Fotografski trg leta 2013

Fotografski trg leta 2013
Objavljeno: 22.4.2014 | Avtor: Jure Forstnerič | Kategorija: Mnenja | Revija: Maj 2014

Resnejši uporabniki digitalnih fotoaparatov pogosto z zanimanjem spremljamo dogajanje na fotografskem trgu. Nam kot novinarjem se zdi še bolj zanimivo, sploh ker redno obiskujemo novinarske dogodke na temo fotografije in ker redno preizkušamo nove fotoaparate. V zadnjih letih je nekaj trendov zelo očitnih, potrjujejo jih tudi številke združenja CIPA (Camera & Imaging Products Association).

Najbolj občuten podatek je upad skupaj izdelanih digitalnih fotoaparatov. Od presežka leta 2010, ko so podjetja skupaj izdelala 121 milijonov fotoaparatov, je lanska številka le še polovična – 2013 so izdelali »le« še 61 milijonov aparatov. Največji upad je prišel ravno v zadnjem letu, torej od 2012 (takrat so izdelali 100 milijonov aparatov) do 2013.

Pri tem je zelo zanimiv podatek, da je število izdelanih objektivov (tako za DSLRje kot za brezzrcalne aparate z izmenljivimi objektivi) doseglo vrh leta 2012 in je leta 2013 zdrknilo na približno število iz leta 2011, ostalo pa višje kot v preteklosti. Povedano drugače, objektivi (in z njimi v navezi tudi aparati, ki omogočajo menjavo objektivov) so doživeli manjši relativni padec v primerjavi s celotno industrijo.

Jasno je velik dejavnik pri upadu splošno stanje svetovnega gospodarstva, sploh v razvitem svetu. Za manjši (sorazmerni) upad zmogljivejših aparatov v primerjavi z manj zmogljivimi (in cenejšimi) pa večina analitikov krivi pametne telefone – s tem se seveda povsem strinjamo. Tega se zavedajo tudi podjetja, ki vedno hitreje opuščajo najnižje cenovne in zmogljivostne range in svojo energijo usmerjajo v dražje, zmogljivejše aparate. To so pred kratkim potrdili tudi v Sonyju, kjer so na novinarski konferenci predstavili naslednika odličnega zmogljivega kompaktnega modela RX100, v tej številki pa si lahko preberete tudi o preizkusu Nikonovega Df, ki meri na uporabnike z debelejšimi denarnicami.

Zanimivo je tudi razmerje med DSLRji in brezzrcalniki. Slednji so namreč doživeli večji sorazmerni upad v zadnjem letu kot DSLRji – 25 % glede na 19 % pri DSLRjih. Kljub temu so tako eni kot drugi povečali celotni tržni delež glede na kompaktne aparate. Leta 2012 so kompaktni modeli predstavljali 80 % izdelanih primerkov, DSLRji 16 %, brezzrcalniki  4 %. Lani, torej leta 2013, pa so kompaktni modeli predstavljali 74 %, DSLRji 21 % in brezzrcalniki 5 %.

Fotografski trg se torej počasi manjša, obenem pa se premika proti zmogljivejšim modelom. S tem se seveda tudi dvigujejo cene. Podjetja se na vse kriplje trudijo prepričati uporabnike, da če želijo narediti korak naprej od fotografiranja s pametnim telefonom, potrebujejo resen aparat. To je seveda res, a vprašanje, koliko ljudi, ki kupuje te aparate, res ve, kaj početi z njimi.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!
Prijava

ph

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki