. Beast z okoli 100 milijoni naročnikov, sedmi pa otroški kanal Like Nastya s 96 milijoni naročnikov. Osemletna Nastja se je s starši, ki ji pomagajo voditi kanal, iz Rusije preselila na Florido v ZDA. Čeprav je na svojem kanalu v začetku le odpirala škatle z igračami, danes v videih obiskuje zabaviščne parke v različnih državah.

Milijarde ogledov in veliki zaslužki

Videe na Youtubu si mesečno ogledujeta okoli dve milijardi ljudi, ki ustvarjalcem najboljših zaradi predvajanja oglasov prinašata velike zaslužke.

Kanadski pevec Justin Beiber naj bi z glasbenimi videi na Youtubu zaslužil okoli 220 milijonov dolarjev, saj ima okoli 27 milijard ogledov in 68 milijonov naročnikov. Na drugem mestu je z 200 milijoni dolarjev Jeffree Star, ki se ukvarja z ličenjem obraza in s preizkušanjem kompletov za ličenje. Ima 16 milijonov naročnikov in 2,55 milijarde ogledov. Stevin John naj bi z videi za otroke na kanalu Blippi zaslužil okoli 40 milijonov dolarjev, ima pa tudi okoli 16 milijonov naročnikov in 12 milijard ogledov. Že omenjeni PewDiePie naj bi letos zaslužil okoli 40 milijonov dolarjev z 28 milijardami ogledov svojih videov, medtem ko naj bil komedijant Logan Paul zbral okoli 35 milijonov ob 23 milijonih naročnikov in 5,8 milijarde ogledov. Približno enaka zaslužka naj bi imela Američan Mark Fischbach s kanalom Markplier, ki ima 32 milijonov naročnikov in pričakuje okoli 18 milijard ogledov svojih videov, in Britanec Daniel Middleton s kanalom Dan TDM s 26 milijoni naročnikov in z 19 milijardami ogledov, ki se oba posvečata raziskovanju sveta računalniških igric.

Za vse, ki vas še vedno zanima, od kod Mr. Beastu denar za bogate nagrade in dobrodelnost, saj del zaslužka nameni tudi dobrodelnim organizacijam, povejmo, da naj bi letos z videi zaslužil okoli 25 milijonov dolarjev in imel na koncu letošnjega leta že okoli 160 milijonov naročnikov. Pričakuje lahko tudi okoli 23 milijard ogledov svojih videov.

Poskusite tudi sami!

Za na videz preprostimi idejami, kako posneti video, ki pritegne milijarde ogledov, se navadno skrivajo izvirne zamisli in drzni podvigi, pogosto na osnovi premišljenih poslovnih modelov. Čeprav se zdi, da je glasbenikom še najlažje, saj svoje najboljše skladbe preprosto objavijo še na Youtubu, snemanje video spota še zdaleč ni poceni, poleg tega pa svoj »piskrček« pristavijo tudi producenti in založbe.

Kaj pa posnetki stvari, ki jih doma nikoli ne bi počeli? Tu morate biti predvsem izvirni. Snemanje sebkov na nevarnih mestih pritegne, a to so pred vami počeli že mnogi, zato ne morete računati na milijone ogledov. Kaj pa, če bi poiskali sponzorja, ki bo ponudil 100.000 dolarjev za plavanje z belimi morskimi psi ali preplavanje Amazonke, polne krokodilov?

Iz papirja se da narediti velik dron, ki ga poganja puhalnik listja!

A zakaj bi postali sodobni gladiatorji, ko lahko to danes namesto vas počno daljinsko vodene igrače? Če z ogledi zaslužite desetkratno vrednost finančnega vložka, v katerega so všteti tudi cena igrače in ostali stroški za snemanja videa, se izplača. Če pa na spletu odkrijete že deset ali več podobnih videov, se prej vprašajte, v čem bo prav vaš boljši, in obenem preverite, ali se število ogledov novoobjavljenih videov s podobno tematiko še vedno hitro povečuje.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji