Objavljeno: 23.2.2010 | Avtor: Jure Forstnerič | Monitor Februar 2010 | Teme: GPS

Navigacijska cesta

Trg navigacijskih naprav je izrazito dvopolen - na eni strani imamo nekaj močno uveljavljenih podjetji, na drugi pa vse več manjših imen, ki se želijo prebiti med velike. Eden izmed teh je tudi NavRoad.

Na preizkus smo dobili tri navigatorje tega poljskega izdelovalca, modele NR460, NR560 in Q1. Vsi trije imajo pravzaprav enake temelje oziroma enak uporabniški vmesnik. Ta je, vsaj na prvi pogled, slab. Problem je, da so zasloni preprosto premalo uporabljeni za možnosti menuja - tako je osnovni menu sicer lep, a bi bile večje črke oziroma tipke bistveno bolj uporabne. Slabo je tudi to, da je navigacijski del povsem ločen od drugih funkcij. To je sicer lastnost velike večine GPS navigacijskih naprav manj znanih izdelovalcev.

Nam se zdi, da bi morala biti pri navigacijskih napravah v ospredju ravno navigacija - a moramo pri vseh treh NavRoadih prek menuja več kot pri kakem Garminu, Miotu ali TomTomu. Hkrati pa to nalaganje navigacijskega programa traja kar nekaj trenutkov. Je pa vsaj vmesnik za navigacijski del zelo dober - pregleden in enostaven. Ikone so velike in jasne, pokrite pa so vse najpogostejše možnosti iskanja cilja (torej po naslovu, lokaciji na zemljevidu, interesne točke ipd). Bi pa si želeli malce boljšo odzivnost - velikokrat se zgodi, da nekaj izberemo, nato pa brez odziva čakamo trenutek ali dva. Je pa zato ves vmesnik preveden v slovenščino.

Tudi zemljevidi so povsem solidni - pokritost Slovenije je dobra. Seveda ne moremo pričakovati vseh sprememb, ki smo jih doživeli v zadnjih nekaj mesecih (tu mislimo predvsem na nove enosmerne ulice v glavnem mestu), na to bomo morali tudi pri drugih izdelovalcih še malo počakati. Omeniti pa velja, da lahko pri omenjenih napravah dobimo dve vrsti zemljevidov - prvi so zemljevidi AutoMapa, drugi pa NavRoad map. Prvi ima Slovenije zelo dobro pokrito, drugi pa malce slabše (po besedah izdelovalca 68 %).

Po videzu se modela NR460 in NR560 ločita le po večjem zaslonu pri NR560. Njegova diagonala meri skoraj 13 cm, ločljivost pa je pri vseh enaka, namreč povprečnih 480 × 272 pik (diagonali zaslonov pri NR460 in Q1 merita slabih 11 cm). Pri obeh modelih družine NR je ohišje iz svetleče črne plastike, oba modela sta razmeroma tanka, v globino merita le malce več kot en centimeter. Q1 pa deluje bolj masivno (debel je dva centimetra), za kar je kriva predvsem gumijasta plastika (zaradi katere tudi deluje bolj trpežno). Po specifikacijah ima Q1 najmočnejši procesor (ki je celo dvo-jedrni), a v praksi nismo opazili kaj bistveno hitrejšega delovanja. Vsi trije imajo možnost spremljanje prometnih informacij prek sistema TMC (ta pri nas še ne deluje), a moramo pri tem dokupiti zunanjo radijsko anteno. Q1 se lahko pohvali še z brezžičnim vmesnikom bluetooth in video vhodom - nanj lahko torej priključimo zunanjo napravo in ga uporabljamo za ogled videa - koliko nam bo to prišlo prav med vožnjo, je seveda drugo vprašanje. Vse tri naprave omogočajo ogled slik in predvajanje glasbe.

Pri vseh treh napravah smo torej imeli ves čas občutek, da bi lahko bile boljše, kot so. Zemljevidi in sama navigacija so sicer še kar solidni, razočara pa malce prepočasen in na trenutke preveč neroden vmesnik. Žal tudi cene niso ravno nekaj posebnega, saj dobimo danes kar nekaj cenejših naprav, ki se na cestah bolje znajdejo.

NavRoad NR560

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 12,7 cm.

Priloženi zemljevidi: AutoMapa Europe.

Ocena priloženih zemljevidov: 8.

Ocena uporabniškega vmesnika: 6.

Ocena cena/zmogljivost: 7.

Izdeluje: Navroad, www.navroad.com.

Prodaja: Svet komunikacij, www. svetkomunikacij.si.

Cena: 239 EUR.

Za: Velik zaslon.

Proti: Počasen vmesnik, ločenost navigacije od preostalega vmesnika.

NavRoad NR460

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 10,9 cm.

Priloženi zemljevidi: AutoMapa Europe.

Ocena priloženih zemljevidov: 8.

Ocena uporabniškega vmesnika: 6.

Ocena cena/zmogljivost: 7.

Izdeluje: Navroad, www.navroad.com.

Prodaja: Svet komunikacij, www. svetkomunikacij.si.

Cena: 219 EUR.

Za: Cena.

Proti: Počasen vmesnik, malo nastavitev, ločenost navigacije od preostalega vmesnika.

NavRoad Q1

Kaj: Cestni navigator.

Diagonala zaslona: 10,9 cm.

Priloženi zemljevidi: AutoMapa Europe.

Ocena priloženih zemljevidov: 8.

Ocena uporabniškega vmesnika: 6.

Ocena cena/zmogljivost: 6.

Izdeluje: Navroad, www.navroad.com.

Prodaja: Svet komunikacij, www. svetkomunikacij.si.

Cena: 309 EUR.

Za: Video vhod.

Proti: Počasen vmesnik, malo nastavitev, ločenost navigacije od preostalega vmesnika, cena.

Naroči se na redna tedenska ali mesečna obvestila o novih prispevkih na naši spletni strani!

Komentirajo lahko le prijavljeni uporabniki

Najbolj brano

  • Zakaj nihče ne mara Applovih in Samsungovih tankih telefonov?

    Applov najnovejši in najtanjši iPhone Air, ki v debelino meri le dobrih pet milimetrov in tehta 165 gramov, je čudo tehnike, a ga začuda ljudje niso radostno sprejeli. Medtem ko se iPhone 17 Pro in iPhone 17 Pro Max prodajata rekordno, klasični iPhone 17 pa prav tako žanje visoke številke, iPhone Air zapostaja.

    Objavljeno: 20.10.2025 05:00
  • Severna Koreja s kriptovalutami in lažnimi zaposlenimi nakradla milijarde

    Za razliko od praktično vseh ostalih držav se Severna Koreja v veliki meri zanaša na internetni kriminal in kriptoprevare za financiranje delovanja države in izogibanje sankcijam. Tudi eden večjih letošnjih vdorov, ko so neznanci z borze Bybit ukradli za poldrugo milijardo dolarjev kriptovalute ether, je bil plod Severne Koreje.

    Objavljeno: 27.10.2025 07:00
  • Nvidia: Kitajska je za nas mrtva

    Nvidijin direktor Jensen Huang je dejal, da je tržni delež podjetja na Kitajskem hitro padel s 95 odstotkov na ničlo. To ni presenetljivo, saj izvoz na Kitajsko prepoveduje kar ameriška administracija. A to v resnici ni čisto res, saj po drugi strani več kot četrtino prodaje predstavlja izvoz v Singapur – od koder na Kitajsko vodijo neuradne poti.

    Objavljeno: 20.10.2025 07:00
  • Popolnoma drugačno električno kolo

    Rivianovo hčerinsko podjetje Also, specializirano za mikromobilnost, je predstavilo inovativno električno kolo TM-B (Transcendent Mobility - Bike), ki obljublja povsem novo izkušnjo vožnje. 

    Objavljeno: 23.10.2025 16:00
  • V Londonu vam bodo verjetno ukradli telefon

    Samo v lanskem letu so v Londonu ukradli 80.000 pametnih telefonov, kar je v milijonski metropoli sicer malo, a vseeno precej več kot v drugih podobno velikih mestih v Evropi. In približno tretjino več kot leto pred tem. Trend je torej zaskrbljujoč.

    Objavljeno: 23.10.2025 05:00
  • Windows bo umetni inteligenci dovolil dostop do lokalnih datotek

    Microsoft bo v operacijski sistem Windows 11 uvedel novo funkcionalnost umetne inteligence, imenovano Copilot Actions, ki omogoča izvajanje nalog na lokalno shranjenih datotekah. 

    Objavljeno: 17.10.2025 08:00
 
  • Polja označena z * je potrebno obvezno izpolniti
  • Pošlji