Objavljeno: 27.8.2019 | Avtor: Anže Tomić | Monitor September 2019

Električna deska - Če imamo raje štiri kolesa

Električni skiroji so priročni, pa vendar do neke mere nevarni, če jih nismo vajeni. Preverili smo, ali je stanje kaj boljše z vozili, ki imajo več kot le dve kolesi.

Poplava električnih skirojev in desk, ki jo spremljamo zadnjih nekaj let, izpolnjuje obljubo, ki jo je leta 2001 na trg prinesel izvirni Segway. To je bila tista naprava, ki je prva dokaj uspešno združila akumulator, elektromotor in senzorje, ki so uravnavali ravnotežje. Segway še obstaja, a ga je vmes kupil kitajski konglomerat in še naprej delajo električna prevozna sredstva. Izvirni Segway je sicer nakazal, kam bi lahko te naprave šle, a šele 20 let kasneje smo priče prevoznim sredstvom, ki so cenovno dostopnejša in predvsem dovolj zanesljiva, da se z njimi lahko vozimo.

Danes na ulici vidimo tri različice električnega prevoznega sredstva: avtomobile, skiroje in deske. In seveda e-kolesa, čeprav so ta vendarle malce manj »mestna« in bolj namenjena vožnji v naravi. Seveda se vmes najde še kašna bolj eksotična naprava, kot je monocikel, a v mestu večinoma gledamo ljudi na skirojih in deskah. Zadnjih je manj, a so v svetu postale popularne predvsem zaradi blagovne znamke, ki je na trg prišla med prvimi – Boosted. Njihova najcenejša deska stane okoli 750 dolarjev, medtem ko se cenovna postavka dražjih modelov giblje okoli 1.500 dolarjev. Njihove deske veljajo za standard v tem svetu, a je do cene 750 dolarjev še kar nekaj prostora in to vrzel poskušajo zapolniti bolj ali manj znani proizvajalci.

Deska tehta skoraj 7 kg, tako da je izrezan ročaj dobrodošel.

Med te spada tudi Urbanglide z desko X-carve. Mimo nizke cene ne moremo, a se ta tudi pozna pri izdelavi. Še najbolj očitna je pri daljincu za upravljanje, ki je narejen iz izjemno cenene plastike in ne daje zaupanja, da bo prav dolgo zdržal. Samo upravljanje je sicer dobro, saj z enim premičnim gumbom upravljamo hitrost. Če ga pomaknemo naprej, bomo šli naprej, če ga premaknemo nazaj, pa se bomo začeli ustavljati. Če hočemo z desko peljati vzvratno, je za to poseben gumb, ki menja smer premikanja. Na daljincu so še tri lučke LED, ki kažejo 10, 60 ali 100 odstotkov avtonomije in pa zatič, ki menja, kako hitro se bo deska peljala. Na nastavitvi low, priporočljivi za vse, ki še nikoli niso stali na longboardu, je vožnja počasna, medtem ko nastavitev hi pomeni vožnjo, ki naj bi dosegla 25 km/h. Tako se vsaj pohvali proizvajalec, a naj to ostane za tiste najbolj izkušene. Mi smo (sicer zelo čez palec, s telefonom) izmerili največjo hitrost okoli 19 km/h, a je treba dodati, da avtor tega prispevka tehta 100 kg, kar je nedvomno vplivalo na končno hitrost. Avtonomije naj bi bilo za 18 km, a to le na nastavitvi low in na terenu brez klancev.

Električna prevozna sredstva so prevozna sredstva z motorjem. Zato se jih, ne glede na zakonske predpise, uporablja s čelado. Res. Čelada naj bo obvezna. Če gre za desko, pa še posebej!

Pogon je v zadnjih kolesih in gre za t. i. hub motor. Ti so vgrajeni v kolesa in nimajo jermena tako kot nekatere druge električne deske (tudi prvi Boosted). Motor z akumulatorjem povezujejo žice, ki so vidne, tako da odpornosti proti vodi ni in jo za takšno ceno tudi ni bilo pričakovati.

Vožnja je solidna, a smo že stali na električnih deskah, katerih površina se je bolj upognila in tako zagotovila prijetnejšo vožnjo. X-carve je trda »dila«, a se na vožnjo da navaditi. Še največ privajanja je bilo treba pri zaviranju, saj je dokaj nenadno in se je bolje navaditi samo stopiti s plina in počakati, da nas ustavi samo trenje motorjev.

X-carve ni slaba električna deska, a izdelava daljinca in napajalnik, ki je videti kot tisti, ki jih dobimo pri poceni prenosnih diskih, ne dajeta občutka, da gre za zelo trpežno napravo. Nas je brez težav vozila naokoli, a ker smo že stali na Boostedu in videli njihovo izdelavo, lahko rečemo, da se cena 280 EUR X-carvu pozna. Pa še enkrat za konec: obvezno s čelado. To je prevozno sredstvo z motorjem. Čeprav električnim.

Urbanglide longboard X-carve

Prodaja: www.avtera.si

Cena: 280 EUR

Za: Ročaj, hitra vožnja na najvišji nastavitvi.

Proti: Cenena izdelava, sploh daljinca.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji